Gå til innhold

De 10 dårligste passordene...


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-05-30 13:06, AnDis skrev:

Før jul da jeg gikk på VGS så lette jeg litt igjennom alle delte mappene på nettverket, og der lå jauugu meg passordet til alle elevenen + lærerene ca 400-500 stk eller no ;] eneste dan "data-læreren" hadde gjort var og skjule fila..lol


 

hehe det er mykje bra administrering på skuler :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For noen år siden, var det en type som brukte å si noe. Noe han sa, som han trodde var veldig kult.

 

Etter det har jeg brukt det som passord.

 

Ingen som har gjettet det enda.

 

Men noen ganger har jeg sjekket mailen min hos noen andre, og jeg har fått bekreftelse fra nettsteder om innmelding og slikt. Da står jo passordet der, så noen ganger har det vært jævlig nært.

Lenke til kommentar

På datarommet på den gamle skolen min var det montert alarm.

 

En gang jeg var der alene tenkte jeg bare å prøve å finne ut koden.

 

Det var ikke så vanskelig, alle knappene var veldig fine, men 4 knappen var veldig slitt.

 

Så jeg prøvde 4444, men det var feil, så prøvde jeg 44444, og så lyste alarmen "på". Fikk en liten sjokk og lukket døra og gikk :eek:)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-30 16:30, maxmhz skrev:

Hvorfor ikkje bara ha en rekkee med tall som ikkje betyr en einste ting, og som ikkje har noen sammenheng med deg eller noen andre du veit.


 

Hvorfor?

 

Jo, fordi at 10^n (der n=antall tegn i passord) er mye lettere å cracke enn 75^n (der 75=alle små og store bokstaver + alle tall + spesialtegn).

 

[ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-05-30 16:38 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-30 12:29, Radiax skrev:

Quote:


Den 2002-05-30 07:58, Stratos skrev:

Dette er ikke spesielt sikkert. Et SIKKERT p@Ss0rD bør også inneholde spesialtegn som !%&?§.


 

Er ikke det sikkert?! Det passordet var ikke et ord, så det fins ikke i noen ordliste. Dessuten, hvis en datamaskin/program skulle gjette/prøve seg fram til et passord, vet den at passordet ikke inneholder !%&?§? Nei. Dessuten, når de bokstavene/tegnene som er tilgjengelig i passord, sikkert er fra ascii 32-126, så vil det si at det er 94 forskjellige kombinasjoner for hvert tegn som er i passordet.

Så, når han fyren hadde 111 tegn i passordet sitt, så måtte en datamaskin prøve ut 94^111 kombinasjoner før den finner riktig passord.

Det ville tatt ganske lang tid å komme frem til.

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Radiax på 2002-05-30 12:30 ]</font>

 

Nåja... teoretisk må den gå gjennom alle de 94^111 kombinasjonene, MEN du kan ha flaks og treffe på første! :grin:

 

Angående dårlig sikkerhet.. prøv på hotmail.com med dine venners epostkonto.. Med den secret question greia de har er det ikke vanskelig å finne ut passordet dersom spørsmålet er: farge på hus, hva heter far osv...

Lenke til kommentar

Hehe, minner meg om "gamle dager" med Internettserveren vi hadde på et sted jeg jobbet.

 

Der lå passordlistefilene åpne, og alle kundene kunne aksessere dem via FTP. Etter noen dager med heavy hacking ble det installert shadowing på filene og en av administratorene klarte det geniale å kjøre "make" på filene FØR det ble gitt beskjed til kundene. Og dette var en fredag ettermiddag!!

 

Tro du meg han hadde en laaaang helg med telefoner til kundene med nytt brukernavn og passord + at dette var i 1997 så rekonfigurering var jo heller ikke bare bare ...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-30 16:45, Zamoht skrev:

Angående dårlig sikkerhet.. prøv på hotmail.com med dine venners epostkonto.. Med den secret question greia de har er det ikke vanskelig å finne ut passordet dersom spørsmålet er: farge på hus, hva heter far osv...


Sånne secret-question greier er noe forbanna dritt med tanke på sikkerhet, og på enkelte tjenester blir man tilogmed tvunget til å bruke det.

 

Jeg boykotter alltid sånt så jeg skriver bare noe bøll, ala:

 

Name of your dog: leja2l3k4jaøl2"#%234laj!!"mxz

Lenke til kommentar

Ah, what ever? Jeg kjører lette passord. :smile: Hva er sjansen for at noen skal gjette det uansett? Forøvrig har jeg ingen probøemer med å si passord til venner heller. Kan si til bankkortet mitt tilog med. :smile: Kun mailen min jeg ikke sier.

 

Btw, naboen min kjører 12345678 som passord. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-30 16:45, Zamoht skrev:

Nåja... teoretisk må den gå gjennom alle de 94^111 kombinasjonene, MEN du kan ha flaks og treffe på første!
:grin:


 

Du har mange tusen ganger større sjanse for å vinne i lotto enn å gjette riktig på det der.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Mange på jobben (særlig på pleie&omsorg og andre 'jegvikkebruke0.001%avhjernenpååhuskenoesomharmedDATAågjøre'-avdelinger brukte måneden eller årstiden som passord. Andre hadde lapp under tastatur, på skjerm eller skrivebord (i rom de tar imot pasienter/kunder/bønder/whatever i).

Ikke at det gjorde stort, man måtte ha kart+kompass for å navigere filsystemet på en del av serverne (spesielt områdene til [langtord]-avdelingene, noen hadde så mange tusen dokumenter i samme katalog at maskiner på 10mbit SLET med å vise innholdet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...