Gå til innhold

Kjøpeguiden: 6600GT - GTX280 / HD4870X2 (24.11)


guezz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alle X8x0 og X700 kortene har 3Dc. Ingen av dem har Digital Vibrance Control (dette er en nVidia funksjon), men dem har gode justerings muligheter for farger i driveren. Dem støtter alle 2x, 4x, og 6x rotated grid gamma-corrected multisampling anti-aliasing og 4x, 8x og 12x temporal AA i driver.

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Det hersker en generell aksept blant folk flest om at det er lite lønnsomt å kjøpe X800 Pro, hvis en da ikke kjøper vivo-utgaven...

Hvor har du dette fra? Stemmer ikke med hva jeg har lest i det hele tatt.

 

Den PSU kalkulatoren er bare teit, da den ikke fordeler på ampere... velle heller latt folk kikke på denne av bl.a. Syar2003:

http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=80186.0;topicseen

 

The Bottom Line:

 

The X800Pro should be selling in major retail online outlets today, May 4th, and selling for an MSRP of $399. The X800XT Platinum Edition will begin shipping to retailers by May 21st and will be sold at an MSRP of $499. As usual, those MSRP prices will deflate somewhat quickly if the supply is available that ATI assures us there is.

 

When it comes right down to it the X800Pro matches or beats the GeForce 6800Ultra in game performance and IQ. Compare the price, performance, and IQ of the ATI Radeon X800Pro with the GeForce 6800Ultra, and the X800Pro definitely stacks up as the better value than the 6800Ultra.

http://www.hardocp.com/article.html?art=NjExLDEw

Endret av Okay
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg kjøpte først et 6800LEkort hos PSdata, men fikk så mange advarsler på det at jeg avbestilte dette og kjøpte et Gainward 6600 GT 256mb GDDR3 kort i stedet. Skal bort på posten og hente det om en stund... Sitter litt og ergrer meg om jeg skulle kjøpt det 6800Le kortet og satsa på å få åpna opp noen pipelines. Velvel, gjort er gjort, det nye er i allefall raskere enn det fx 5600 kortet jeg hadde som slutta å virke.

En dag stod det bare NO SIGNAL da jeg skrudde på skjermen, etter en restart kom det bare en masse piping. 8 pip -> gfx memory read/write.

 

Mitt første innlegg her :):thumbup:

Lenke til kommentar
Fin guide. Ville bare nevne at Asus sin Gamer Edition ikke begynner på 3600 kr men under 3300. Med hell kan det moddes til 6800 Ultra. Jeg er ikke helt enig i at dette er et dårlig kjøp, det yter nokså likt med GT kortene (0-10% dårligere ytelse avhengig av spill/benchmark) og bedre om du får åpnet de siste pipelines.

 

:Edit Vil også legge til at såvidt jeg vet vil X800SE vanligvis yte lavere enn 6800NU. I de få testene jeg har sett ligger det et sted mellom 6800LE og 6800NU i ytelse.

Jeg sjekket prisen nå og det stemmer. Rart at jeg ikke så det tidligere.

 

Fullstendig klar over moddemulighetene, men jeg synes det er et litt dårlig valg siden en kan få et 6800 GT-kort, som yter en del bedre (spesielt ved bruk av AA og AF), til den samme prisen...

 

I denne testen kommer X800 SE og 6800 NU ganske likt ut. Ikke så rart egentlig, da dette kortet er ATI sitt svar på 6800 NU.

 

Takker for komplementet, og dine innspill. :)

 

Er ikke det slik at ati sine kort er litt mere cpu(trenger raskere cpu for og få unytta maksimalt av kortet) avhengig enn nvidia sine kort?

Det vet jeg ikke, men skulle ikke tro det. Det som er sikkert er at ATI-kort trenger høyere kjernefrekvens enn konkurrenten, bare sammenlign toppkortene.

 

Knall guide dette her 

Men hva betyr misk? kanskje misc?

Takker! Du er en liten luring, ikke sant? :p

Jeg vurderer kjøp av nettopp ASUS GF6800 Gamer Ed 256MB DVI AGP.Er det virkelig så dårlig som du kan gi inntrykk av her ?I tester fra flere steder så virker det jo bra men man er avhengig av å overklokke kortet?Og det er kanskje best med tanke på at jeg selv har en strømforsyning på 250 w.

Lenke til kommentar

Unnskyld for lang tids fravær i denne tråden.

 

Jeg holder nå på med en stor update av guiden som skal postes i morgen. Dette gjelder både priser og nye produkter, eksempelvis G70.

 

Det må være lov å spørre, hvorfor er ikke denne testen med på listen?

Radeon X800 vs. GeForce 6800

Ha, ha, ha! Du har i det minste humor.

 

Hva med X800XL med 512mb?

 

Fin guide.

Ok, jeg skal gjøre det.

 

Takker!

