Gå til innhold

Min LaCie er kommet! (OBS: Bilder.)


Anbefalte innlegg

EDIT: Har sagt opp mitt gamle Telenor abonnement, så bildene er borte. Skal prøve å få lagt dem ut et nytt sted om ikke så altfor lenge.

 

EDIT2: Bildene er tilbake igjen, på ny server.

----------------

Så er ventetiden endelig over. Var riktignok bare noen dager, men...

 

Måtte på posten å hente det. Hadde bestilt "på døren levering", men av en eller annen grunn ringte de ikke først som de pleier, og jeg var ute en tur. Men de kom nå, godt pakket og alt var med. Takk til Netshop!

 

Så fulgte monteringen. Det vil si, først rydder vi plass:

 

oldsetup.JPG

 

Det tok sin tid, siden det var gamle kaffeflekker og lignende å fjerne... ;)

 

Deretter monterte jeg armen. Meget solid og vel konstruert. Bordet mitt er et vinkelbord, standard IKEA, med et kabelhull i hjørnet. Der bestemte jeg meg for å montere bordfestet:

 

arm.JPG

 

Så monterte jeg skjermen på armen, og begynte å koble til alt det andre:

 

keyboard.JPG

 

Første oppstart:

 

start.JPG

 

Nå fulgte det vanskeligste av hele prosessen: Jeg ville ha LaCie'n som primærskjerm og extended desktop på den innebyggede. Det krevde en del prøving og feiling og omstarter og "Sorry Dave, I am afraid I can't do that...", men til slutt fikk jeg det som jeg ville:

 

done.JPG

 

Skjermen er praktfull. Takk til Thygesen og Dahle for omtale og anbefaling!

 

I forhold til den innebyggede 15" har den:

1. mer lysstyrke.

2. mer rødt.

Begge deler synes tydelig av bildene over. Jeg endte faktisk opp med å skru ned lysstyrken en del.

 

close.JPG

 

Så langt så godt. Jeg kommer tilbake med mer kommentarer etterhvert som jeg får prøvet ut ting. Blant annet skal jeg koble opp TV-tuneren.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...vi venter på mer info...

Kommer etterhvert!

 

Ække alle som har 8-4 jobb vet du! ;)

 

Har fått WinTV opp å gå.

 

Her er et bilde "bakfra":

 

Backside.JPG

 

Bildet blir bare marginalt mørkere fra siden. For å si det sånn, så lenge vinkelen ikke er større enn at du faktisk greier å lese det som står på skjermen, er kvaliteten topp.

 

Sideview.JPG

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Som TV tuner fungerer den utmerket. Resten får vi komme tilbake til når jeg har tid til å prøve det.

 

Eneste mindre irritasjonsmoment så langt er at WinTV applikasjonen må ha fokus for at fjernkontrollen skal virke. Jeg har satt den til "always on top", men det holder ikke dersom jeg jobber i et annet program. Men jeg kan selvsagt bruke musa istedet når jeg sitter ved maskinen, så det er ingen stor sak...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

For å være ærlig, klarer jeg ikke å se det. Jeg har prøvd med svart skrivebordsbakgrunn og svart i tegneprogram, og andre heldekkenede farger, slått av lyset for å eliminere gjenskinn og stirret fra alle slags vinkler.

 

Kullsort er det selvsagt ikke, men det er jevnt over hele skjermflaten fra kant til kant. Og uansett vinkel. Skjermen på den bærbare er mye gråere, og veldig avhengig av betraktningsvikelen. Siden jeg har satt dem opp så jeg kan trekke vinduer halveis over på hver, er det lett å sammenligne.

 

Det er mulig at ekspertene kan lokke det fram under helt spesielle forhold, men jeg ser det ikke på min skjerm.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Hvor har du fått tak i bakgrunnsbildet ditt? Har lyst på det! :dribble:

 

Snasen skjerm forresten.. skulle ønske jeg var millionær også :(

http://www.elderscrolls.com/home/home.htm

 

Du finner det under Downloads/Wallpapers

 

Du trenger ikke være millionær, bare tålmodig. Jeg har jobbet i 30 år, og begynner å høste fruktene av slitet. :cool:

 

Geir :)

Lenke til kommentar

:!: :!: :!:

 

Spør mine sønner, de begynner å bli lei av at jeg roper på dem for at de skal komme å se på "tidenes beste dataskjerm".

 

Jeg kan vanskelig se hva som skulle vært mer perfekt! :cool:

 

Jo forresten, det skulle vært to av dem... :!:

 

Kort sagt, hittil er alt perfekt. Men jeg har ikke akkurat noen spillmaskin, da, så det har jeg ikke fått prøvet. (Annet en Age of Empires.)

 

Velkommen i klubben!

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Hvordan er farger i forhold til CRT? Sortnivå i forhold til aperture grill f.eks.? Har en T965 som jeg nå vurderer å sende inn på service (sort=mørkegrått på 0% brightness, hudfarge=heller en smule mot lilla), men skjermen var meget god i starten. Får se hvor god garantiordningen er, har jo betalt for det MEN praksis blir jo ofte litt annerledes :)

 

Vurderer å kjøpe enten Eizo 885 eller LaCie, men er det virkelig så stor forskjell på farger mellom CRT og LCD lengre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...