Gå til innhold

Relativt mye reklame.


Anbefalte innlegg

Personlig synes jeg ikke at hw.no er en spesielt god site når det gjelder artiklene (eller forumet for den saks skyld), men jeg stikker ofte innom for å sjekke prisguiden når det er noe jeg har lyst på. Den er såpass verdifull at jeg gjerne støtter hw.no med å klikke på linken til ukens tilbud på Komplett, så hw.no får noe igjen for Komplett sine stadig stigende priser.

 

Reklamen på forsiden plager meg usedvanlig lite. Siden er fremdeles ganske rask, og reklamen holder seg på faste plasser. Adblock bruker jeg først og fremst for å gjøre Dagbladet leselig. Ingen reklame der lenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TIL HW.NO

 

Dere _må_ la være å bruke den banneren som er ca 3 artikkler ned på fremsiden. Og reklame-flash er utrolig irriterende. Sitter nå og surfer med mamma sin eldre maskin (800*600) og reklamen er til sjenanse!

 

Det er greit med reklame - til en viss grad. Men slik det er nå med flash og den stooore banneren på hovedsiden er det bare irriterende.

 

/Clvn

Lenke til kommentar
Den er såpass verdifull at jeg gjerne støtter hw.no med å klikke på linken til ukens tilbud på Komplett, så hw.no får noe igjen for Komplett sine stadig stigende priser.

De får ikke betalt pr. klikk, men pr. visning. Så å klikke på en banner gir ikke hw.no noen penger i kassa.

Sånt varierer visst fra sted til sted (takk for opplysningen likevel), men uansett: hw.no er eneste stedet jeg med vilje har klikket på annonser. Jeg leter etter gode tilbud på WLAN-kit for tiden, og prisguiden er ikke så god på det området. Dyrt er det også, så jeg satser på at det dukker opp som tilbud. :hrm:

 

Får vel se frem til julekalenderen.

Lenke til kommentar
Sitter og måler hvor mye reklame HW, VG og TV2 _faktisk_ har i forhold til brukt areal. Skal skrive litt mer om målingen (som er høyst unøyaktig og bare skal sees på som en pekepinne) senere, men VG bruker 824400piksler på reklame mens HW bruker 636860. Tallene i seg selv er uintressant. Det som er intressant er hvor mye reklame finnes det i forhold til selve siden, altså andelen reklame. For VG er den ca 15,9% mens HW har 17,4%. Mangler å måle totalt areale for TV2, men de har iallfall 904800piksler med reklame.

 

Ganske intressant det der...

 

Edit: TV2 havnet på intet mindre enn 28,2%. Skal se litt på Dinside også. Dette kan vel klart være en pekepinne på at HW faktisk har en del reklame.

 

Btw: ser pgressum har vært og lest.

Interessant informasjon du kommer med der!

 

Det som er enda mer interessant er at ingen av folkene bak hw.no har sakt noe her enda. Jeg har sett flere av dem vært innom her, men ikke ingen kommentar liksom :whistle:

Lenke til kommentar
Det som er enda mer interessant er at ingen av folkene bak hw.no har sakt noe her enda. Jeg har sett flere av dem vært innom her, men ikke ingen kommentar liksom :whistle:

Det kan være fordi hvis noen skal uttale seg om dette (som blir ganske internt på en måte) så må det bli en av "toppsjefene", eller kanskje de sitter nå og diskuterer hva de skal skrive som svar...

Lenke til kommentar
En tanke: forumet koster tid og penger, men bringer lite inn (er det i det hele tatt reklame i andre skinn - bruker reklamefri IPB?). Man tjener penger på reklame, og hvis reklamepengene uteblir må man kutte utgifter. Farvel forum.

 

Nei, jeg kjenner ikke den økonomiske situasjonen, bare tenker høyt.

Hei,

 

Kanske på tide å endre tankegang?

 

Her er en bra hardwaresite i DK for spill-entuisiaster, der drives helt uten reklamepengar.

Klikk gerne ute til høyre på Chart.dk for å se off. stattestikker for siten.

3700 besøkende pr. dag (forskellige IP-adresser) - ganske imponerende.

 

Her er et utdrag av 'formåls-paragraffen':

 

HardwareTidende er et ukommercielt hobbysite, hvor kun interessen driver værket. Dette betyder således, at HardwareTidende er fri for reklamer, og at ingen skribent har kommercielle interesser i at fremme produktsalg.

