Gå til innhold

Hva er det med Rune Fjeld Olsen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
GTA: SA er faktisk utrolig lite tilgivende på akkurat det punktet. Greit nok at det er "realistisk" at ting ikke alltid går etter planen, men å straffe spilleren med gjentatte reloads hvis ikke alt går helt perfekt i begynnelsen av et oppdrag, er litt drøyt.

 

Det skal ikke bare være for de hardcore gamerne..

Og enda verre;

Greit nok at jobben ikke helt går etter planen, men det er mildt sagt smått irriterende når Catalina bestemmer seg for å fryse fast i bakken etter at jeg har hatt et pokkers slit med å rane den stygge banken :p

Og når man erfarer slike ting, er det ganske så klart at man ikke sitter igjen av at det er et terningkast 6-spill. Selv om det er bortimot perfekt. Jeg ville nok gitt det 5++. Og jeg skjønner ikke helt hvordan HALO2 får 6, men det spillet får jo toppkarakter overalt, så noe er jo bra der.. :p

Endret av Djevlen
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke si at GTA:SA ikke fortjener en 6er, men syntes det er fullstendig ute på gjorde og gå til angrep på en enkel person pga. han har gjort noe du ikke er enig i. Jeg har snakket med han selv litt og må få lov til å si at han er den personen jeg har møtt som har hatt mest insikt i spill og spillt mest spill av alle mennesker jeg har møtt. I tilegg er han er utrolig snill person, så å gjøre dette personelig tror jeg ingen er tjent med.

 

Om GTA:SA fortjener 5 eller 6 er en annen ting.

(jeg syntes ikke spillet var så fornyende at det gjør noe men...)

Endret av ~Alex~
Lenke til kommentar
Hvordan kan folk sammenligne Halo 2 og GTA San Andreas? Det er to helt forskjellige typer spill.

Joda, men det er to eksklusive spill, begge har lenge vært etterlengtet siden forgjengerne kom ut, og begge har nesten lik utgivelsesdato. Det blir liksom hver konsolls flaggskip, for å si det sånn.

 

VG er også avisen for allmuen, ikke hardcore gamere. Jeg tror vi gjerne overser "småplukk" som mannen i gaten ville ha irritert seg over, blant annet sånne ting som de crack-påvirkede bilistene i SA. Vi får se hva gamer.no har å si..

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at man ikke kan sammenligne GTA og Halo, men...

Dere sier at GTA ikke hadde fortjent terningkast 6. Greit nok. Kan dere fortsatt, etter at dere har prøvd Halo 2, si at det spillet er "perfekt" og dermed fortjente 6'eren, så greit nok. Jeg har ikke Xbox, og kommer dermed etter all sannsynlighet tilnærmet lik aldri til å spille Halo 2. Så for meg kommer det på ett ut. :roll:

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

... og da hadde gamer.no lagt ut sin anmeldelse av GTA: SA. Poengsum 10, men med kritikk til den tidligere nevnte utilgiveligheten i spillet.

 

"Vanskelighetsgraden er vanligvis rimelig jevn og grei, men noen ganger kommer du over fryktelig vanskelige oppdrag som krever mange frustrerende forsøk før du til slutt overvinner dem. Dette er spesielt irriterende om oppdragene involverer lang reisetid."

Lenke til kommentar

For de som måtte tro at Rune gjør en "underlig" jobb fordi han skriver for VG kan dere jo gjøre et lite eksperiment basert på fakta fremfor ren følelsesladet synsing:

 

Ta for dere de 20 mest solgte spillene i 2003 og sjekk hva gamer.no ga som score og sammenlign så med hva Rune og VG da.

 

Jeg tviler vel på at mange gidder gjøre det, for det er jo slik at for mange er det lettere å spille på følelser enn reell kunnskap...eller?

 

Poenget er at Rune kan anytime skrive glimrende omtaler for gamer.no på samme måte som han gjør det for VG.

 

Forskjellen er bare at Rune skriver for et totalt forskjellige publikum i VG, men konklusjonene hans er nøyaktig de samme som her inne.

 

Så hva er egentlig poenget med denne totalt håpløse tråden?

Lenke til kommentar
penget med tråden er å mobbe vanlige folk i gata som ikke skjønner seg på spill anmeldelser, de sluker rått formuleringene som blir skrevet i norges største avis , mens her inne er vi kritiske.

Alternativt at en PS2-fanboy ikke likte at Rune ikke gav GTA: SA toppkarakter. Jeg holder en knapp på den teorien. :)

Godt mulig, men SA kommer faktisk til PC og Xbox også...med tiden :p

Uansett, hva er DIN grunn til å mislike San Andreas egentlig psilocybe? Du virker ikke akkurat overbegeistret.

Men det er kanskje sånn det er. Halo (og andre FPS-spill) er et enkelt og forutsigbart spill, og det er ofte denne typen mennesker (enkle og forutsigbare) som spiller dem.

(Ikke ta det som et personangrep. For all del)

Lenke til kommentar

Før jeg begynner å skrive masse bal fordi jeg er en smule oppgitt så vil jeg gjøre oppmerksom på at min oppfatning er at GTA:SA fikk en svært sterk femmer og at H2 fikk en sekser.

 

Og så skal jeg rive dette ned igjen med å stille meg SVÆRT kritisk til folk som kritiserer en anmelder på grunn av terningkasta han gir.

 

Jeg synes RFO i begge anmeldelsene går nokså grundig til verks i anmeldelsene (som jeg for øvrig hadde god sans for, med all mulig respekt for gamer.no's talentfulle skribenter - ikke et vondt ord om dem), og de gir en god beskrivelse av spillene. Han beskriver pluss-sidene og minus-sidene, og han klarer å gi et ganske godt vurderingsgrunnlag ut fra det han skriver. En person som leser anmeldelsene vil utfra disse kunne gjøre seg opp en rimelig troverdig formening om hvorvidt han vil kjøpe spillet eller ikke. (Nettopp av denne grunn er det flott at han beskriver det at GTA:SA kan være frustrerende i starten for å ta ett eksempel.)

 

Derfor raser liksom verdenen min litt sammen når noen presterer å komme og klage på terningkastet spillet får. Det er da vitterlig anmeldelsen og ikke terningkastet som burde utgjøre grunnlaget for hvorvidt man skal følge anbefalingen fra anmelderen?

 

Ett eneste terningkast er for øvrig en av de minst utdypende formene for karakter på totalinntrykk, og alle som husker ungdomsskolen eller videregående husker også at det skulle et visst nivå til før man kom seg opp på en femmer, og at kun det aller, aller beste fikk den hellige sekseren. Dermed må RFO kunne vise at han har ting å kunne trekke ifra på denne måten uten at folk kommer og slakter anmeldelsene hans bare fordi terningkastet er feil.

 

Mine femti øre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...