Gå til innhold

Dine LAN-tabber! fortell fortell


Anbefalte innlegg

Jaha, satt meg ned med litt wow ja på et LAN hjemme, og tenkte jeg bare skulle la nudlene få koke mens jeg spillte litt . . . Jeg husker det godt. Hadde skaffa en gruppe til en dungeon, og så synes jeg det lukter litt røyk. Jeg avfeide tanken med en gang og trodde noen røkte på utsiden. Så slo det meg "FAEEEEN!!!" Røyken bare ooooste ut av kjøkkenet, brannalarmen gikk (bor i blokkleilighet i oslo) og det lukta røyk overalt. Jeg fikk jo hivd de svartbrente nudlene men ja . . . det lukter fremdeles brent haha ( rart though, at ingen naboer ringte brannvesenet når den tjukke røyken bare velta ut av et vindu i et borettslag haha :p )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen tabbe akkurat, men likefult litt flaut. Var på gamesphere for mange mange år siden. Hadde en Compaq Presario sak, 600 mhz og 128 mb ram (heftige saker :p)Og kabinettet var delvis herpa, så det var kun en stålkasse, omtrent som en ramme av noe slag. Og en svær tung lavoppløst Compaq skjerm.. Føle meg liten der jeg gikk med det dårligste av det dårligste utstyret. Så fikk jeg dessverre øya opp for ccfl lysene (kald katode) da de solgte det.. Gikk (dessverre) til innkjøp av en rød og en blå sak, den røde viste seg og være rosa.. Rota meg allid bort i den store hallen, så jeg satt opp den røde katode saken til og lyse opp som en lanterne, fant alltid tilbake igjen :p Tror ikke naboene likte det helt men :p

 

 

Ellers så har jeg vel dratt ned et par switcher som eneste tabbe. Glemt diverse ting av og til.

Endret av Ascubal
Lenke til kommentar
min større tabbe vare alt jeg glemt alt skjermkort til pcen låg på kontoretpulten hjemme og ikke i pcen.

 

Hvordan kan man glemme et skjermkort? Tar du det ut daglig?

 

dette lurer jeg å på alle dere som klarer å glemme skjermkort og netverkskort og gudene vet hva dere ikke glemmer :O hvordan er det mulig tenker jeg bare :no:

Lenke til kommentar

Det finnes jo de som tar det ut for å gi det en stor klem... ;)

 

Har en sånn kompis sjølv, hadde det vært mulig å gifte seg med pc`n BOKSTVELIG TALT, så hadde han gjort det... men det er nok mange som er gift med pc`n sin i overført betydning... :p

Endret av DusteLars
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

En venn av meg skrudde av sin nye bærbare tre ganger feil, vips sluttet pcen å fungere. Det var en fujitsu Siemens, som er noe dritt.

 

en annen ting jeg har opplevd.

 

Engang jeg kjøpte meg nytt lydkort i en fysisk butikk, kom det en kis som for en uke siden hadde kjøpt seg ny bærbar pc (Fujitsu Siemens) og gikk bort til kassa ved siden av den jeg sto ved.

 

Vet dere hva han sa?

 

Denne pcen funket i fem minutter, så sa det poff og pcen begynte å ryke som pokker og smeltet delvis!

 

Husker at årsaken var feil på strømmen som kom inne i pcen, altså den svarte klumpen på ledningen.. husker ikke hva det heter.

 

:green:

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

jeg og en kompis dro til VOC,det var i 04 ellerno, og vi hadde registrert oss foran inngangen og alt så skulle jeg prøve å ta pcen min og skjermen på kontorstolen min over dør teskeln,det gikk bra det.så kom jeg til en stygg rød svær kabel som lå et stykke før selve salen.så skulle jeg prøve å få stolen med pcen og skjermen over den kabelen,så plutselig så datt alt i gulvet..da tenkte jeg faen,nå er vel alt ødelagt tenkte jeg,jeg gikk på plass og kobla i alt og det starta opp,etter det så var jeg var på kabler og stuff i veien.... :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg skulle på sånt mini lan med noen dudes, de bor 30min unna... haded pakka og dobbelsjekka, drog ut... kom fram... satte opp pc, så ko kommentaren: Hvor faen er sjermkabelen min!? så jeg måtte ringe far for å komme ut med kabel :whistle: , han føyk i taket når han hørte det :no:

Lenke til kommentar

Min største tabbe (ByLAN 08):

Scenarioet er følgende. Lanet er slutt, jeg og en kompis er utrolig sent ute for å rekke båten som går til Stavanger. Har skaffet lokal-taxi (en på lanet), og pakker så fort som mulig. Har satt maskinen min mellom to bord, slik at jeg får mest mulig beinplass/plass oppå bordet. Det geniale er at jeg har satt en oppspist nuddelboks oppå bordet, akkurat i skillet til de to bordene, over maskinen min. Skal dra opp kablene til headset, mus og tastatur, og merker litt for sent at det er surret rundt nuddelboksen. Den kveltrer jo selvfølgelig, og alt nuddelvannet renner ned mellom bordene og lander oppå min pc. Hadde forøvrig vært greit om jeg ikke hadde hatt ventilasjon/vifteplasser i toppen, slik at det ikke er tett der. Hadde jo ikke tid til å tørke det, så alt var jo størknet når jeg kom hjem (6-8 timer senere). Vasket alt av komponenter og kabinett osv. med batterivann, men enda lukter maskinen min tilsvarende et halvstort kinesisk gatekjøkken.

