Gå til innhold

Strengere justis på forumet .


Anbefalte innlegg

Etter å ha lest hele tråden så er det helt opplagt at det er meg Snekker`n vil ha til livs. Jeg prøver i det minste å bidra med noe til dette forumet, og forholder meg for god til off-topic personangrep slik som jeg har opplevd fra ham den siste tiden. Det er utrolig hvor raskt en diskusjon blir til en konkurranse, der noen bare MÅ vinne og ikke respekterer at andre har motsatte meninger og derfor tyr til ensidig negativ (ofte direkte løgnaktig) personforfølgelse i tråd etter tråd der målet er å sverte og/eller stemple dem. Slikt er lite produktivt og ødelegger enhver "god" diskusjon etter min mening siden fokuset blir flyttet fra sak til person. Da synes jeg det er mer givende å diskutere med veggen :no:

 

http://www.aceshardware.com/forum?read=115112762

QUOTE
>  you are an AMD fanboy.

I see you´re more interested in name calling than discussing the topic at hand, so don´t expect any answers from me in the future. I don´t take part in arguments at that level, sorry. Growing up does that to you. Or at least to some.
Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg trekker mig fra debatten - jeg kan ikke lengere bidrage med noget sagligt.

Min bevisførelse er simpelthen for dårlig :roll:

 

Jeg konkluderer hermed, at der er alt for stor forskell i holdningerne (blant moderatorteamet) til, at jeg tror - at det noen gang vil lykkes for moderatorteamet, å bringe forummet tilbake til det 'goe gamle seriøse forum' som det var for bare 2 år siden.

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

QUOTE (snorreh @ 17/11/2004 : 02:07)
Etter å ha lest hele tråden er det helt opplagt at det er meg Snekker`n vil ha til livs.  Jeg prøver i det minste å bidra med noe til dette forumet, og forholder meg for god til off-topic personangrep slik som jeg har opplevd fra ham den siste tiden.  Det er utrolig hvor raskt en diskusjon blir til en konkurranse, der noen bare MÅ vinne og ikke respekterer at andre har motsatte meninger og derfor tyr til ensidig negativ (ofte løgnaktig) personforfølgelse i tråd etter tråd der målet er å sverte og/eller stemple dem.  Slikt er lite produktivt og ødelegger enhver "god" diskusjon etter min mening siden fokuset blir flyttet fra sak til person.  Da synes jeg det er mer givende å diskutere med veggen :no:

http://www.aceshardware.com/forum?read=115112762
QUOTE
>  you are an AMD fanboy.

I see you´re more interested in name calling than discussing the topic at hand, so don´t expect any answers from me in the future. I don´t take part in arguments at that level, sorry. Growing up does that to you. Or at least to some.

Dette er feil og forvrenging av fakta nok en gang fra deg .

Fakta er at jeg ikke går på person her og jeg er heller ikke i tvil om at du kan mere ang en prosessor enn meg og dine og Knik Knak sine diskusjoner er temmelig intresange til tider , forskjellen mellom dere er dog at Knik Knak tør si hva han står for og er istand til å innse en feil , mens du kun er opptatt å kjøre din ensidige propaganda der du fremmstiller Intel som fanden selv pga ditt hat mot dem , ja faktisk er dine påstander så ensidig at det går kaldt nedover ryggen på en som har levd en stund .

Jeg har ALDRI villet deg til livs , men jeg og flere med meg har gang på gang prøvd å få deg til å føre ja nettop en saklig diskusjon med dine egne argumenter istedenfor å bare klippe/lime det som passer din holdning fra utenlandske sider , ditt svar har arrogant nok vært et nutt klipp .

Se feks i tråden ang DELL, her vet du like godt som meg og mange andre at det var din mening som ble nedstemt , istedenfor å være såpass mann at du innrømmet dette sluttet du heller totalt å svare , men postet klipp etter klipp .

Ja du har sogar klart å presangtere deg selv som en NØYTRAL person i diskusjoner som angår amd/Intel , en slik påstand viser vel temmelig klart hvem som fordreier sannheten .

