Gå til innhold

Hva er det med Rune Fjeld Olsen?


Anbefalte innlegg

Jeg helt og holdent enig med Rune mannen i det han sier. Misforstå ikke, San Andreas er et uffatelig godt og kompleks spill. Men det han sier er rett, det er ganske mange irriterende bugs som man kan irritere seg ganske så grønn over. personer som bare plutselig dukker opp bak deg, biler som kjører over deg osv. Men dette er ting man venner seg til og ikke bryr seg så mye om etter 10-15 timer, for da er man så engasjert og glemmer småfeilene.

 

Min mening er at hvis man skal gi et spill 6'er, 10, 100% eller hva det nå måtte være. så skal det så si være feilfritt. og det er det ikke mange spill som er. Det er vel kanskje det som er akilles hælen til konsollspill også, utviklere har ikke mulighet til å lage patcher som retter på start problemer som "rå versjonene" av spill har. (litt off topic men, hehe)

 

Men for all del, GTASA er ett helt genialt kongespill. gangsta for life!!!!! :D

Problemet er bare at det er ikke bugs Rune klager på i anmeldelsen sin. Det han klager på er at spillet er altfor realistisk og vanskelig for han. Han hadde nettopp fullført et vanskelig oppdrag, og skulle gå å lagre da han plutselig ble overkjørt fordi han løp rett ut i veien.

Er i hvertfall den oppfatningen jeg har fått :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er faktisk det et ganske reelt irritasjonsmoment.

 

Meg: "Ah, endelig ferdig med det oppdraget jeg har brukt 4 reloadinger for å klare, det oppdraget som jeg må kjøre 59,5 mil gjennom bondeland for å komme til.. nå er det bare å komme seg til nærmeste diskett."

 

Radioen: ".. aaall my exes live in Texas. And that's why I hang my hat in Tennessee."

 

Tilfeldig forbipasserende som blir skremt av at bilen min er en centimeter oppå fortauet, et godt stykke fra nærmeste diskett: "Oh my gawd!!" *Kaste seg ut i bilveien, under hjulene mine* (Ja, de kaster seg faktisk mot bilen du kjører)

 

Politimann som ser det hele: "Step out of the vehicle!" *Pow, pow* (skytelyder)

 

Dekket blir truffet, bilen skrenser avgårde og ramler utfor en skrent og ned i en bilvei. Jeg hopper ut av bilen, blir kastet i bakken av eksplosjonen, og blir arrestert av en annen politifyr.

 

Jeg: ARrrrghh!! Forbanna dritt!!

Lenke til kommentar

Jeg synes Rune Fjeld Olsen gjør en fantastisk jobb for VG. Ikke bare fordi jeg stort sett er enig i hva han skriver, men han skriver det også på en fantastisk og underholdende måte.

 

Sakset fra omtalene av Halo 2 og GTA:SA fra nevnte Olsen:

 

Halo 2

Ja, det finnes de som ikke likte «Halo».

 

Men det finnes de som tenner på å få testiklene skvist av stiletthæler også.

 

GTA:SA

Det at Rockstar North har klart å presse så mye inn i den vesle Playstation 2-maskinen er for meg like uforståelig som at Norge skulle vinne VM i fotball.

 

Eller at Valgjerd Svarstad Haugland og Laila Dåvøy skulle miste troen og bli henholdsvis trommis og bassist i et death metal-band. For å velge to helt tilfeldige personer, liksom.

 

Slike små morsomheter gjør omtaler uendelig mye morsommere å lese!

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Jeg har nå ikke spilt HALO2 enda, men må si jeg likte San Andreas veldig godt. Jeg har spilt det siden en uke etter at det kom ut. (Gamezone klarte ikke å levere ut) Jeg syntes det er ett av de beste spillene jeg noen sinne har spilt, men liker ikke å kalle det ett perfekt spill. Hadde gitt det 5 jeg også. Men ikke på samme grunnlag som Rune. Jeg ville heller gitt det 5 fordi jeg ikke liker de bugsene som at man mister veien under benene, eller at man kjører så fort at avkjøringen du skulle av på ikke kommer før du har kjørt forbi! Det er kanskje det beste spillet jeg noensinne har spilt, men så absolutt ikke ett 6'er spill. Syntes det er mye som skal klinge før jeg gir ett spill en 6'er.

Lenke til kommentar
Nå er faktisk det et ganske reelt irritasjonsmoment.

 

Meg: "Ah, endelig ferdig med det oppdraget jeg har brukt 4 reloadinger for å klare, det oppdraget som jeg må kjøre 59,5 mil gjennom bondeland for å komme til.. nå er det bare å komme seg til nærmeste diskett."

 

Radioen: ".. aaall my exes live in Texas. And that's why I hang my hat in Tennessee."

