Gå til innhold

Hva er det med Rune Fjeld Olsen?


Anbefalte innlegg

Jeg synes VG bør få tak i en ny spill-anmelder... Noen flere som er enig?

 

Et eksempel:

 

Han ga GTA: SA 5 og ikke 6 på grunn av dette :

 

For spillbarheten er fremdeles bortimot horribelt dårlig de første 10-15 timene. Det er for meg uforståelig at det er mulig å lage et så omfattende system for å mislykkes, fra å tilfeldigvis bli overkjørt i det man er i ferd med å avslutte et oppdrag til å lete etter gjengmedlemmer å skyte, bare for å oppdage at de står rett bak deg med Uzi.

 

Det er jo patetisk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det står noe i forumreglene at man ikke skal henge ut enkeltpersoner...

Jeg er enig at han kommer med mye rart, men synes ikke VG trenger noen spillanmelder fordet, han har sine meningers rett han som alle andre, forskjellen er at hans kommer på trykk. Slutt å la andres meninger påvirke dine egne du så vil du få det lettere her i livet og ikke irritere deg så mye!

 

Men jeg er helt uenig med GTA:SA anmeldelsen hans, det er jo nettopp disse forskjellige måtene å misslykkes på som er det geniale!

 

Jeg virkelig gruer meg til The Getaway : Black Monday kommer. Det blir selvfølgelig sammenlignet med GTA og faller så jævlig kort med sine skriptete hendelser og "fotorealistiske" grafikk! Men det kommer til å bli hypa det også!

Lenke til kommentar

Og hvis du bruker VG som guide for hvilke spill du skal velge, så får du bare skylde deg selv. Selv legger jeg mer vekt på kommentarer fra dette forumet enn hva en anmelder i dagspressen mener om et spill. Her er tross alt de fleste meninger representert og gjennomsnittet folk som frekventerer dette nettstedet ligger nok nærmere opp til meg selv i virkeligheten enn noen spillanmelder som tross alt skal srive for et publikum...

Lenke til kommentar
VG.no anmelder sine spill (på lik linje med Spillmagasinet på TV2) for den vanlige mann i gata, ikke for oss "hardcore" gamere. Til det har vi Gamer.no

That's right!

 

Angående "irritasjonsmomentene" det er jo bare utrolig bra laget da, at man tilfeldigvis blir kjørt ned av en bil på slutten av et mission og at folka står bak deg med uzi, er det som gjør spillet kult... at ikke alt går på skinner..

Lenke til kommentar
For spillbarheten er fremdeles bortimot horribelt dårlig de første 10-15 timene. Det er for meg uforståelig at det er mulig å lage et så omfattende system for å mislykkes, fra å tilfeldigvis bli overkjørt i det man er i ferd med å avslutte et oppdrag til å lete etter gjengmedlemmer å skyte, bare for å oppdage at de står rett bak deg med Uzi.

Her er jeg ihvertfall helt enig med Rune, det har skjedd meg, og det er ufattelig kjedelig å måtte ta et langt mission på nytt igjen bare forid en vill mann bak rattet kjørte over meg. Synes Rune gjør en god jobb jeg. :)

Lenke til kommentar

Er ihvertfall enig i at GTA:SA ikke fortjener mer enn 5 av 6, grunnen til at han mener det er dårlig gameplay de 10-15 første timene er vel muligens pga det dårlige siktesystemet og at det tar litt tid å bli vant til det. Er en del små "bugs", f.eks at du prøver å sikte på en som står foran deg med AK isteden hopper siktet bort på en til høyre for deg uten våpen, så blir du drept.

 

Men det tar jo ikke 10-15 timer før du blir vant til dette da...

Endret av odex
Lenke til kommentar

Beklager altså, men jeg er enig(!) med Riotguy...

Jeg har selv tenkt på dette med VG's spillanmelder. Nei, jeg vil ikke henge ut enkeltpersoner, og Rune; hvis du leser dette, det er ikke noe personangrep på deg, men jeg sier bare at jeg heller ikke skjønner helt hvordan du tenker noen ganger.