Jeg har ALDRI hevdet at jeg er feilfri , jeg har heller aldri prøvd å skjule at jeg har mest til overs for Intel , men heller gjordt dette klart så det ikke skulle være noen tvil , men jeg har heller ingen problemer med å både bruke og annbefale amd for andre . Jeg har baller nok til å være ærlig når det gjelder mine holdninger , menst du sjuler deg bak din såkalte nøytralitet som du kaller det og når argumentene mot deg blir for store så er det eneste svaret ditt en fire - fem poster etterhverandre med klipp hentet fra amd fanatikere på andre fora .

Så mitt mål har ikke vært å sværte noen ,men ditt mål er å sværte Intel så mye som overhode mulig .

Men ser jo her at ditt forsvar bla består i å kalle meg for en løgner og personforfølger , det står det respekt av :thumbup:

 

Edit: Jeg ønsker deg og alle andre her på forumet både nå og i ettertid , så det blir feil av deg å påstå at jeg vil deg til livs , men ensidig propaganda vil jeg til livs fordi den er feil og forvrenger virkeligheten for mange , slike faktafordreininger vil jeg bekjempe med alle midler så lenge jeg får være på dette forum , uansett hvem som fremsetter dem .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Ikke for at betyr så veldig mye, men jeg gir Snekker'n min fulle og uforbeholdne støtte i denne saken.

 

Det er nettopp fordi jeg har vært med siden starten av Hardware.no og den gang vi satt med delphi forumet. Jeg har sett utviklingen over adskillige år og min konklusjon er at det er blitt for mange emner og kategorier som har bidratt til at det er et av norges største forum, og det er akkurat her problemet ligger. Det vi begynte med var Hardware, vi ender opp med søppel.

 

Vi kan ikke legge under en stol at flere og flere kommer til dette forumet nettopp for å diskutere andre ting enn hardware. Og når de først er her, ja da er ikke veien lang til å slenge seg på i andre diskusjoner som man kanskje ikke har noe å gjøre i, i utgangspunktet.

 

Som Kimmer sa, det er mange umodne på dette forum.

Lenke til kommentar

QUOTE (Desdichado @ 17/11/2004 : 09:47)
Vi kan ikke legge under en stol at flere og flere kommer til dette forumet nettopp for å diskutere andre ting enn hardware.

Nei, det kan være alt fra spill, mobiltelefoner, kameraer, biler, båter, programmering og mye annet. Hardware-forumet er tross alt slått sammen med gamer.no, amobil.no og en del andre, og med dette kommer gjerne andre brukere enn de 20+ år gamle studentene som vet å oppføre seg.

 

QUOTE (Desdichado)
Og når de først er her, ja da er ikke veien lang til å slenge seg på i andre diskusjoner som man kanskje ikke har noe å gjøre i, i utgangspunktet.

 

Så bruk rapportér-knappen. Kommer noen med feilinformasjon, off-topic-innlegg i en "seriøs" tråd, usakligheter og annet, rapporter det.

Lenke til kommentar

psilocybe - Da har vi igjen dette som Snekker'n var inne på, gi straff og ferdig med det. Dette løser kanskje den aktuelle saken, men er ingen god løsning på sikt. Vi må tenke ut nye løsninger, som kan virke på sikt og være med på å bringe formuet tilbake til det det engang var.

 

Nå er det mer en barnehage enn et seriøst forum. Og skylde på at det er blitt slått sammen med den ene websiden etter den andre er ingen unnskyldning for at det ikke burde vært tenkt på i forkant av sammenslåingen. Det er lett å være etterpåklok, men når man har ambisjoner så får man ta følgende også.

Lenke til kommentar

QUOTE (Desdichado @ 17/11/2004 : 10:29)
psilocybe - Da har vi igjen dette som Snekker'n var inne på, gi straff og ferdig med det. Dette løser kanskje den aktuelle saken, men er ingen god løsning på sikt. Vi må tenke ut nye løsninger, som kan virke på sikt og være med på å bringe formuet tilbake til det det engang var.