 

Det hersker en generell aksept blant folk flest om at det er lite lønnsomt å kjøpe X800 Pro, hvis en da ikke kjøper vivo-utgaven...

Hvor har du dette fra? Stemmer ikke med hva jeg har lest i det hele tatt.

 

Den PSU kalkulatoren er bare teit, da den ikke fordeler på ampere... velle heller latt folk kikke på denne av bl.a. Syar2003:

http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=80186.0;topicseen

 

The Bottom Line:

 

The X800Pro should be selling in major retail online outlets today, May 4th, and selling for an MSRP of $399. The X800XT Platinum Edition will begin shipping to retailers by May 21st and will be sold at an MSRP of $499. As usual, those MSRP prices will deflate somewhat quickly if the supply is available that ATI assures us there is.

 

When it comes right down to it the X800Pro matches or beats the GeForce 6800Ultra in game performance and IQ. Compare the price, performance, and IQ of the ATI Radeon X800Pro with the GeForce 6800Ultra, and the X800Pro definitely stacks up as the better value than the 6800Ultra.

http://www.hardocp.com/article.html?art=NjExLDEw

Først vil jeg si at jeg takker for ditt innspill.

 

X800 Pro

X800 Pro er utvilsomt ytelsesmessig noe svakere enn 6800GT. Husk at jeg bare har tatt hensyn til ytelse i disse bemerkningene, da det er opp til hver enkelt å veie opp viktigheten av SM3, strømforbruk, ect. Jeg kan derimot erstatte denne setningen med noe mer beskrivende, og ytterligere utdype ytelsen.

 

Den testen du viser til gjelder bare en fåtall tester, og "Apple to Apple" er nesten ikke-eksisterende. Dessuten, hvordan har det seg at AnandTech-testen generelt viser et annet resultat? Det er X800XT som er ansett som ytelsesmessig lik 6800 Ultra.

 

Kalkulator

Jeg forstår synet ditt, men jeg har nevnt viktigheten av gode rail. Jeg kan også inkludere denne kalkulatoren for de som vil ha en mer nøyaktig utregning.

 

Et stykke bra guide.

 

Synes du burde rette opp skrivefeil, og kanskje skrive om noen avsnitt. (Litt Pro-ATI av og til)

Takker!

 

Jeg skal se gjennom artikkelen når jeg oppdaterer den.

 

Kan du gi noen eksempler på den såkalte pro-ATI holdningen jeg noen ganger viser. Det sier meg lite uten konkrete eksempler, dessuten hvordan skal disse rettes uten disse eksemplene?

 

Fin guide. Ville bare nevne at Asus sin Gamer Edition ikke begynner på 3600 kr men under 3300. Med hell kan det moddes til 6800 Ultra. Jeg er ikke helt enig i at dette er et dårlig kjøp, det yter nokså likt med GT kortene (0-10% dårligere ytelse avhengig av spill/benchmark) og bedre om du får åpnet de siste pipelines.

 

:Edit Vil også legge til at såvidt jeg vet vil X800SE vanligvis yte lavere enn 6800NU. I de få testene jeg har sett ligger det et sted mellom 6800LE og 6800NU i ytelse.

Jeg sjekket prisen nå og det stemmer. Rart at jeg ikke så det tidligere.

 

Fullstendig klar over moddemulighetene, men jeg synes det er et litt dårlig valg siden en kan få et 6800 GT-kort, som yter en del bedre (spesielt ved bruk av AA og AF), til den samme prisen...

 

I denne testen kommer X800 SE og 6800 NU ganske likt ut. Ikke så rart egentlig, da dette kortet er ATI sitt svar på 6800 NU.

 

Takker for komplementet, og dine innspill. :)

 

Er ikke det slik at ati sine kort er litt mere cpu(trenger raskere cpu for og få unytta maksimalt av kortet) avhengig enn nvidia sine kort?

Det vet jeg ikke, men skulle ikke tro det. Det som er sikkert er at ATI-kort trenger høyere kjernefrekvens enn konkurrenten, bare sammenlign toppkortene.

 

Knall guide dette her 

Men hva betyr misk? kanskje misc?

Takker! Du er en liten luring, ikke sant? :p

Jeg vurderer kjøp av nettopp ASUS GF6800 Gamer Ed 256MB DVI AGP.Er det virkelig så dårlig som du kan gi inntrykk av her ?I tester fra flere steder så virker det jo bra men man er avhengig av å overklokke kortet?Og det er kanskje best med tanke på at jeg selv har en strømforsyning på 250 w.

Det er ingen tvil om at dette kortet er en del svakere enn 6800 GT umodded og uklokket. Hvis jeg hadde vært deg ville jeg heller ha valgt en standard 6800NU som koster 900 kroner mindre. Jeg ser ikke helt poenget i å bruke 900 kroner mer enn et standard 6800NU. "Gamer Edition" yter jo dårligere enn et 6800 GT og den koster i tillegg noenlunde det samme. Hvis du skal modde eller overklokke kortet spørs det om en 250 watts PSU holder.

