Gå til innhold

Relativt mye reklame.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, et AS skal tjene penger for sine aksjeeiere og da er det naturlig at de tar ut pengene som tjenes i løpet av året. Hvis man ikke bruker de til å øke kapitalen i selskapet da, noe man får håpe de gjør i HW.

Aksjeeierne i dette tilfellet er de som jobber i Hardware Online AS så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Jeg får noia av den notar reklamen som er på vg.no

Det skjer ofte at jeg har på lyden på anlegget ganske høyt og så surfer litt på vg. uten at jeg er i det minste klar over det tar jeg musepekeren over Notarreklamen og plytslig for fulle høyttalere høre jeg: "VELKOMMEN TIL VISNING!!!!!!!!!"

 

Fan ass midt på natta og slikt HATER DET, hehe

Lenke til kommentar
En tanke: forumet koster tid og penger, men bringer lite inn (er det i det hele tatt reklame i andre skinn - bruker reklamefri IPB?). Man tjener penger på reklame, og hvis reklamepengene uteblir må man kutte utgifter. Farvel forum.

 

Nei, jeg kjenner ikke den økonomiske situasjonen, bare tenker høyt.

Å drive forumet koster veldig lite. Moderatorene er gratis også. Folk er jo ville etter makt, og dermed skulle det være lett å tak i moderatorer. No offence moderators :p

 

Men jeg husker ordene som ble brukt da hw.no ble startet. De brukte de samme ordene som gamer.no bruker nå. Men det er vel for å trekke folk sånn at de kan tjene seg søkke rike senere det da :w00t: .

 

Fin teknikk :thumbup:

 

Men en ting er bra, og det er at forumet er fritt for reklame, enda.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke reklamen her på forsiden er så stort problem, men den flash saken midt på forsida, ca. 3 artikler ned kunne de spart seg for..

 

-Trond

Du har større oppløsning enn 1024x768 du da? Jeg lurer på hvordan det ser ut på 800x600. Ser i allefall ikke bra ut på 1024x768. Halve skjermen i bredden er jo reklame til dels. Snakk om å ha på briller!

Lenke til kommentar
En tanke: forumet koster tid og penger, men bringer lite inn (er det i det hele tatt reklame i andre skinn - bruker reklamefri IPB?). Man tjener penger på reklame, og hvis reklamepengene uteblir må man kutte utgifter. Farvel forum.

 

Nei, jeg kjenner ikke den økonomiske situasjonen, bare tenker høyt.

Å drive forumet koster veldig lite. Moderatorene er gratis også. Folk er jo ville etter makt, og dermed skulle det være lett å tak i moderatorer. No offence moderators :p

 

Men jeg husker ordene som ble brukt da hw.no ble startet. De brukte de samme ordene som gamer.no bruker nå. Men det er vel for å trekke folk sånn at de kan tjene seg søkke rike senere det da :w00t: .

 

Fin teknikk :thumbup:

 

Men en ting er bra, og det er at forumet er fritt for reklame, enda.

Hah, det er slettes ikke billig. De har folk til å drifte forumet som skal ha betalt, de har utgifter til servere (forumserveren ble nylig oppgradert til noe opteron-greier med 4GB minne) og ikke minst båndbredde.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke reklamen her på forsiden er så stort problem, men den flash saken midt på forsida, ca. 3 artikler ned kunne de spart seg for..

 

-Trond

Du har større oppløsning enn 1024x768 du da? Jeg lurer på hvordan det ser ut på 800x600. Ser i allefall ikke bra ut på 1024x768. Halve skjermen i bredden er jo reklame til dels. Snakk om å ha på briller!

På min bærbare som jeg bruker mest, kjører jeg 1024x768. Enig i at det er nok reklame, men synes ikke det er så stort problem. Dog, de kunne spart seg for bevegelige animasjoner, kunne bare hatt bilder istedet

Lenke til kommentar

Til dere som sier at gutta som driver med dette skal ha lønn også: lønnskostnader er med i regnestykket det er linket til tidligere.

