Gå til innhold

Half-Life: HL1:Source en vits?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var, som sikkert mange andre her på forumet, veldig spent på HL1:S. Etter det jeg var blitt fortalt skulle dette bli en full omgjøring av HL1 slik at den passet Source motoren, en skikkelig makeover. Etter screens og info fra andre har jeg i ettertis funnet ut at HL1:S slettest ikke er noen kraftig makeover av orginalen. Valve har bare fikset på et par småtteri. Hva er da poenget med HL1:S? Omtrent alle som har ventet på HL2 sitter jo på HL1 fra før, no? Dette var for dårlig Valve... skuffende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har hele tiden vært klart at det ikke skulle være en full makeover. De som har trodd dette kan ikke skylde på andre for sin egen uvitenhet i etterkant. Sjekker du ikke hva du kjøper i andre sammenhenger heller? :)

Skrevet
Det har hele tiden vært klart at det ikke skulle være en full makeover. De som har trodd dette kan ikke skylde på andre for sin egen uvitenhet i etterkant. Sjekker du ikke hva du kjøper i andre sammenhenger heller? :)

Jeg har ikke kjøpt HL2 enda... mitt poeng er at Valve aldri har sagt hvor lite som skulle forandres/forbedres utifra det jeg har hørt. Jeg har aldri sagt at jeg visste 100% at det skulle bli en total makeover, men det jeg ble fortalt indikerte dette. Synes det ble for mye ståhei over en så liten forbedring, for lets face it, den er minimal...

Skrevet

hl:s har bare fått fysikken til source motoren og bedre grafikk på ting som vann osv

jeg syntes hl:s er penger i dass!

det er bare et tamt forsøk fra valve på å tjene mer penger!

Skrevet
Hvis dere ble skuffet over Half-Life : Source, så bør dere dra til LeakFree, der jobbes det for øyeblikket med en TOTAL makeover av Half-Life til Source motoren.

O'lala...

Høres lovende ut

*venter i spenning*

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt HL2 enda... mitt poeng er at Valve aldri har sagt hvor lite som skulle forandres/forbedres utifra det jeg har hørt. Jeg har aldri sagt at jeg visste 100% at det skulle bli en total makeover, men det jeg ble fortalt indikerte dette. Synes det ble for mye ståhei over en så liten forbedring, for lets face it, den er minimal...

Ja, hvor viktig og verdifullt (annet enn inntjeningen til Valve) oppdateringen er kan diskuteres :) men ikke at de har lurt noen med å ikke fortelle hvordan det ville bli.

Betaler egentlig ikke noe ekstra (tenker på Silver-utgaven) når en tenker på at en får med alle spillene Valve har laget i tillegg til HL2. HL1 kommer ikke i orginalversjon, men denne oppdaterte versjonen. Ikke noe tap, bare et tillegg :) Kanskje ikke så utrolig mye vits for oss som har spillet fra før, men det plager meg ikke akkurat :) For 400kr så er det helt toppers faktisk!

Skrevet
Betaler egentlig ikke noe ekstra (tenker på Silver-utgaven) når en tenker på at en får med alle spillene Valve har laget i tillegg til HL2. HL1 kommer ikke i orginalversjon, men denne oppdaterte versjonen. Ikke noe tap, bare et tillegg :) Kanskje ikke så utrolig mye vits for oss som har spillet fra før, men det plager meg ikke akkurat :) For 400kr så er det helt toppers faktisk!

Nei sølvpakken over STEAM er en kjempe-deal. Men jeg tenker mer på Collectors Edition. Der det liksom er eksklusivt at HL1:S følger med...

Skrevet

Jeg kjøpte Half-Life 1 med Opposing Force og Blueshift for hundrelappen fra Play.com - det var en grei oppvarming til Half-Life 2, selv om jeg håper slutten på dette spillet ikke er like.. sprø (smak og behag).

Skrevet

Men er det noen som vet om man kan spille blueshift og opposing force i hl:s ? eller om dette kommer i framtiden.

Jeg har spillt, HL1, men ikke BS eller OF, kunne godt tenkt meg å prøve dem også, for å fleshe ut hl universett litt ;)

Skrevet
Men er det noen som vet om man kan spille blueshift og opposing force i hl:s ? eller om dette kommer i framtiden.

Jeg har spillt, HL1, men ikke BS eller OF, kunne godt tenkt meg å prøve dem også, for å fleshe ut hl universett litt ;)

OF følger med om du kjøper gjennom Steam. Blue Shift gjør ikke....

Og nei, OF er ikke endra noe på. Er den samme (gode) gamle :)

Skrevet (endret)

:lol: Leste nettopp dette på Valve sitt forum:

"as I'm pretty disappointed with the way HL:S turned out to be looking worse than blue shift (I prefer better models/textures over better water)"

Husker at "Blue Shift" inneholdt en "high definitition gfx pack" som gjorde at det så mye bedre ut enn originalen. Synd at HS:S ikke engang er like bra som dette. :(

"Blue Shift" er heller ikke tilgjengelig gjennom "Steam" (Men man har jo selvfølgelig CD'n liggende ;) )

Der forsvant hvertfall siste grunn til å vurdere "Coll. Ed."

Endret av Vice
Skrevet

Dette var skuffende å høre, gidder ikke gå igjennom HL source nå. Trudde det var en forbedre grafikk. De kunne lagd HL1 med HL2 grafikk, det hadde vært noe det. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...