I går ga han Halo 2 terningkast 6. Han skrøt spillet opp i skyene og sa at det overgikk alt som het både Halo, Half-Life, Doom og alle andre FPS spill.

Okey, da er kanskje han den type spiller som liker ensformige spill der ditt eneste mål er å plaffe ned flest mulig monstre. Greit nok.

SÅ ga han GTA San Andreas terningkast 5. Han mener altså at Halo 2 er et BEDRE spill enn San Andreas. Okey, skal vi se, hvor mange her inne mener med hånden på hjertet at de er enige med han?

 

Det er for meg uforståelig at det er mulig å lage et så omfattende system for å mislykkes, fra å tilfeldigvis bli overkjørt i det man er i ferd med å avslutte et oppdrag til å lete etter gjengmedlemmer å skyte, bare for å oppdage at de står rett bak deg med Uzi.

 

Altså...for meg så virker det som at Rune har nettopp fullført et vanskelig oppdrag, og så blir han plutselig overkjørt av en bil fordi han av en eller annen (i mine øyne) uforståelig grunn har løpt rett ut i veien. Kanskje ble han sur på grunn av dette, faktisk så irritert at han ikke så noen annen grunn til å snyte spillet for 6'eren?

Altså, at du kan bli overkjørt fordi du løper ut i veien, eller at du risikerer å bli skutt i bakhodet av en gangster, det er jo HELT naturlig. Det er jo sånn virkeligheten faktisk er. Jeg skjønner ikke hvorfor spillet skal trekkes på grunn av dette. :thumbdown:

 

Her er jeg ihvertfall helt enig med Rune, det har skjedd meg, og det er ufattelig kjedelig å måtte ta et langt mission på nytt igjen bare forid en vill mann bak rattet kjørte over meg. Synes Rune gjør en god jobb jeg. 

Eh... :ermm:

Du vil altså ha et spill som er enklere og mindre realistisk? Et spill du har lettere for å fullføre, fordi du rett og slett ikke har verken tålmodighet eller lyst til å streve litt med det?

 

Edit: Men jeg synes likevel han skal fortsette å skrive anmeldelser for VG. Andres meninger bryr meg ikke. Jeg lar ikke være å kjøpe et spill jeg har lyst på, bare fordi det fikk fks. terninkast 2

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Du vil altså ha et spill som er enklere og mindre realistisk? Et spill du har lettere for å fullføre, fordi du rett og slett ikke har verken tålmodighet eller lyst til å streve litt med det?

Så absolutt ikke, jeg bare dro frem et eksempel. San Andreas er det beste spillet jeg har spilt på lenge, kanskje tilogmed noensinne. Men en 6er fortjener det ikke. Det er for mange bugs og irriterende feil i spillet, som for eksempel på mange missions hvor du er avhengig av at en person skal overleve, bare for å se denne personen bli overkjørt av en brannbil som kommer i full fart. Dette er jo ikke realistisk idet hele tatt. En brannmann vil da prøve å svinge unna, og det samme vil de fleste andre som kjører bil. Hvor ofte skjer det at sjafører meier ned folk som står i veien uten å prøve å gjøre en innsats til å komme unna? Det skjer meget sjeldent, og hvis det først skjer er det en komplett gal mann som sitter bak rattet.

Lenke til kommentar
Du vil altså ha et spill som er enklere og mindre realistisk? Et spill du har lettere for å fullføre, fordi du rett og slett ikke har verken tålmodighet eller lyst til å streve litt med det?

