Gå til innhold

Hvordan dimme fra militæret?


andnet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva skjer hvis man skyter seg selv i foten under en øvelse?

Gjør du det med vilje er du mentalt ustabil og burde holde deg langt unna våpen i utgangspunktet så slipper du å skyte deg selv i foten. Hvorfor?

Tja, kanskje han absolutt ikke vil i militæret. Du blir nok sendt hjem, kunne ikke tenke meg noe annet.

Lenke til kommentar
Vil vel tro at det holder å skyte ned i bakken eller lignende, i stede for å skade seg selv. Om du går litt "forsiktig" amok med geværet så blir du vel sendt hjem uansett, vil jeg tro da.

 

Det som blir ropt før man skal skyte er jo "Avfyr skuddene i eget rolig tempo, ILD". Så på første skytingen tar på du F og holder inne. Ingen kan klandre deg, det er ditt tempo, får du ikke lov til å skyte på F så skyter du så raskt du klarer på E.

 

Det eneste våpenet du får røre da er laget av tre, det er hvertfall lett å bære :wee:. Du blir nok ikke sendt hjem, var en i troppen våres som var for dum til å kunne skryte skarpt, så han fikk ikke skyte, men han fullført tjenesten uansett, latterligste jeg har sett. Han var rett og slett tilbakestående, det at han kom seg forbi sesjonen er et mirakel.

Lenke til kommentar
har alle som ikke blir innkalt til forsvaret januar 09 fått sms fra vernepliktsverket?

er det garantert at man får innkallese hvis man ikke har fått denne sms'en?

jeg har fått brev om planlagt innkallelse, men jeg har ikke fått noe sms.

 

http://www.mil.no/felles/vpv/start/article...rticleID=164404

 

Har du fått brev om planlagt innkallelse, kommer du til å få den endelige inkallingen om ikke mange dagene. Så fremt du ikke har tatt kontakt med VPV og fått de til å endre mening.

Lenke til kommentar
Ja, men at de lot han være der gjennom tjenesten var ganske utrolig det også, selv om han ikke kunne barbere seg selv uten hjelp, eller brette opp ermene så kunne han hovedstadene i alle land :wee:.

 

Vi går litt off-topic her, men jeg sverger på at Dahl er autist! Han MÅ jo være det! Enten det, eller så er han verdens beste skuespiller. For ingen som ikke har noen mentale defekter, kan være så tilbakestående og evneveik som den fyren der. Det går ikke ann!

 

"Botnan sa æ itj fikk skyt, æ va så dårli at æ ødela elektronikken!"

 

Et av mange.... :p

 

Hva angår skyting og dimisjon.. Om du fyrer av x antal "vådeskudd" på F, så tror jeg får militær/sivil straffesak reist mot deg, istedet for hjemreise. Men for all del, prøv. Skulle likt og sett trynet til det befalet som måtte bevitne dette.

Endret av Pasient
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...