Gå til innhold

Kjøpeguiden: 6600GT - GTX280 / HD4870X2 (24.11)


guezz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har et Gainward GeForce 7800GT Ultra/3400PCX og på det kortet er det video inn/ut. Jeg tenkte at jeg skulle selge dette å skaffe et 7900GT i stedet, men til min store overaskelse er det ikke video inn på dette kortet. Men på 7900GTX er det video inn. Stemmer dette eller tar jeg feil? Jeg driver å overfører gamle VHS taper til DVD så da trenger jeg at det er videotilkobling på kortet. Hvis ikke må jeg skaffe et tv-kort i tillegg.

5783463[/snapback]

Ja, det ser ut til at 7900 GT ikke har vivo, men det har 7900 GTX.

 

har du tatt utdanning i grafikk kort elr??

Denne guiden ruller gata toootalt...:):)

 

Kick ass....

5195911[/snapback]

Takker!

 

Jeg er bare litt over gjennomsnittlig interesse i GPU-er.

 

I løpet av den siste uka er ti nye kort inkludert:

- 6800 GS

- 7800 GS

- 7900 GT/GTX

- X1900 XT/XTX

I dag:

- 7600 GS/GT

- 7800 GTX 512MB

- X1800 GTO

 

Endelig er denne kjøpeguiden "up to date". :w00t:

 

I løpet av uka skal jeg inkludere: Crossfire og et oppdatert enkoding/dekoding avsnitt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
Satan!

Var ikke klart over at skjermkortene brukte så mye av guffa i psu'n.

Tror jeg må revurdere hva slags psu jeg skal ha :p

6186124[/snapback]

Jepp, skjermkort kan bruke mange watt og ampere på +12 railen. Husk at grafen er for et helt system (beskrevet i linken under).

 

Jeg har regelmessig fulgt med her siden 1997, og dette er vel noe av det bedre som er postet!.

 

Kan ikke takke deg/dere nok!

Super post :w00t:

6186396[/snapback]

Wow, litt av et kompliment.

 

Edit

Jeg kommer til å inkludere X1900 GT på søndag.

Endret av guezz
Lenke til kommentar

Jada, tråden din gjorde at jeg bestemte med for et Sapphire x1800XT 512 fra Komplett. Har sendt bestillingen nettopp, kunne sikkert valgt et annet kort som både er bedre og dyrere, men jeg spiller stort sett bare BF2 og etter va jeg har lest så yter det kortet veldig bra i det spillet.

Har også bestilt en AMD 4200+ X2 så dette skal bli spennende...

 

dere vet hvordan det er:-)

Endret av Nikkos
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lærte masse av denne tråden, men jeg er litt mer interessert i SLi. Jeg har et asus nvidia GeForce 6600 GT silencer 256mb fra før, men det er praktisk talt ikke mulig å få tak i lenger, så SLi var egentlig utelukket. Så leste jeg denne tråden og fikk høre at minnet ble uforandret i SLi, så jeg kjøpte et asus nvidia GeForce 6600 GT 128mb. Hittil har jeg ikke fått til SLi helt ordentlig, pc'n har restarta en god del ganger av seg selv, til og med med det nye kortet alene i pc'n, og de nvidia driverne jeg har installert viser ikke SLi-menyen i avansert på skjerminstillingene slik det egentlig skal.

 

Pc'n er helt formatert nå og kun Windows XP og de nødvendige driverne er installert.

 

Hvis hovedkortet har noe å si på SLi: ecs KN1SLI lite

 

lurer på hva annet jeg kan gjøre for å få SLi til å funke. Er det forskjell på drivere fra Nvidia sin side og Nzone sin side? (ForceWare og ikke ForceWare etc.) Er beta-driverne fra nzone.com noe å anbefale, eller bør jeg holde meg til de offisielle versionene?

 

Takker på forhånd

Lenke til kommentar
Så leste jeg denne tråden og fikk høre at minnet ble uforandret i SLi, så jeg kjøpte et asus nvidia GeForce 6600 GT 128mb.

6275565[/snapback]

Det var vel ikke helt sant. Poenget er at to kort med f.eks. 256 MiB, ikke tilsvarer 512 MiB. Å kjøpe et kort med mindre minne for SLI var dessverre en dårlig ide.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...