Gå til innhold

De 10 dårligste passordene...


Anbefalte innlegg

Fant denne listen hos IT-avisen:

Her er listen over de dårligste passordene:

1. Blankt passord.

2. «passord».

3. Tegneseriefigurer.

4. Fotballag eller fotballspiller.

5. Navn på kjæledyr.

6. Stjernetegn.

7. Kjærestens navn.

8. Bannskap og ufine ord.

9. Sci-fi eller fanatsy- figurer (Gandalf, Yoda, etc.).

10. Firmanavn.

 

hmm... hvor ble det av ordet qwerty? eller kanskje God, love... vel kanskje jeg er alt for 90-talls?

 

Hva er det aller dårligste passordet du har sett/hørt/vet om?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg pleier å prøve ting som jeg er lett, og som regel fungerer.

Logo (merke på skjerm evt. pc --> ex. sony, compaq o.l.)

Ting som står på login sida! (--> login, user, username o.l)

I butikk, se på gul post it som er klistret under tastatur :lol: , gjelder vel ikke alle nå lenger, men det var gøy så lenge det varte.

 

det er rett og slett bare morsomt å prøve seg frem av og til..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-30 00:52, Barca skrev:

En bestemt person, uttalte et bestemt ord,

og det ordet var så genialt og så umulig å gjette, at jeg like godt alltid bruker det ordet som passord.


 

det var snakk om det dårligste, ikke hvor lur man selv er :smile:

 

Jeg driver med drift, og installerer OS og progs i en bedrift, å får opplyst mange passord. Det er noen ganger de ikke vil si det (sikkert litt grovt..), så jeg enten for de til å si det alike vell, ellers setter vi nytt med en gang :smile: det er mange som har avdeling####, om dere sjønner. har opplevd mange med ting som står på pulten, som navnet på telefonen, feks. slikt som er lett å gjette :smile:

 

selv har jeg et gammelt telenor påloggingspassord som ikke er i bruk til annet, til det meste av andre passord. random tegn :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-30 00:22, ratm skrev:

Har hørt at ca 90 % av alle dansker har tuborg eller carlsber som passord.


Selv bruker jeg flere random passord laget av diverse tall og bokstaver



 

Vet du hva? Jeg kjenner faktisk en som bruker tuborg som passord... :eek:)

Lenke til kommentar

Det verste eg har sett, er i ein Telenor Mobil forretning i ein viss by. Der står PC'en vent ut mot gata i første etg., og der er det ein bussholdeplass.

Ved sia av skjermen, på eit stativ, heng det eit A4 ark. Der står det klart og tydeleg URL'en til databasen, brukernavn og passord.!!!!!!

Denne PC'en står ca 1,5 m. frå vinduet, så det er ingen problem å lese alt på arket...

Har følgt med på dette i ca 1/2 år no, bussen min stoppa der, og det er faktisk ført opp retting på passordet for Mai mnd., samnt at dei gamle er strøket ut..

Dette må vere rekord i sløkk passord behandling...

Lenke til kommentar

det mest geniale passordet må være 1234.

det var også en av de mest brulte pin-koder til

bankkort før når man fikk bestemme disse selv.

(ingen grunn til å rødme :grin: )

 

Men selvfølgelig har jeg også et av disse superpassordene som du aldri gjetter.

 

[ Denne Melding var redigert av: ronndi på 2002-05-30 01:27 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-30 01:48, rudolfrock skrev:

3jgsa0gj43a04tmajg48JOJHt4034093457gjkoGOIhgjg949048gjLGJ9TG4T80JGKOJLKG478906789hjklGHESKLG358910kjoEJKGLAG728 <- personlig foretrekker jeg dette passordet :razz:


 

Ble litt bekymret nå... hvis du setter sammen 7 av de tegnene + noen til får du faktisk passordet mitt!!

:grin:

Lenke til kommentar

Gud er nådig,

 

Var på et sykehus engang. Der stod en pc som jeg slo på (hadde ikke annet å gjøre) dessuten trodde jeg den var for publikum! hehe..

 

Vel Brukernavn: administrator

Passord: internett

 

surfet på nettet å lastet ned masse rart som vanlig,

så skulle jeg finne filene jeg lagret i C: ,

men i "min datamaskin" hadde jeg plutslig aksess til alle datamaskinene på hele sykehuset, bladde gjennom jorunaler m.m. helt fett! så kom en sykesøster å "beklaget" at døren ikke var lukket å kastet meg ut (standard rutinefeil på norske sykehus).

 

---

Er et program på download.com som heter "Password Generator" laget av en russer. Tror mange bruker dette men det som skal vurderes er at ved å lage en .txt fil med alle nøkklene i programmet å sende til brutus så er det snakk om sekunder..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-30 01:48, rudolfrock skrev:

3jgsa0gj43a04tmajg48JOJHt4034093457gjkoGOIhgjg949048gjLGJ9TG4T80JGKOJLKG478906789hjklGHESKLG358910kjoEJKGLAG728 <- personlig foretrekker jeg dette passordet :razz:


 

 

Dette er ikke spesielt sikkert. Et SIKKERT p@Ss0rD bør også inneholde spesialtegn som !%&?§.

 

Ellers kan du gå til de som har barn, skrive navnet på barnet, og komme rett inn, skrive navnet på bikkja ETC. Folk gjør det enklest mulig for seg selv..

Lenke til kommentar

Hei!

Har sett mange dårlige passord.

Der folk skriver merke på bilen dei kjører,namn på barn,mann,kone etc...

Passord på post-it lapp på kontoret,under muse matte etc...

Sjølv bruker eg tilfelig kombinasjon av tall og bokstaver...

 

Gjekk på skule med ein som hette Per Marius.

Hadde pcén ståande på skulen..(datalinje vi gjekk på..)Han hadde logging passord pererkul

Synest kanskje det var litt dårlig..:wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...