Nå er det mer en barnehage enn et seriøst forum. Og skylde på at det er blitt slått sammen med den ene websiden etter den andre er ingen unnskyldning for at det ikke burde vært tenkt på i forkant av sammenslåingen. Det er lett å være etterpåklok, men når man har ambisjoner så får man ta følgende også.

Da håper jeg du, eller andre her, har flust med gode forslag til hvordan vi skal endre holdningene her. Det nytter jo ikke, i følge dere, å straffe de. Det nytter visst heller ikke å gå foran med et godt eksempel. Hva skal vi gjøre da?

 

Kimmer har jo barn - hva gjør du for å rettlede de håpefulle?

 

 

edit; glemte en ikke

Lenke til kommentar

Hvis denne tråden fortsetter med innlegg som sier at vi må endre på ting og alt går nedenom og hjem så kan vi like så godt stenge denne tråden nå først som sist siden ingen kommer med forslag/eksempler til forbedringer..

 

Kommer det bra forslag så hører vi på dere og vurderer dem men hvis man ikke får forslag så er man jo like langt. :)

Lenke til kommentar

QUOTE (enden @ 17/11/2004 : 10:32)
Hva skal vi gjøre da?

Stenge Off-Topic (midlertidig) og bruke moderatorkreftene på den seriøse delen av forumet. Meningen med OT er så vidt jeg har forstått å ha et sted der datainteresserte kan diskutere andre ting en data. Nå er OT et sted for OT-brukere som av og til stikker innom resten forumet (postcounten skal jo økes) mens mange "seriøse" brukere holder seg vekk siden OT overvømmes av 14-isser.

Så kommer det vanlige motargumentet om at det det vil bli verre andre steder. Det er jo flott, da har en ihvertfall en grunn til å slå ned på tingene.

 

 

 

Jeg brukte noen minutter på å samle endel eksempler på poster i hardwaredelen som kanskje ikke er direkte regelbrudd, men som sier noe om nivået på endel av det som postes (for all del, det er veldig mye bra også)

 

QUOTE (Medlem 1.0)
QUOTE ( Medlem 0.5)
dessuten har du lagt inn en stygg orddeling

Syns den var sexy jeg. :p

 

--------------------------------------------------------------

 

Spøsmål fra medlem 2:

QUOTE
Hei, Jeg ser på en Acer Ferrari 3200.
Den har en: Mobile Athlon 64 2800+ prosessor
Jeg lurer bare på hvor kraftig denne er i forhold til en pentium.
Lurer også på om en intel centrino er akkurat like bra som en
intel pentium med samme ghz.
Takker for svar

 

Svar fra medlem 3 (det eneste svaret som ble gitt):

QUOTE
www.google.com

 

--------------------------------------------------------------

 

QUOTE (medlem 4)
QUOTE (medlem 5)
Jeg tror og jeg ville hellt mot Asus kortet selv. Alltid hatt gode erfaringer med Asus.
Abit er liksom gode kort det og, men kan være litt mer ustabile til tider...

*Fordommer detected*

 

--------------------------------------------------------------

 

QUOTE (Medlem 6)
Bah Nforce4 er ubrukelig etter at de fjernet soundstorm.

 

---------------------------------------------------------------

 

Dette er konkrete eksempler på poster som ikke akkurat bidrar til å heve nivået og som moderatorene etter min mening godt kan slå ned på. :yes:

 

 

Edit: Dette skulle vel være litt for deg også Ueland. ;)

Endret av el-asso
Lenke til kommentar

QUOTE (Ueland @ 17/11/2004 : 11:13)
Hvis denne tråden fortsetter med innlegg som sier at vi må endre på ting  og alt går nedenom og hjem så kan vi like så godt stenge denne tråden nå først som sist siden ingen kommer med forslag/eksempler til forbedringer..

READ THE THREAD. :roll:

 

Selv om det er sagt i generelle vendinger, uten å identifisere enkeltmedlemmer eller enkelt-tråder går det vel an å skjønne hvor snekkern, kimmer etc vil hen...

 

Jeg er enig i at det har blitt alt for mye useriøse svar i div. tråder, og at det er mer eller mindre tilfeldig hva som blir slått ned på (og hvor hardt) alt ettersom hvilken moderator som skulle hoppe innom tråden.

