Gå til innhold

Min LaCie er kommet! (OBS: Bilder.)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hørtes jo veldig positivt ut! Hvis du ikke legger merke til det øyeblikkelig, da virker det i utgangspunktet ganske bra. Har selv liknende laptop (Acer TM803LCi, likner design- og knappefront messig) og vet skjermen der er rimelig god og sylskarp selv på den oppløsning den kjører. Men ser fort at kontrast, gradients og liknende blir litt krasse (som om det mangler farger, som det vel teknisk sett gjør?).

 

Den absolutte ultimate skjermtesten for tiden er vel den lokale Babetråden :cool: Høres jo litt latterlig ut, men det er faktisk her jeg ser Eizo'en (CRT) min har problemer med fargene i forhold til en 7 år gammel Hitachi (skal som sagt inn til service).

Lenke til kommentar
Hvor har du fått tak i bakgrunnsbildet ditt? Har lyst på det! :dribble:

 

Snasen skjerm forresten.. skulle ønske jeg var millionær også  :(

http://www.elderscrolls.com/home/home.htm

 

Du finner det under Downloads/Wallpapers

 

Du trenger ikke være millionær, bare tålmodig. Jeg har jobbet i 30 år, og begynner å høste fruktene av slitet. :cool:

 

Geir :)

Hehe, jeg må altså jobbe i 30 år før jeg får råd til en slik skjerm... skummelt :p

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Det kampanjetilbudet var neimen ikke dårlig, men det var service? Har aldri handlet der, og det blir definitivt over post.

 

Det jeg lurte på, var faktisk hvordan DSUB inngangen var i forhold til DVI? Har et 9700PRO, med DVI og DSUB. Og det er selvsagt fullt mulig at jeg vil benytte skjermen til DSUB utgangen på laptoppen. Regner med du kjører DSUB, og det høres ut som du liker det godt :)

Lenke til kommentar
Det kampanjetilbudet var neimen ikke dårlig, men det var service? Har aldri handlet der, og det blir definitivt over post.

 

Det jeg lurte på, var faktisk hvordan DSUB inngangen var i forhold til DVI? Har et 9700PRO, med DVI og DSUB. Og det er selvsagt fullt mulig at jeg vil benytte skjermen til DSUB utgangen på laptoppen. Regner med du kjører DSUB, og det høres ut som du liker det godt :)

Jeg synes det fungerer helt greit, men jeg har ikke prøvet den på DVI ennå, så jeg kan ikke sammeligne. Min bærbare er ikke helt ny, så skjermkortet er et 9000.

 

Edbergen er en utmerket butikk, de er en Apple forhandler. Bare godt å si om dem. Kjenner dem fra 17 år tilbake, både som leverandør og kunde.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Der var ordren sendt inn, så får vi se om de har mulighet til å sende i post og om de i det hele tatt har flere igjen :love: Dersom denne er bra, bestiller jeg kanskje en til faktisk mens jeg har sjansen. Fryktelig lange netter begynner å ta på øyene gitt, blir fort sløv :blush:

 

Skal bli artig å se denne ved siden av T965! Forventer rimelig stor forskjell i både fargekvalitet (redusert i forhold til T965, nesten en selvfølge når CRT skjermen koster mer) og skarphet (kraftig økning i skarphet i forhold til T965). Men til mitt behov burde LaCie holde i lange baner (programmering), kan jo saktens vri hodet litt til venstre og bruke CRT'en til spill og bilder :)

 

Nei, dette skal bli morro!

 

tom waits for alice: Takker for linken!

Lenke til kommentar

Bare hyggelig. :cool:

 

Jeg var faktisk innom der i ettermiddag for å kjøpe en oppgradert OSX til min gamle iBook, men tenkte ikke på å spørre om tilbudet var begrenset på noen måte. Tittet litt på Apple 23" skjermen også mens jeg var der. Ganskje så praktfull, selvsagt, men til doble prisen tror jeg heller jeg ville valgt to LaCie'r...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Vet noen hvordan en bestiller fra edbergen? Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe skjermen før tidlig i desember, men når prisen nesten er redusert 1100 kr i forhold til netshop.no er jo det positivt. Fikk du forresten noen døde pixler på skjermen din? Er livredd for å få det.

Lenke til kommentar

Perfekt da, virker som om det er ferre av de som kjøper store lcd skjermer som får "døde" pixler. Sendt dem mail om de eventuelt er interessert i å sende skjermen, så jeg får vente å se hva jeg får til svar. Koster uansett bare 1000 kr mer hos netshop, ikke all verdens med penger. En ting, hvordan var overgangen fra den bærbare skjermen til den nye? Ganske dramatisk?

Lenke til kommentar

Kunne du bare sett det. Jeg har postet bilder før i tråden, selvsagt, men med mindre du allerede har en skjerm som er bedre enn min hjelper det ikke mye med bilder.

 

Den har en bedre lysstyrke, og mye bedre fargerdybde. Spesielt på de røde fargene som utgjør en så liten del av fargespekteret i utgangspunktet.

 

Den har ingen voldsom kontrast, hvilket er greit. Kontrast betyr jo bare en polarisering av bildet, å øke forskjellen mellom lyse og mørke farger på bekostning av mellomtonene. Dette er en skjerm som er rettet in mot et grafisk marked, hvor fargene skal være riktige.

 

I tillegg er jo skjermen mye større, 20 mot 15 tommer. Oppløsningen derimot er ikke så forskjellig: 1600x1200 mot 1400x1050. Det betyr at hver pixel er større på den nye. I tillegg er pixlene "skarpere" på den nye, på den gamle fløt de litt over i hverandre. Bokstaver og linjer virket derfor kraftigere og jevnere på den gamle. Det gjelder også med Cleartype. Det var faktisk litt uvant de først dagene, jeg følte at akkurat skrift var bedre på den gamle. Det gjelder bare med noen fonter, for eksempel her på forumet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Nåja, er litt spent selv der. Vet den bærbare min, som også kjører 1400x1050 (samme laptop?), klart er å foretrekke til programmering i forhold til begge 21" skjermene jeg har nå. Meget skarp. Skal derfor bli interessant å se om tekstklarheten er bedre på en 20" i 1600x1200 grunnet størrelsen, er faktisk kjempefornøyd med skarpheten på LCD skjermen slik sett. Typisk er vel at det blir et noe mykere bilde, framfor et superkonsentrert skarpt men mindre bilde (20" vs 15").

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...