Gå til innhold

mye får jeg for denne laptopen?


PappKassE

Anbefalte innlegg

hey folkens, vil bare informere om at dette ikke er ensalgs post, sån at ikke en sinna mo stnger den.

 

kjæresten min begikk den største tabben i sitt liv og kjøpte en hp pavilion ze5600 i begynnelsen dette skoleåret. nå har jeg endelig overtalt ho til å selge den. men hvor mye tror dere jeg får for den? den er "jentebrukt", altså lite..den har en 2,8ghtz celeron prosessor, 512mb ram, 30gb hardisk, cd-rw/dvd, 15" skjerm. den er jo ikke mere en ca 5mnd gammel, å garanti å shjit funker fett. kan jeg få 8000 for den?

 

mvh meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok at 8000 er i overkant å forvente. Kanskje en tusenlapp mindre er mer realistisk. Men så lenge Elkjøp selger en kraftigere maskin, riktignok med 256MB ram, til 7000 kan det vel bli vanskelig nok det også.

 

Brukte bærbare er ofte veldig overpriset, men denne faller gjennom i og med at den er såpass ny og har moderate spesifikasjoner. Hadde det vært en mer avansert maskin ville dette vært enklere. Da hadde man ikke kunnet sammenligne med billigmodellene som selges ny rundt omkring.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
det jeg og har funnet ut, ho skulle aldri kjøpt e hp...

HP er et greit merke det, men min erfaring er at man får hva man betaler for hos de fleste merker. Mange av HP sine maskiner til 8-10K gir meg en guffen jallafølelse i munnen, men det forhindret ikke at det ble en dyrere HP-maskin for min egen del denne gangen. Kommer man opp i pris vil nok det generelle kvalitetsintrykket være på plass på de fleste modeller.

Lenke til kommentar
det jeg og har funnet ut, ho skulle aldri kjøpt e hp...

HP er et greit merke det, men min erfaring er at man får hva man betaler for hos de fleste merker. Mange av HP sine maskiner til 8-10K gir meg en guffen jallafølelse i munnen, men det forhindret ikke at det ble en dyrere HP-maskin for min egen del denne gangen. Kommer man opp i pris vil nok det generelle kvalitetsintrykket være på plass på de fleste modeller.

All erfaring tilseier at dei billigaste pavillion-modellane til HP er mindre bra. Dei modellane er primært sikta inn mot forbrukar-markedet.

 

Pavillion og Presario spesielt

 

Dei litt dyrare modellane som er sikta inn mot bedriftsmarkedet er av betre kvalitet. Men så betalar man jo deretter også.

 

Evo(fra Compaq)/NX/NC-serie er svært bra maskiner.

 

Som Muffinman seier så får man det man betalar for hjå HP, som hjå alle andre. Kvalitet kostar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...