Gå til innhold

Min LaCie er kommet! (OBS: Bilder.)


Anbefalte innlegg

God kveld ! Vurderte å sende deg en email og eventuelt spørre hvordan programmet fungerte, og gratulere deg med skjermen mens jeg var i gang. Flott at programmet fungerer :-)

 

Jeg fikk heller ikke sporingsnummer, men pakkelappen viser at skjermen ble sendt 12/11. Den ble bestillt og betalt 7/11. Burde være rett rundt døren :)

 

Swiper: Skjermen ble forhåndsbetalt gjennom VISA, noe jeg forøvrig aldri har gjort tidligere. Ikke postoppkrav, som er typisk for det meste man bestiller gjennom f.eks. Komplett, PS DATA etc. Jeg angret forferdelig i etterkant, men tenkte faktisk skjermen ble levert på døren. Istedenfor havner en pakkelapp i postkassen, som jeg tar med til posthuset og leverer, uten identifikasjon, skriver under, og bærer ut skjermen. Angående CRT skjermen, behold den. Forsøkte akkurat Thief3, og det kan ikke sammenliknes en vanlig CRT. Sort nyanser forsvinner, og myke refleksjoner/varmeflekker på skjerm overtar.

 

Dersom jeg bestiller en ny skjerm, vil jeg nok vurdere å be om en alternativ betalingsordning.

Endret av Boye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående CRT skjermen, behold den. Forsøkte akkurat Thief3, og det kan ikke sammenliknes en vanlig CRT. Sort nyanser forsvinner, og myke refleksjoner/varmeflekker på skjerm overtar.

Auda. :cry:

 

-Ikke bra til spill allikevel altså? Jeg kommer til å kjøre den på DVI - kanskje det vil utgjøre en forskjell?

 

 

Jeg bestilte over telefon og sa at jeg ville betale i postoppkrav, og det var helt greit.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke galt, og det er jo fullt mulig å faktisk gammajustere bildet i spill og liknende. For min del kjøpte jeg hovedsaklig skjermen for programmering og surfing. Jeg har jo allerede en kjempegod CRT i bakhånd til farger og spill, så for min del spiller det liten rolle da jeg kan vri hodet litt til siden :) Men Thief3 er jo det absolutte mørkeste man kan spille idag (mulig Doom3 slår det), så det var vel kanskje naturlig at skjermen slet litt her. Command & Conquer Generals og Farcry ser f.eks. skremmende skarpt og sprudlende ut, forsøkte dem akkurat nå.

 

Du får se når skjermen kommer :)

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat forsøkt DVI, og har selvsagt samme artige problem shybbe har. ATi tror skjermen kjører i 1600x1200, mens skjermen tror den kjører 1604x1200. DSUB er faktisk skarpere ettersom skjermen "strekker" bildet, meeen....jeg klarte å lure skjermen/skjermkortet ganske tilfeldig med å bytte mellom DVI/DSUB tilkoblingene på skjermkortet (2-3 ganger). Og når jeg først fikk DVI riktig, da var det nok en liten smule skarpere enn DSUB. Tekstlesing på rotert skjerm var blant annet mer presis...

 

Nå har jeg laget en post på rage3d.com, så får vi se. Kommer absolutt til å komme tilbake hvis problemet løses.

Lenke til kommentar

HALELUJA FOLKENS!

 

Etter å ha jobbet, spist og drukket meg halvt ihjel på vårruller og iste, klarte jeg endelig å få ekte 1600x1200 60Hz DVI digital på LaCie LCD skjermen ut av 9700PRO kortet. Jeg klarte -ikke- å få dette til med de nyeste ATi Catalyst med CCC, derimot lastet jeg ned driverpakken med det gamle kontrollpanelet! CRT ble satt som primary, LCD som extended. Deretter ble LCD satt som primary igjen, og CRT ble skrudd av. Kjørte på med Zero Hour for å se at alt funket, nå skarpere enn noensinne. Merket meg f.eks. at skarpheten var like god med LCD på høykant, noe den ikke var med DSUB (hvor jeg måtte bruke ClearType).

Lenke til kommentar

Jeg må tilstå at dette driver-racet er litt uforståelig for meg. Når jeg programmerer, bruker jeg nesten alltid nest siste generasjon av verktøyet. Da vet jeg hva jeg har, og hva jeg kan gjøre. Siste versjon bruker jeg for moro skyld til å lære meg nye funksjoner, men jeg venter minst et par bugfix-releaser før jeg bruker den til noe som skal kjøres hos kunder.

 

Hyggelig at du fikk det til å virke!

 

Jeg må se til å få prøvet skjermen på en maskin med ordentlig skjermkort og DVI snart. Skjønt gjør jeg det og resultatet er merkbart bedre, kommer jeg vel til å gå rundt å ønske meg ny PC. Og det har jeg ikke råd til akkurat nå... :(

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Et av problemene har faktisk vært teorier og senere forskjellige tester som viser at enkelte ATi kort lider av akkurat litt for svakt DVI signal på 1600x1200, på hardware nivå, spesielt 9700. Mitt 9700PRO ble handlet inn en uke eller to etter det ankom Norge... det er derfor fullt mulig det vil oppstå problemer når jeg forsøker en lengre DVI kabel, som jeg nok må skaffe meg.

 

PS: Sendte akkurat inn bestilling på skjerm #2 nå.

PS2: Problemer med for lys bakgrunn? Gå på skjermkort instillingene, og reduser kontrast/lysstyrke derifra. Er du ekstra heldig, kan du legge inn keyboard shortcuts :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått min skjerm, og jeg merker veldig godt at den "buer" innover. Litt irriterende, men jeg håper jeg venner meg til det. Jeg er vant til CRT, så jeg merket også etterslep veldig godt i begynnelsen, men jeg begynner å venne meg til det allerede.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Nå har jeg fått min skjerm, og jeg merker veldig godt at den "buer" innover. Litt irriterende, men jeg håper jeg venner meg til det. Jeg er vant til CRT, så jeg merket også etterslep veldig godt i begynnelsen, men jeg begynner å venne meg til det allerede.

Hmmm... Jeg merker ikke noe til "buingen", men jeg er ikke helt rett selv... :!:

 

Jeg kan heller ikke merke at fargene endres mot kantene, men det vile jeg kanskje se når jeg får prøvet et bedre skjermkort. Jeg har en mistanke om at da blir bildet betraktelig bedre enn nå, og nyansene kommer bedre frem.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Hvilket skjermkort (minimum) må en ha for å få utnytta en slik skjerm bra? Tenker på normal bruk, ikke ekstrem spilling.

Spørs hva du mener med bra og med normal bruk. Selv kjører jeg på en bærbar med et Mobility Radeon 9000 med VGA. Spill har jeg ikke prøvet mye av (det hakker litt allerede på Age of Empires), men ellers fungere det fint.

 

Jeg skal få min sønn til å låne bort sin maskin en kveld, den har 6800 GT kort med DVI, så kan jeg koble til begge maskiner og switche mellom dem, så skal vi se om jeg ser forskjeller.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...