Gå til innhold

USA - hva kjøpe med seg hjem til Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Egentig er det aller meste hardware konsist billigere der borte. Kjøpt det du trenger vel...

 

www.newegg.com er blandt de aller billigste, og med et av de største utvalgene. Der finner du nok det som er verdt å finne av normal hardware. De var f.eks. en av de første til å anskaffe seg de nye winchester 90nm core A64'ene.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Newegg er bare postordre ja, men om du vil ha annbefalinger på fysiske butikker, så er det litt lurt å si HVOR i U.S.A. du skal oppholde deg. Det tar nemmelig litt tid å kjøre fra Florida til California for å handle skjønner du...

 

Men uansett tror jeg få her på forumet har konkrete forslag til spesifikke butikker i U.S.A. Jeg kjenner ihverfall ingen, bare navn på diverse kjeder. Hadde jeg vært deg hadde jeg bare bestillt fra Newegg. Du kan jo fint få varene levert til ditt hotell osv., og levering innen statene er både billig og raskt. (dessuten er nettbutikkene definitivt mye billigere)

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Nså er det litt lurt å si HVOR i U.S.A. du skal oppholde deg. Det tar nemmelig litt tid å kjøre fra Florida til California for å handle skjønner du...

Det er utrolig hvor mye man kan lære av de vise menn...... ;)

 

 

Skal til Florida /Orlando. Har vurdert muligheten til å få sendt ting til hotellet vi skal være på (14 dager), men det blir jo utrolig dumt om pakkene blir forsinket og kommer frem etter at man har returnert til moderlandet.....

Lenke til kommentar

14 dager er absolutt ingen problem. Jeg tviler på at det vil ta mer enn 2-4 maks. Norges post-system er helt på tryne i forhold, så norske post-tider må du ikke sammenligne med =)

 

Eneste problemet med dette er jo at du sliter om du får en defekt del, eller må ta i bruk garantien etter du kommer tilbake til Norge. Da blir det mye dilledall med å sende ting i post til andre siden av kloden osv.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Nså er det litt lurt å si HVOR i U.S.A. du skal oppholde deg. Det tar nemmelig litt tid å kjøre fra Florida til California for å handle skjønner du...

Det er utrolig hvor mye man kan lære av de vise menn...... ;)

 

 

Skal til Florida /Orlando. Har vurdert muligheten til å få sendt ting til hotellet vi skal være på (14 dager), men det blir jo utrolig dumt om pakkene blir forsinket og kommer frem etter at man har returnert til moderlandet.....

Vær oppmerksom på at en del firmaer faktisk ikke leverer til hotel-rom. De fleste firmaer aksepterer faktisk ikke at du sitter på hotel i USA med norsk kredittkort (du kan selvsagt sitte der med kortet, men det er problematisk å bruke det over nett). Det er helt vanlig at man av sikkerhetsmessige grunner har samme leveringsadresse på varen du bestiller som adresse på kredittkortet du bruker.

 

Når det gjelder leveringstid så får du det du betaler for (ofte er det faktisk gratis!) Du kan få pakken på døren dagen etter uten problemer. Hvis du bestiller tidlig nok på dagen vel og merke.

 

Edit: retter litt på meg selv.

Endret av butare
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...