 

Det går jo helt klart an å drive noget hardware-relatert uten reklamer - hvis man har interessen og energien. Derved fremstår man heller ikke som et talerør for web-shopperne. :thumbup:

 

Mvh

Kimmer

Hmm, jeg har litt problemer med å se sammenhengen mellom en typisk hobbyside og en kommersiell aktør i nyhetsmarkedet.

 

Selvfølgelig skal hardwaresite ha all ære for å drive en tilsynelatende godt oppdatert side på hobbybasis, men hardware.no satser proffesjonelt. Det er en del mennesker bak dette som faktisk har det som fulltidsjobb, og de skal jo ha betalt for jobben de gjør. Kunne de gjort det på kveldstid? Meget mulig. Ville antall artikler, og antall lesere gått ned? Trolig.

 

Hovedargumentet mitt er at Det virker som om det legges ned mangfoldige timer på forumet i løpet av en dag, og en times konsuletjobb i IT-bransjen koster faktisk kroner. Serveren koster penger. Linjebruk koster penger. Om det finnes folk i Danmark som synes det er en grei utgift for en kul hobby så dem om det. Visjonen og forretningsmålet til selskapet bak hardware.no er nok ikke utelukkende å drive det beste hardwareforumet. De som tror det vil jeg kalle naive. Målet her er nok å levere mange, ferske og gode nyheter samt et bredt spekter av gode produktomtaler. I tillegg er vel prisguiden hovedfunksjonaliteten hele hardware.no er bygget opp på. Slik jeg ser det er forumet ikke mer enn en tillegsstjeneste. Er det verdifull for nettverket? Helt sikkert. Men det forandrer ikke det faktum at det er et kommersielt selskap som står bak, og de har økonomiske krav for å få hjulene til å gå rundt.

Lenke til kommentar
Sånn, orket ikke å ta med flere. Har mer enn nok med andre ting :)

http://home.no.net/ernie85/reklame/

Som sagt, dette er bare en pekepin, ikke eksakte verdier.

 

(Mulig jeg tar en titt på flere websider seinere i kveld)

Oppsiktsvekkende tall det der! Nå skal det nevnes at jeg nesten ikke er innpå de sidene der. Er mye mindre reklame i papirutgaven av VG. TV2 er helt ekstrem, men de har heller ikke startet opp som et hobbyprosjekt og endt opp som et svinrikt storprosjekt.

Lenke til kommentar
enden Skrevet 23/11/2004 : 22:28

Visjonen og forretningsmålet til selskapet bak hardware.no er nok ikke utelukkende å drive det beste hardwareforumet. De som tror det vil jeg kalle naive. Målet her er nok å levere mange, ferske og gode nyheter samt et bredt spekter av gode produktomtaler. I tillegg er vel prisguiden hovedfunksjonaliteten hele hardware.no er bygget opp på. Slik jeg ser det er forumet ikke mer enn en tillegsstjeneste.

 

Hmm, jeg for min del har vanskelig for å se at hardware.no hadde hatt en brøkdel av "besøkende" de har idag, hvis det ikke var for forumsdelen, tror det hadde gått svært dårlig uten denne "tilleggstjenesten"

 

Når det er sagt plager ikke reklamen meg personlig, da jeg kategorisk unngår forsiden (er her kun for tilleggene :p )

 

Som en liten kuriositet i debatten kan jeg jo også nevne at den Danske nettsiden det er referert til noen ganger her nå har følgende meldig på sin forside i dag;

Intet varer evigt, og dette gælder naturligvis også for HardwareTidende. Grundet manglende tid til at monitorere og opdatere HardwareTidende har vi besluttet, at anmeldelsen af Half-Life 2 foreløbigt, og muligvis vedvarende, bliver sidste artikel her på sitet.

 

Så vi får vel være takknemelig for et fint forum, til tross for reklamen og de komersielle sidene av driften.. :)

Lenke til kommentar

Tviler sterkt egentlig. Så lenge det er litt smånegativ tilbakemelding så kommer det svar, men når det virkelig blir negativ tilbakemelding så skjer det særdeles lite.

 

Må jo nevne at det ikke ble så mye svar når det ble tatt opp at spørreundersøkelsen på HW.no er popup-basert. Det kom vel et svar fra pgressum og det var det. Dumt, men man tåler tydligvis ikke kritikk, selv om den er seriøs og velbegrunnet.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...