Så absolutt ikke, jeg bare dro frem et eksempel. San Andreas er det beste spillet jeg har spilt på lenge, kanskje tilogmed noensinne. Men en 6er fortjener det ikke. Det er for mange bugs og irriterende feil i spillet, som for eksempel på mange missions hvor du er avhengig av at en person skal overleve, bare for å se denne personen bli overkjørt av en brannbil som kommer i full fart. Dette er jo ikke realistisk idet hele tatt. En brannmann vil da prøve å svinge unna, og det samme vil de fleste andre som kjører bil. Hvor ofte skjer det at sjafører meier ned folk som står i veien uten å prøve å gjøre en innsats til å komme unna? Det skjer meget sjeldent, og hvis det først skjer er det en komplett gal mann som sitter bak rattet.

Hvorfor unner du det ikke en 6'er hvis det kanskje er det beste spillet du har spilt noensinne? :ermm:

Er liksom noe som skurrer der :p

Lenke til kommentar
Du vil altså ha et spill som er enklere og mindre realistisk? Et spill du har lettere for å fullføre, fordi du rett og slett ikke har verken tålmodighet eller lyst til å streve litt med det?

Så absolutt ikke, jeg bare dro frem et eksempel. San Andreas er det beste spillet jeg har spilt på lenge, kanskje tilogmed noensinne. Men en 6er fortjener det ikke. Det er for mange bugs og irriterende feil i spillet, som for eksempel på mange missions hvor du er avhengig av at en person skal overleve, bare for å se denne personen bli overkjørt av en brannbil som kommer i full fart. Dette er jo ikke realistisk idet hele tatt. En brannmann vil da prøve å svinge unna, og det samme vil de fleste andre som kjører bil. Hvor ofte skjer det at sjafører meier ned folk som står i veien uten å prøve å gjøre en innsats til å komme unna? Det skjer meget sjeldent, og hvis det først skjer er det en komplett gal mann som sitter bak rattet.

Hvorfor unner du det ikke en 6'er hvis det kanskje er det beste spillet du har spilt noensinne? :ermm:

Er liksom noe som skurrer der :p

nei, det synes jeg ikke, et spill som får 6er burde være perfekt og derfor ikke ha slike små bugs, men selv om det får en 5 kan det være det beste spillet han har spilt på lenge, men han ser de feilene som er der og trekker ned pga dem

Lenke til kommentar
Du vil altså ha et spill som er enklere og mindre realistisk? Et spill du har lettere for å fullføre, fordi du rett og slett ikke har verken tålmodighet eller lyst til å streve litt med det?

Så absolutt ikke, jeg bare dro frem et eksempel. San Andreas er det beste spillet jeg har spilt på lenge, kanskje tilogmed noensinne. Men en 6er fortjener det ikke. Det er for mange bugs og irriterende feil i spillet, som for eksempel på mange missions hvor du er avhengig av at en person skal overleve, bare for å se denne personen bli overkjørt av en brannbil som kommer i full fart. Dette er jo ikke realistisk idet hele tatt. En brannmann vil da prøve å svinge unna, og det samme vil de fleste andre som kjører bil. Hvor ofte skjer det at sjafører meier ned folk som står i veien uten å prøve å gjøre en innsats til å komme unna? Det skjer meget sjeldent, og hvis det først skjer er det en komplett gal mann som sitter bak rattet.

Og Halo2 har sikkert ikke noen Aliens som løper rett mot deg uten å prøve å unngå skuddene dine. Og sikkert ikke noen soldater som løper rett i skuddlinjen din når du skal ta ned den siste Alienen. Likevel får det 6'er... Da holder ikke den "bug" teorien vann i hvertfall

Lenke til kommentar
Og Halo2 har sikkert ikke noen Aliens som løper rett mot deg uten å prøve å unngå skuddene dine. Og sikkert ikke noen soldater som løper rett i skuddlinjen din når du skal ta ned den siste Alienen. Likevel får det 6'er... Da holder ikke den "bug" teorien vann i hvertfall

Hæ? Er alle de tusenvis av soldater som har blitt truffet av sine egne opp igjennom alle mulige kriger de siste hundre årene bare vært et resultat av bugs? Det er vel slike ting som skjer når man er i en kaotisk krig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...