 

Tilfeldig forbipasserende som blir skremt av at bilen min er en centimeter oppå fortauet, et godt stykke fra nærmeste diskett: "Oh my gawd!!" *Kaste seg ut i bilveien, under hjulene mine* (Ja, de kaster seg faktisk mot bilen du kjører)

 

Politimann som ser det hele: "Step out of the vehicle!" *Pow, pow* (skytelyder)

 

Dekket blir truffet, bilen skrenser avgårde og ramler utfor en skrent og ned i en bilvei. Jeg hopper ut av bilen, blir kastet i bakken av eksplosjonen, og blir arrestert av en annen politifyr.

 

Jeg: ARrrrghh!! Forbanna dritt!!

Du var maks uheldig. Tviler på at det skjer en gang til :D Er det ikke slike sære ting som gjør spillet artig og da?

Lenke til kommentar
Nja, hvor artig det er å ha brukt en time eller så på klare et oppdrag, for så å bli overkjørt av en semi-trailer på vei til savegamet, vet jeg ikke helt.

 

At spillet ble savet når du fikk "mission accomplished"-skjermen hadde gjort ting mye greiere.

Enig i det. Tar også litt tid hvis man først må kjøpe seg ny armour, spise for å få opp health osv. For å ha en topp karakter når man saver.

 

BTW Hvis man lagrer biler i garasjer man eier rundt omkring og saver, vil alle bilene i alle garasjene bli værende der. Eller er det kun de som er i huset du saver som blir værende? Kunne vært kjekt å stasjet top tunede blir i alle garasjer man har tilgang til for sikkerhets skyld.

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
Nå er faktisk det et ganske reelt irritasjonsmoment.

 

Meg: "Ah, endelig ferdig med det oppdraget jeg har brukt 4 reloadinger for å klare, det oppdraget som jeg må kjøre 59,5 mil gjennom bondeland for å komme til.. nå er det bare å komme seg til nærmeste diskett."

 

Radioen: ".. aaall my exes live in Texas. And that's why I hang my hat in Tennessee."

 

Tilfeldig forbipasserende som blir skremt av at bilen min er en centimeter oppå fortauet, et godt stykke fra nærmeste diskett: "Oh my gawd!!" *Kaste seg ut i bilveien, under hjulene mine* (Ja, de kaster seg faktisk mot bilen du kjører)

 

Politimann som ser det hele: "Step out of the vehicle!" *Pow, pow* (skytelyder)

 

Dekket blir truffet, bilen skrenser avgårde og ramler utfor en skrent og ned i en bilvei. Jeg hopper ut av bilen, blir kastet i bakken av eksplosjonen, og blir arrestert av en annen politifyr.

 

Jeg: ARrrrghh!! Forbanna dritt!!

:dontgetit: Men man trenger jo ikke å starte oppdraget på nytt selvom man har dødd eller er blitt tatt av politiet? - trenger man vel? man kan jo lagre når man kommer ut igjen fra sykehuset, - hvertfall det jeg gjør :)

Lenke til kommentar

Har ikke fått testa GTA SA enda, men jeg vil mene at slike ting er noe av sjarmen. Man må nesten se det litt absurd morsomme i det å klare et vanskelig mission der man sliter for å holde seg i live, for å så bli overkjørt av en helt vanlig bilist.

 

Men han synes ikke akkurat det er morro, så det skal han få lov til spør du meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
:dontgetit: Men man trenger jo ikke å starte oppdraget på nytt selvom man har dødd eller er blitt tatt av politiet? - trenger man vel? man kan jo lagre når man kommer ut igjen fra sykehuset, - hvertfall det jeg gjør :)

Skulle akkurat til å si dette jeg også! Hva i all verden er så farlig med å bli drept ETTER at du har klart oppdraget? :hmm:

Lenke til kommentar
:dontgetit:  Men man trenger jo ikke å starte oppdraget på nytt selvom man har dødd eller er blitt tatt av politiet?  - trenger man vel? man kan jo lagre når man kommer ut igjen fra sykehuset, - hvertfall det jeg gjør :)

Skulle akkurat til å si dette jeg også! Hva i all verden er så farlig med å bli drept ETTER at du har klart oppdraget? :hmm:

Å miste alle våpnene dine kanskje? Wild guess. :roll:

Lenke til kommentar
:dontgetit:  Men man trenger jo ikke å starte oppdraget på nytt selvom man har dødd eller er blitt tatt av politiet?  - trenger man vel? man kan jo lagre når man kommer ut igjen fra sykehuset, - hvertfall det jeg gjør :)

Skulle akkurat til å si dette jeg også! Hva i all verden er så farlig med å bli drept ETTER at du har klart oppdraget? :hmm:

Poenget er vel at man på noen oppdrag må gjøre masse forskjellige saker, så kjøre tilbake til huset, og hvis du da blir overkjørt når det vanskelige er over er det litt trist.

Lenke til kommentar
  • 11 år senere...

Hm. Syns Rune generelt gjør en utrolig bra jobb, jeg. At han påpeker feil og irritasjonsmomenter med spillet er jo bare en fordel. Har brukt en 20-25 timer på spillet nå, og jeg kjenner meg definitivt igjen.

 

Merkelig at han ikke nevnte dansekonkurransen. Fysj, så irritert jeg var etter det femte forsøket.

Enig med deg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...