 

Jeg tror dere burde ha litt eldre brukermoderatorer, hvis mulig.

 

PS. Hva med å stenge hele "søppel"-kategorien? Folk som bare vil prate bullshit kan jo henge på andre forum? Burde være plenty tilgjengelig der ute...

 

EDIT: skrivefeil

Endret av hilram
Lenke til kommentar

Syntes det er morsomt å se hvordan enden og Ueland slenger problemet rett tilbake til oss brukere. Det er ikke vi som skal løse alle deres problemer. Alt for ofte tar dere (moderatorer) i bruk setninger som: Hva skal vi gjøre da? og Kom gjerne med konkrete forslag?

 

Dere har fått hodet for å bruke det til annet enn fyllplass mellom øra. Skal man sitte i et forumstyret så får man sitte der på godt og vondt også.

 

Se forøvrig el_asso sin post over, den gir et meget godt bilde på hva som er problemet på dette forumet.

 

edit: glemte et ? tegn

Endret av Desdichado
Lenke til kommentar

Jeg har ihvertfall et par kommentarer til noe av det som er sagt i tråden her.

 

Jeg synes det er fullstendig tullete, og finner meg ikke i at Kimmern plasserer oss forumbrukere som "børn" og moderatorene som foreldre. Han drar sammenligninger mellom oppdragelse og moderering og rir iallefall en meget stor kjepphest her i denne tråden. Det er da overhodet ikke slik det skal være, og ikke slik det er!?

 

Forumet er ikke, og trenger ikke sammenlignes med en formynderstat ala et hjem med barn!

 

Synes bare hele sammenligningen er totalt bak mål...og nesten litt kvalm.

 

Og snekker'n: Om du ikke har tro på den øverste styringsenheten i dette forumet (forumstyret)...har du ikke da allerede tapt? Om du ikke har prøvd saken din (eller sent mail til [email protected]), har du da sjans til å nå fram?

 

Til slutt. Når jeg ser en moderering jeg mener er håpløs, så rapporterer jeg tråden igjen, skriver hvorfor den er tullete... 4 av 5 ganger blir tråden åpnet igjen, flyttet tilbake o.l.

Lenke til kommentar

Når dere skriver ting som "sånn og sånn bør forumet være, dette og dette er problemet", så kan man få inntrykk av at dere sitter inne med en formening om hva som kunne vært gjort for å forhindre disse problemene også.

 

Skal vi stenge "off-topic"-kategorien? Innføre aldersgrenser og sjekke opp enhver ny bruker via folkeregisteret? Innføre betaling av en symbolsk sum (10kr via SMS) for å registrere seg? Hive ut alle dem som har mer enn 20% advarsel? Innføre et elite-forum hvor alle som har gjort seg fortjent til det, kan komme inn?

Lenke til kommentar

QUOTE (Alastor @ 17/11/2004 : 11:56)
Jeg synes det er fullstendig tullete, og finner meg ikke i at Kimmern plasserer oss forumbrukere som "børn" og moderatorene som foreldre. Han drar sammenligninger mellom oppdragelse og moderering og rir iallefall en meget stor kjepphest her i denne tråden. Det er da overhodet ikke slik det skal være, og ikke slik det er!?

Forumet er ikke, og trenger ikke sammenlignes med en formynderstat ala et hjem med barn!

Oppdragelse har ingenting med formynderstat å gjøre, men at "børnet" lærer seg å fungere i samfunnet, med de regler og normer som samfunnet har. På fint fremmedordpråklig kalles dette "sosialiseringsprosessen".

 

Med frihet følger ansvar. Selv om det er mange på forumet som har blitt myndig (og endelig har lov til å drikke øl - din avatar :tease: ) så er det mange som oppfører seg som barn. Husk at fjortis ikke er en alder, men en tilstand. Da kan det bli et problem hvis moderatoren selv er fjortis.

 

En moderator skal lære brukerne å oppføre seg (voksent), og innordne seg forumets regler.

