Gå til innhold

De 10 dårligste passordene...


Anbefalte innlegg

jeg syns mye av feilen er allerede begått når man bruker navnene;

admin eller administrator på su

da er jo halve hemmeligheten kjent, og resten blir lettere.

 

Men brukernavn sa du, var innom en kamerat og hjalp han med en PC, på WinXP login stod der:

Kule_<hans_navn>

Mongo_<damas_navn>

:lol:

Passordet var ingen ting 25sek med dictionary crack ikke hadde tatt :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette er det mange som bruker "qwerty" eller andre kombinasjoner der du bruker forskjelige bokstaver som er etter verandre på tastaturet. :grin:

 

ellers så er det navnet på noen i famillien eller kjeresten.

 

Noen bruker også den dagen de må butte passor.

Lenke til kommentar

Syns email passord og slike passord er kjekke.

Bruker selv en gammen gammel fra en internettconnection.

Noe ala: D2t-VR-61

Så legger du bare til noe som er ditt til det passordet slik som en PIN-kode i begynnelsen eller slutten av passordet.

 

Overhørte en samtale på fattern på jobb.

Han jobber som IT-konsulent på et sykehus, der har så lette passord som Admin Admin og slike ting, noe som er litt artig. Tror jeg må ta meg en tur på til fatten på jobb en gang :grin:

Lenke til kommentar

jeg har en pen en. Avdelingslederen på Sogndal VGS hadde kalt meg inn til en "hyggelig" samtale...

 

han måtte stikke.. og selvfølgelig sitter jeg der og ser meg rundt. så ser jeg opp på veggen.. der står det:

 

BRUKERNAVN OG PASSORD TIL DATABASEN

HEMMELIG

 

Brukernavn : (husker ikke det nå)

Passord : e4hemm

 

eneste minus var at lærernettet var separert fra elevnettet... det hadde vert koselig å fikset litt på vitnemålet mitt med avdelingslederen sin brukerkonto =)

 

men han gikk av med pensjon i fjor så kontoen hans er nok slettet

 

[ Denne Melding var redigert av: Odden på 2002-05-30 12:14 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-30 10:53, Borf skrev:

det beste passorde er skjermnavnet, lett å huske på det så lenge du sitter på same maskin


 

Vel, jeg kjenner en som brukte det som BIOS-passord på et lan, og det virket ikke så godt... En annen jeg kjenner brukte ca. et halvt minutt på å gjette det :wink:

Førstnevnte trodde da han hadde blitt hacket :razz:

Lenke til kommentar

Når jeg gikk på vgs så var lokal admin passordet vk1sjef, den inntastinga kunne du se fra andre siden av klasserommet.

 

Hadde forresten en i klassa mi ifjor som var så opptatt av å skjule innlogginga på pcen sin at han altid titta seg rundt før han tastet, og skjulte inntastinga med hele kroppen.

Men det artige var at når han tastet f.eks. A så mumlet han a for seg selv, så vi kunne sitte å høre han taste inn passordet...

 

Og hvem var det som nevnte at 1234 var det mest brukte pin nummeret???

Tror jeg må stikke å forandre det gitt... trodde det var for dumt til at noen brukte det jeg.... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-30 07:58, Stratos skrev:

Dette er ikke spesielt sikkert. Et SIKKERT p@Ss0rD bør også inneholde spesialtegn som !%&?§.


 

Er ikke det sikkert?! Det passordet var ikke et ord, så det fins ikke i noen ordliste. Dessuten, hvis en datamaskin/program skulle gjette/prøve seg fram til et passord, vet den at passordet ikke inneholder !%&?§? Nei. Dessuten, når de bokstavene/tegnene som er tilgjengelig i passord, sikkert er fra ascii 32-126, så vil det si at det er 94 forskjellige kombinasjoner for hvert tegn som er i passordet.

Så, når han fyren hadde 111 tegn i passordet sitt, så måtte en datamaskin prøve ut 94^111 kombinasjoner før den finner riktig passord.

Det ville tatt ganske lang tid å komme frem til.

 

[ Denne Melding var redigert av: Radiax på 2002-05-30 12:30 ]

Lenke til kommentar

Før jul da jeg gikk på VGS så lette jeg litt igjennom alle delte mappene på nettverket, og der lå jauugu meg passordet til alle elevenen + lærerene ca 400-500 stk eller no ;] eneste dan "data-læreren" hadde gjort var og skjule fila..lol

Lenke til kommentar

Før jul da jeg gikk på VGS så lette jeg litt igjennom alle delte mappene på nettverket, og der lå jauugu meg passordet til alle elevenen + lærerene ca 400-500 stk eller no ;] eneste dan "data-læreren" hadde gjort var og skjule fila..lol

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...