 

Har du prøvd strømforsynings-kalkulatoren (helst med 18+A på 12V railen)?

- Asus V9999 6800 256MB Gamer Edition (350/1000) (AGP) Pris fra kr. 2800

Er ganske identisk med 6800 GT med DD3-minne som opererer på den samme hastigheten, men har som sagt bare 12 pipelines, men kan moddes til 16 pipelines. Umoddet er den en del tregere (svak ved bruk av AA og AF) enn GT-en, selv en X800 Pro! Kjøp heller et ekte 6800 GT-kort som du kan få til samme pris!

Endret av guezz
Lenke til kommentar
]

Det er ingen tvil om at dette kortet er en del svakere enn 6800 GT umodded og uklokket. Hvis jeg hadde vært deg ville jeg heller ha valgt en standard 6800NU som koster 900 kroner mindre. Jeg ser ikke helt poenget i å bruke 900 kroner mer enn et standard 6800NU. "Gamer Edition" yter jo dårligere enn et 6800 GT og den koster i tillegg noenlunde det samme. Hvis du skal modde eller overklokke kortet spørs det om en 250 watts PSU holder.

 

Kan virke litt dumt å å kjøpe det kortet jeg nevnte når du beskriver det slik.Kan du forresten anbefale dette kortet for f.eks Battlefield 2?

 

Club3D GeForce 6600GT 128MB

 

Takk for responsen forresten

Lenke til kommentar
]

Det er ingen tvil om at dette kortet er en del svakere enn 6800 GT umodded og uklokket. Hvis jeg hadde vært deg ville jeg heller ha valgt en standard 6800NU som koster 900 kroner mindre. Jeg ser ikke helt poenget i å bruke 900 kroner mer enn et standard 6800NU. "Gamer Edition" yter jo dårligere enn et 6800 GT og den koster i tillegg noenlunde det samme. Hvis du skal modde eller overklokke kortet spørs det om en 250 watts PSU holder.

 

Kan virke litt dumt å å kjøpe det kortet jeg nevnte når du beskriver det slik.Kan du forresten anbefale dette kortet for f.eks Battlefield 2?

 

Club3D GeForce 6600GT 128MB

 

Takk for responsen forresten

Det er et helt kurrant kort som vil takle BF2 på en akseptabel måte.

 

Jeg tror ikke du vil bli skuffet.

 

Har du prøvd strømforsyningskalkulatoren? Hvis du har under 250 watt (med minst 18A 12V rail) med 6800 GT er dette kortet å anbefale. 6800 GT til kr. 1995.

Lenke til kommentar
7800 GTX 256MB (430/1200) (PCIe) Pris fra kr. 4100

Det ser for tiden ut til at kortet ikke kommer til å bli utgitt på AGP-plattformen. Kortet har 20 pipelines og 8 vertex pipelines

gtx'en har 24 pixel pipelines ;)

Det er jeg fullstendig klar over. Det var en "liten" skriveleif.

 

*Rettet nå*.

Lenke til kommentar
]

Det er ingen tvil om at dette kortet er en del svakere enn 6800 GT umodded og uklokket. Hvis jeg hadde vært deg ville jeg heller ha valgt en standard 6800NU som koster 900 kroner mindre. Jeg ser ikke helt poenget i å bruke 900 kroner mer enn et standard 6800NU. "Gamer Edition" yter jo dårligere enn et 6800 GT og den koster i tillegg noenlunde det samme. Hvis du skal modde eller overklokke kortet spørs det om en 250 watts PSU holder.

 

Kan virke litt dumt å å kjøpe det kortet jeg nevnte når du beskriver det slik.Kan du forresten anbefale dette kortet for f.eks Battlefield 2?

 

Club3D GeForce 6600GT 128MB

 

Takk for responsen forresten

Det er et helt kurrant kort som vil takle BF2 på en akseptabel måte.

 

Jeg tror ikke du vil bli skuffet.

 

Har du prøvd strømforsyningskalkulatoren? Hvis du har under 250 watt (med minst 18A 12V rail) med 6800 GT er dette kortet å anbefale. 6800 GT til kr. 1995.

Jeg har forsøkt med den testen og ser at jeg trenger mere strømforsyning enn den jeg har.Jeg har allerde bestilt 6600GT.

 

Jeg trenger tips om denne ATX strømforsyningen holder mål.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308622&cks=SER

Lenke til kommentar

Fiinfiin post du har her! Vil nevne at mit Gainward Geforce 6600GT GLH GS, er 10% raskere enn andre 6600GT kort. Jeg scorer 89003dmarks i (gjett hvilken versjon). Det var et temmelig godt kjøp med tanke på at jeg betalte 2175kr da jeg kjøpte det i desember i fjor, og det i dag koster 2250kr (merk, kjøpte det på komplett.no, som trolig er litt billigere enn det ene stedet som fortsatt selger dette kortet).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...