Gå til innhold

De 10 dårligste passordene...


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-05-30 00:19, unwill skrev:


hmm... hvor ble det av ordet qwerty? eller kanskje God, love... vel kanskje jeg er alt for 90-talls?



 

Jeg bruker bare querty, utenom på hotmailen selvsagt.

 

Quote:


Den 2002-05-30 00:23, JoKr skrev:

I butikk, se på gul post it som er klistret under tastatur


 

Der står det win install pass

 

 

Quote:


Den 2002-05-30 10:53, Borf skrev:

det beste passorde er skjermnavnet, lett å huske på det så lenge du sitter på same maskin


 

Relisys har jeg også brukt :smile:

 

og på skolen bruker jeg pass larserbra

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt humor når folk her skriver at "et genialt passord er et passord folk ikke har funnet etter så-så-lang tid"....

 

Et bra passord er et passord det er praktisk *umulig* å gjette seg fram til. At noen ikke har "funnet det" selv om 10 folk har prøvd på den samme pc'en 24 timer i døgnet i ett år, så betyr det ikke at passordet er bra.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-05 13:22, Dj_eLmO skrev:

det mest geniale skjermebeskytter passordet må jo være ---> JAPP <---


En kamerat hadde dette passordet på sin bærbare PC i et år uten at noen klarte å finne det ut...!


 

4 bokstaver? Kan umulig ha hatt særlig mye omløp i topplokket de som feilet der...

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Selv er jeg litt passordphreak, og kjører et 23-tegns passord med store/små bokstaver, spesialtegn, etc... Dette passordet blir endret hver mnd..

 

På skolen der jeg gikk før, hadde sysadmin (en dame på over 60 :roll: ) navnet på kattene sine som passord... Da hun innså at vi hadde funnet passordet hennes, endret hun det til kattenavn + årstall :lol:

 

forøverig bruker vi rimlig kompliserte passord her på jobben også.

 

Kundene vi har i butikken har også intressante passord: de varierer fra VIF til, og dette er fakta, "pi*ken min er fin" :o :lol::lol:

Lenke til kommentar

Root-passordet mitt består av.... Det består av nesten hele lisenskoden (uten "mellomrom") til min tidligere Windows95-lisens :lol: Passordet er så godt som umulig å gjette (men jeg kan avsløre at det bare består av tall) for andre, men for meg er det utrolig lett å huske. Dere vet alle de gangene Windows 95 kræsja...

Lenke til kommentar

mange gode forslag her gitt :)

 

må bare få sagt det, tenk litt på hvor dere skriver inn de 'hemmelige' passordene også da...

dersom dere bruker ett topp hemmelig 30 bokstavers langt passord over alt så er faktisk tjangsen stor for at noen kan finne det ut...

 

btw: de som ofte tror at når en person har sluttet/sagt opp/pensjonert seg så blir kontoen disablet eller slettet... dream on... dette er veldig sjeldet tilfelle...

 

 

keep up the good work.

 

brukernavn: nomore

passord: ************

Lenke til kommentar

:lol: jeg ble så lei av å installere windows om og om igjen, så her og på jobben har jeg "start" som windows passord... hehe.

 

Ellers på andre tingg har jeg en tall kombinasjon på 6 siffer som jeg husker temmelig utenat. Har det samma som sikkerhets kode på mobiln

Lenke til kommentar

På skolen vår har vi NetOp school på maskinene som blir startet opp automatisk så lærerene kan bruke til å overvåke oss o.l., passordet fant vi ut at er netopop... veldig greit når dataansvarlig har så greie passord...

 

En i klassen min brukte qazwsx før... sjekk på tastaturet hvordan disse bokstavene ligger i forhold til hverandre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...