Gå til innhold

Kjøpeguiden: 6600GT - GTX280 / HD4870X2 (24.11)


guezz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har bestilt meg Asus 8800 GTX, men lurer på om dette er noe overkill siden jeg har AMD 64 x2 4400+ prosessor. Hvilket kort burde jeg eventuelt bestilt for å matche resten av hw-oppsettet?

7491963[/snapback]

Les denne artikkelen

 

En 8800 GTS er kanskje et bedre valg for en slik CPU, men en GTX er kanskje helt kurrant hvis du overklokker CPU-en til omtrent 5000+.

7492227[/snapback]

 

Takk for svar, guezz.

Sinnsykt nice tråd forresten. Good work :)

Lenke til kommentar

beklager visst jeg ikke holder meg on topic her men jeg har bestillt et nytt radeon 1950 xt sappire kort, også ble jeg litt bekymret over psuen min om den er kraftig nok til å drive det kortet?.Psuen er en mist 500 w har 4 disker en intel 6600 conroe og 1024meg ram en vifte i front av kabinettet og en bak.Vil misten klare dette?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
Har for øyeblikket et 2 år gammelt X850XT. Vil jeg merke stor forskjell om jeg oppgraderer til et X1950PRO (eller annet kort i samme pris- og ytelsesklasse)?

7820457[/snapback]

X1950 Pro er det eneste alternativet en har så lenge en har AGP. I mange tilfeller vil ytelseforbedringen være meget betydelig. Prisen er kr. 1700 noe som gjør mellomlegget ganske lite etter at X850 XT er solgt.

 

Hvis du har PCIe vil jeg heller velge ett annet kort.

Lenke til kommentar
Ved hjelp av klokking kan GTS gå forbi standard GTX i ytelse...

7798562[/snapback]

Inntill videre.. (ettersom dagens spill langt ifra klarer å utnytte G80 til sitt fulle potensiale)

 

Det viktigste er nok at 8800GTX har 25% flere undefined pipelines og 384bits..

(kan ikke forandres på ved overklokking)

 

(800GTX har også høyere "shader frekvens")

Lenke til kommentar

Nå har Komplett Powercolor X1950PRO 512 på tilbud til 1895 (kun en 50-lapp dyrere enn 256-utgaven). Powercolor har spandert AC-kjøler på denne, og hvis jeg kjenner ATis standardløsninger rett er dette noe jeg hadde ettermontert selv uansett. Jeg er *så* langt fra å bestille. Kan noen gi meg et puff i riktig retning? :)

 

EDIT: Spørsmålet er vel egentlig om det er noe vits i å ha 512mb på et slikt kort, for hvis ikke finnes det jo mye billigere alternativer selv om dette er på salg.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...