 

GG to me...

 

Har ellers vært vitne til et par ting (også på ByLAN 08).

 

Den ene hendelsen var en som sovnet på en rad bortenfor meg. Dem som satt rundt ham fant selvfølgelig ut at det ville være morsomt om han ble teipet fast til bordet med gaffateip. Tja, god idé helt til denne karen bråvåknet og klarte å rive ned bordet. Alt gikk i gulvet, og synes å huske at det var skjermen som ble knust og diverse. Morsomt for oss andre i alle fall!

 

En annen ting som skjedde var under pakking til hjemreise. En fyr hadde satt maskinen sin oppi en stol, på skrå inn til stolryggen. Dessverre var stolen av laber kvalitet (IKEA, do-it-yourself), så ryggen på stolen datt selvfølgelig av. Maskinen gikk i bakken og vi hørt bare det skranglet inni når han snudde på den. :D

Endret av Eksentron
Lenke til kommentar

Var på et privatLAN hos en kompis for et par år siden, og sitter ikke akkurat igjen med mye positivt.

 

Som vanlig så synker behovet mitt for sunn kost ganske betraktelig når jeg er på LAN og jeg bestemte meg for å dra på Kiwi å kjøpe no drittmat. Sto noen sjokolademelk kartonger på en pall, og de var skikkelig billige så jeg tenkte at det var sikkert greit å ha.

 

Som sagt så sto denne melka IKKE i et kjøleskap, og kjøleskapet hos kompisen var helt fullt av forskjellige brusvarianter. Melka blir da stående på kabinettet mitt i et ikke altfor godt lufta rom etter 24 timer LANing.

 

Ut på kvelden blir jeg litt tørst, og drikker oppe 2 kartonger, 0,5l i hver, på rundt en halvtime...Jævlia god ide akkurat da, for jeg var jo ikke så veldig tørst lenger.

 

Resultat? Sengeliggende med hue langt ned i en bøtte resten av LANet. Skal si kompisen min fikk seg en god latter.

Endret av Leren
Lenke til kommentar

Hadde et tilfelle der en ble eid:

 

En tufs skulle kødde med meg når jeg hadde lagt meg, men det var det at jeg hadde akkurat lukket øya før han kom med "Barber skum i hånda" trikset, jeg hørte han og to til flire i det de spraya i hånda mi... jeg lata som at jeg sov til de hadde gjordt seg ferdig, og idet de var ferdige lukka jeg opp øya og kjørte kladden med skum i tryne på den nærmeste av dem...

 

Bonus var at de hadde hoppet en halvmeter i taket idet jeg hadde åpna øya som i en skrekkfilm og han fikk det meste skummet i munn....

 

"Morgenstund har gull i munn" heter det... ^^

 

Edit:

 

En annen tabbe: Optisk mus på glassbord uten musematte

Endret av Dracoknight
Lenke til kommentar
Hadde et tilfelle der en ble eid:

 

En tufs skulle kødde med meg når jeg hadde lagt meg, men det var det at jeg hadde akkurat lukket øya før han kom med "Barber skum i hånda" trikset, jeg hørte han og to til flire i det de spraya i hånda mi... jeg lata som at jeg sov til de hadde gjordt seg ferdig, og idet de var ferdige lukka jeg opp øya og kjørte kladden med skum i tryne på den nærmeste av dem...

 

Bonus var at de hadde hoppet en halvmeter i taket idet jeg hadde åpna øya som i en skrekkfilm og han fikk det meste skummet i munn....

 

"Morgenstund har gull i munn" heter det... ^^

 

Får tilbake med egen medisin ja. ^^

 

Kommer ikke på noen store tabber, men dumma meg kraftig ut når jeg var på ett av mine første lan. Var hos en kompis, og skulle koble opp maskina.

Fikk problemer når jeg skulle sette i VGA kabelen, den ville rett og slett ikke på.

Broren til han jeg var hos kom tilfeldigvis inn for å sjekke noe, og så ned på meg som satt der og prøvde å prøvde. Tror du ikke jeg satt å prøvde å presse VGA kabelen på printer porten? Ble litt lettere når jeg flytta den ned til skjermkortet for å si det sånn ...

Lenke til kommentar
vet ikke jeg, koblet fra viftene i PC'en før jeg skal på TG og kobla ut alle ledningene for å støvsuge PC'en også setter jeg kontakten til hovedvifta litt dårlig i (Ikke bevis) så den faller av mens jeg kjører dit, setter PC'en over benken kobler opp og bare skrur den på uten å se om alt er ok, etter 30 min gaming får jeg bluescreen -.-'

 

wohow!!

 

Nøyaktig det samme skjedde første gang jeg dro på LoVeLan.. XD

Var ikke særlig høy i hatten etterpå nei...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...