Moderator = En som oppdrar. :yes:

Lenke til kommentar

QUOTE (psilocybe @ 17/11/2004 : 12:03)
Når dere skriver ting som "sånn og sånn bør forumet være, dette og dette er problemet", så kan man få inntrykk av at dere sitter inne med en formening om hva som kunne vært gjort for å forhindre disse problemene også.

Skal vi stenge "off-topic"-kategorien? Innføre aldersgrenser og sjekke opp enhver ny bruker via folkeregisteret? Innføre betaling av en symbolsk sum (10kr via SMS) for å registrere seg? Hive ut alle dem som har mer enn 20% advarsel? Innføre et elite-forum hvor alle som har gjort seg fortjent til det, kan komme inn?

God ide at det skulle koste noe (symbolsk sum) for å være medlem i forumet. Dette burde luke ut en del useriøse, som like gjerne kunne vært på VG-forum el.l.

 

Jeg betaler gladelig 10 (evt. 100) kroner i året for å ha et "skikkelig" forum.

Lenke til kommentar

Desdichado: Nå må du rulle inn her da... Det klages på at modereringen er for dårlig (fra noen). Dog, så pekes det ikke på (med unntak av El-Asso) noe som helst konkret som kan gjøres for å forbedre ting. Det ønskes fra enkelte her en holdningsendring, men det kommer ikke fram hvilken holdningsendring som skal til for å forbedre situasjonen. Med tanke på at det finnes omtrent like mange meninger her inne som det finnes meninger er man nødt til å konkretisere sine tanker for å kunne ha noe å fare med.

 

Hvis jeg sier til en snekker følgende: "Det der er noe av det styggeste jeg noen sinne har sett". Snekkeren spør meg så: "Ja vel, hva mener du jeg burde ha gjort annerledes"? Så svarer jeg: "Det kan du finne ut av selv, det var dritstygt, og her må det forandringer til". Så kommer en annen person bort til snekkeren mens jeg står og ser på og sier: "Jeg synes du har gjort en god jobb, dette er bra!"

 

Hva skal denne snekkeren tenke i denne sammenhengen? Skal han høre på meg som slenger ut anklager eller skal han høre på han som mener det er pent? Hvem har rett?

 

Ut i fra innlegget til El-Asso kan jeg trekke én konklusjon, og det er at det kan være ønskelig å slette småinnlegg i mye større utstrekning enn det som blir gjort i dag. Det er i så fall et ønske vi kan vurdere.

 

En annen ting vi kan gjøre er å kaste ut brukere som åpenbart ikke har noe særlig på forumet å gjøre, og dette gjøres nå i større utstrekning enn noen gang før, og det kommer vi til å fortsette med.

 

Framover i denne tråden så kommer jeg til å slette alle innlegg som ikke har noe konkret å peke på og konkrete ønsker til forandringer på noen som helst måte. Det er totalt verdiløst å lese klager uten forslag til løsninger, og det er å kaste bort min og andre administratorerers tid. Vi tar mer enn gjerne i mot konstruktive forslag, og nå har det vært 4-5 sider her uten.

Lenke til kommentar

Er enig med Snekker'n & Co!

OT-kategorien har blitt mer og mer skriv 3 dumme ord, gi et ubrukelig tips osv.. sånne poster som det har vel ikke noe med data, mobil, foto eller lyd å gjøre??

Og Babe-tråden: har den noe godt for seg annet enn at noen fjortiser får se halvnakne damer på andre sider enn fy-fy sider?? ;)

Lenke til kommentar

psilocybe - Ikke ta helt av da. Å sette ting så til de grader på spissen kan ikke akkurat kalles for konstruktivt...

 

Alastor - Tror kanskje ikke Kimmern tar alle under en og samme kam her...

 

edit:

DesertGlow - Det er intet mindre enn ansvarsfrasrivelse. Å slenge det i fanget på oss brukere. Dere kan ikke forvente at vi skal komme med retningslinjer ovenfor dere og dette forumet. Dersom de retningslinjer dere ikke har lagt dere på fungerer så MÅ dere endre disse deretter. Dere kan be oss om forslag, men i bunn og grunn så er det dere som må stå for dette.

 

Å rulle inn? gi deg a....

Endret av Desdichado
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...