Gå til innhold

Kjøpeguiden: 6600GT - GTX280 / HD4870X2 (24.11)


guezz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Så leste jeg denne tråden og fikk høre at minnet ble uforandret i SLi, så jeg kjøpte et asus nvidia GeForce 6600 GT 128mb.

6275565[/snapback]

Det var vel ikke helt sant. Poenget er at to kort med f.eks. 256 MiB, ikke tilsvarer 512 MiB. Å kjøpe et kort med mindre minne for SLI var dessverre en dårlig ide.

6295966[/snapback]

 

 

Etter litt formatering og litt driver-testing fant jeg plutselig ut at det var nettverkskortet som skyldte blåskjermene. Jeg flytta ledningen til et annet nettverkskort og vollá! Det har ikke vært noe ustabiliteter i SLi, selv med forskjellig minne.

 

Det eneste som er litt dumt er at uansett hvilket kort som er "primary" blir det fortsatt bare 128MB. Men det gjør strengt tatt ikke no. Nå runder jeg 15800 i 3dmark03(med litt overclock).

 

Da er det bare å vente på at Battlefield 2 funker igjen...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Legger inn et innlegg her, om jeg ikke får svar starter jeg en topic.

 

Er nå nesten helt på kanten av å kjøpe meg en ny pc, det eneste jeg er usikker på er grafikkort. Jeg har pirket litt og funnet fram til noen løsninger.

 

-Nvidia 7950GX2 som evt kan settes i SLI senere for et Quad system. Er det DirectX 10 støtte på dette kortet?

 

-X1900XTX, først og framst fordi det synker veldig i pris for tiden. Går utifra det ikke er DirectX 10 støtte her?

 

-X1950XTX skal jo angivelig støtte DirectX10. Kortet sies også å skal kunne ha potensiale til å "gruse" 7950 i Quad når det står i Crossfire.

 

I tillegg lurer jeg på når G80 ventes å komme? Har veldig lyst på PC i dag, men kan vente litt om DirectX 10 kort er rundt hjørnet. Setter stor pris på svar.

 

Og tilslutt, kan noen fortelle meg hvilke kort av alle nevnte over støtter HDTV-OUT (altså HDTV-utgang)?

 

Mvh Stikk :)

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
Legger inn et innlegg her, om jeg ikke får svar starter jeg en topic.

 

Er nå nesten helt på kanten av å kjøpe meg en ny pc, det eneste jeg er usikker på er grafikkort.  Jeg har pirket litt og funnet fram til noen løsninger.

 

-Nvidia 7950GX2 som evt kan settes i SLI senere for et Quad system.  Er det DirectX 10 støtte på dette kortet?

 

-X1900XTX, først og framst fordi det synker veldig i pris for tiden.  Går utifra det ikke er DirectX 10 støtte her?

 

-X1950XTX skal jo angivelig støtte DirectX10.  Kortet sies også å skal kunne ha potensiale til å "gruse" 7950 i Quad når det står i Crossfire. 

 

I tillegg lurer jeg på når G80 ventes å komme?  Har veldig lyst på PC i dag, men kan vente litt om DirectX 10 kort er rundt hjørnet.  Setter stor pris på svar.

 

Og tilslutt, kan noen fortelle meg hvilke kort av alle nevnte over støtter HDTV-OUT (altså HDTV-utgang)?

 

Mvh Stikk :)

6666102[/snapback]

Ingen kort av de som er listet (inklusiv X1950) støtter DX10.

 

Noen sier oktober, men dette er bare en spekulasjon.

 

Mener du DVI/HDMI med HDCP-støtte?

Endret av guezz
Lenke til kommentar
Jeg er også i ferd med å kjøpe meg en ny pc.

Lurer på hvilke skjermkort, på dagens marked, som har HDCP-støtte. 7950GX2 har vel slik støtte? Men kommer noen av de andre kortene som selges i dag til å få denne støtten? Eller kommer dette bare til å bli tilgjengelig på nye modeller?

6666475[/snapback]

Her er et innlegg jeg skrev på FutureMark:

Correction: 7950 GX2 is the only video card which must have HDCP support - this being a decision made by nVidia.

 

List of HDCP ready (has the key-chip) video cards

 

If I'm not entirely mistaken HDCP support will only be required (for HD resolution) after the year 2010 when new releases on BlueRay- and HD-DVD discs uses it.

HDCP-støtte kommer til å bli mer vanlig i fremtiden, men det er strengt talt ikke nødvendig for HD-visning før om noen år.

Endret av guezz
Lenke til kommentar

Kan være greit å få med seg denne artikkelen om DirectX 10: http://www.elitebastards.com/cms/index.php...d=103&Itemid=29

 

Kort fortalt: DirectX 10 kommer raskt til å bli utdatert av 10.1, men vi må likevel vente lenge på skjermkort som støtter 10.1. Kommer også til å ta sin tid før vi ser spill som støtter v10(.1). Så med mindre en har ræva full av penger kan det være lurt å gå for X1900GT / 7900GT nå og vente 6 mnd på kort som støtter 10.1.

Lenke til kommentar

Er jeg helt dust i hodet om jeg kjøper 7950GX2 bare for HDTV støtte? Ble egentlig veldig usikker på om jeg faktisk har noe bruk for det. Skal kjøpe meg en 32" LCD-TV som jeg skal primært bruke som PC-skjerm til "trege spill" og film, men det går da vel gjerne over DVI-kabel uansett...?

 

Sitter virkelig fast med skjegget i postkassa nå. Som jeg har skjønt det er det bare tull å vente på DX10 kort, ergo kan man likegodt kjøpe noe nå. Men om jeg vil ha en skjermkort som holder en stund, burde jeg da kjøpe X1900, X1950 som kommer den 23/8 - eller X7950GX2? Prisen er forsåvidt egentlig ikke en hindring.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tror ATI kortet kan bruke FSAA og HDR samtidig (noe 7900GT ikke kan), men 7900GT vil klokkes lettere til neste nivå (7900GTX), hvis dét er av interesse. Kortet fra Nvidia er iallfall mer kjølig (generelt sett), men har også et høyere støynivå (stock). Jeg vet ikke om dette hjalp noe særlig, men FSAA og HDR kombinert er grunn nok for mange til å velge ATI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...