 

Det som skjer når man til de grader oversvømmer forsiden med reklame på den måten, er jo at folk bruker programmer til å bloke reklame helt, eller rett og slett hopper rett på forummet...

 

Får jo være opp til dem å vurdere hvor mye reklame de vil ha, bare håper det er gjennomtenkt... selv begynner jeg å bli lei når 50% av skjermen er reklame (1024x768)

Lenke til kommentar

Etter å ha lest et tips tidligere i denne artikkelen om å ta i bruk Firefox og Adblock, er jeg nå lykkelig usjenert av reklame i min surfing.. Jeg velger bort alt med reklame i, både vanlige bilder og flash-animasjoner. VG bl a er en helt annen side nå, takk og lov! Men HW er også blitt et behageligere sted.

 

Mitt tips til dere som ser dere mest irritert av reklame:

 

Bytt fra MS Explorer til Mozilla Firefox, installer Adblock, kjenn gleden sprer seg! :innocent:

 

Link: Norsk Firefox (Helt gratis!)

Endret av sssh
Lenke til kommentar
En tanke: forumet koster tid og penger, men bringer lite inn (er det i det hele tatt reklame i andre skinn - bruker reklamefri IPB?). Man tjener penger på reklame, og hvis reklamepengene uteblir må man kutte utgifter. Farvel forum.

 

Nei, jeg kjenner ikke den økonomiske situasjonen, bare tenker høyt.

Hei,

 

Kanske på tide å endre tankegang?

 

Her er en bra hardwaresite i DK for spill-entuisiaster, der drives helt uten reklamepengar.

Klikk gerne ute til høyre på Chart.dk for å se off. stattestikker for siten.

3700 besøkende pr. dag (forskellige IP-adresser) - ganske imponerende.

 

Her er et utdrag av 'formåls-paragraffen':

 

HardwareTidende er et ukommercielt hobbysite, hvor kun interessen driver værket. Dette betyder således, at HardwareTidende er fri for reklamer, og at ingen skribent har kommercielle interesser i at fremme produktsalg.

 

Det går jo helt klart an å drive noget hardware-relatert uten reklamer - hvis man har interessen og energien. Derved fremstår man heller ikke som et talerør for web-shopperne. :thumbup:

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Hei,

 

Kanske på tide å endre tankegang?

 

Her er en bra hardwaresite i DK for spill-entuisiaster, der drives helt uten reklamepengar.

Klikk gerne ute til høyre på Chart.dk for å se off. stattestikker for siten.

3700 besøkende pr. dag (forskellige IP-adresser) - ganske imponerende.

 

Her er et utdrag av 'formåls-paragraffen':

 

HardwareTidende er et ukommercielt hobbysite, hvor kun interessen driver værket. Dette betyder således, at HardwareTidende er fri for reklamer, og at ingen skribent har kommercielle interesser i at fremme produktsalg.

 

Det går jo helt klart an å drive noget hardware-relatert uten reklamer - hvis man har interessen og energien. Derved fremstår man heller ikke som et talerør for web-shopperne. :thumbup:

 

Mvh

Kimmer

Bra! :yes:

Lenke til kommentar

Sitter og måler hvor mye reklame HW, VG og TV2 _faktisk_ har i forhold til brukt areal. Skal skrive litt mer om målingen (som er høyst unøyaktig og bare skal sees på som en pekepinne) senere, men VG bruker 824400piksler på reklame mens HW bruker 636860. Tallene i seg selv er uintressant. Det som er intressant er hvor mye reklame finnes det i forhold til selve siden, altså andelen reklame. For VG er den ca 15,9% mens HW har 17,4%. Mangler å måle totalt areale for TV2, men de har iallfall 904800piksler med reklame.

 

Ganske intressant det der...

 

Edit: TV2 havnet på intet mindre enn 28,2%. Skal se litt på Dinside også. Dette kan vel klart være en pekepinne på at HW faktisk har en del reklame.

 

Btw: ser pgressum har vært og lest.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...