Gå til innhold

Skal ha norsk tentamen i morra!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og der kan vi skrive om "Teknologi"!

Hva skal jeg skrive om der?! vi kan ha med et eget lagd teksthefte!

Og en a4 side med notar og tips!

Kom med stoff+ lenker!!

Mvh pål

Oi, dette går IKKE bra! Jeg tipper på en 2er dersom du skriver som du gjør her.

 

Rettinger:

- ...norsktentamen... (Ett ord - du vet, det kan være greit å kunne stave navnet på prøven du skal ta).

- ...teknologi! (Evt. "teknologi", men uten stor t i hvertfall).

- Vi kan ha... (Stor bokstav i begynnelse av setning).

- ... egenlagd teksthefte og en A4-side med notater og tips! (Egenlagd i ett ord, A4-side med bindestrek. Regner med dere ikke kan ha med noteark, så da skriver vi "notater", og ikke "notar").

- Mvh. Pål. (Pål skrives med stor p. Norsktentamen uten å kunne stave sitt eget navn... jaja)

 

PS: Du kan med god grunn slutte å avslutte hver eneste setning med utropstegn!

Endret av gspr
Lenke til kommentar
Du kunne for eksempel skrive om Norges katastrofale teknologihistorie, med innslag som bl.a. mobiltelefoni (standard utviklet i Norge), Vebjørn Tandberg (og fabrikkens og hans eget triste endeligt), Fornebu teknopark (kom ikke av tegnebrettet før toget var gått og havarert), Norsk Data (og kollapsen) og mye, mye mer.

må inrømme at jeg ikke kobler alt det der uten vidre. har du noen linker til artikler om det du sa?

Lenke til kommentar

Jeg ville si Google og Wikipedia er begge god start for dette. Du finner raskt linker til GSM, kort om Tandberg (mannen og fabrikken), og Fornebufloppen regner jeg med at du har lest mer enn nok om i avisene.

 

Mitt lille poeng er at teknologi i dette landet stiller i utgangspunktet mot alle odds, og når det går brukbart, står folk klar til å begrave deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...