Gå til innhold

Hvordan dimme fra militæret?


andnet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva med når jeg har kneeskade da? Kjører motocross og hadde ett uhell i fjord høst med at jeg trynte på ett hopp.. Ingen bein brakk. Men jeg gikk i flere måneder og halta pga det ene kneet hovna opp. Kunne værken strekke det helt ut, eller bøye det helt tilbake.. Nå er det bedre da! Men når jeg er ute og jogger, eller noe slikt så blir jeg helt ødelagt i kneet når jeg kommer hjem. Føles som om det fylles med væske.

 

Er dette noe jeg kan slippe militæret med? for med slik smerte og gå flere kilometer i skogen med en 40 kg sekk vet jeg aldri hvordan vil komme til å gå..

Lenke til kommentar
hva med når jeg har kneeskade da? Kjører motocross og hadde ett uhell i fjord høst med at jeg trynte på ett hopp.. Ingen bein brakk. Men jeg gikk i flere måneder og halta pga det ene kneet hovna opp. Kunne værken strekke det helt ut, eller bøye det helt tilbake.. Nå er det bedre da! Men når jeg er ute og jogger, eller noe slikt så blir jeg helt ødelagt i kneet når jeg kommer hjem. Føles som om det fylles med væske.

 

Er dette noe jeg kan slippe militæret med? for med slik smerte og gå flere kilometer i skogen med en 40 kg sekk vet jeg aldri hvordan vil komme til å gå..

Har du sjekket opp dette med en lege. Regner med at du gjorde det da skaden skjedde, men om de problemene du har når du er ute og jogger? OM du ikke får tid til å gjøre det før inrykket, ville jeg absolutt tatt det opp med den militære legen. Vet ikke om det er dimmegrunnlag, men du kommer hvertfall til å få en kjip kontortjeneste hvis du ikke får fiksa på det, og du ikke kan gi alt i felten.

Lenke til kommentar
hva med når jeg har kneeskade da? Kjører motocross og hadde ett uhell i fjord høst med at jeg trynte på ett hopp.. Ingen bein brakk. Men jeg gikk i flere måneder og halta pga det ene kneet hovna opp. Kunne værken strekke det helt ut, eller bøye det helt tilbake.. Nå er det bedre da! Men når jeg er ute og jogger, eller noe slikt så blir jeg helt ødelagt i kneet når jeg kommer hjem. Føles som om det fylles med væske.

 

Er dette noe jeg kan slippe militæret med? for med slik smerte og gå flere kilometer i skogen med en 40 kg sekk vet jeg aldri hvordan vil komme til å gå..

Har du sjekket opp dette med en lege. Regner med at du gjorde det da skaden skjedde, men om de problemene du har når du er ute og jogger? OM du ikke får tid til å gjøre det før inrykket, ville jeg absolutt tatt det opp med den militære legen. Vet ikke om det er dimmegrunnlag, men du kommer hvertfall til å få en kjip kontortjeneste hvis du ikke får fiksa på det, og du ikke kan gi alt i felten.

jeg sjekka det aldri opp med legen. For visst det ikke var noe beinbrudd liksom.. Men har tenkt å høre med legen nå. Det er ikke så stor skade at jeg IKKE kan tjenestegjøre, men jeg håper på og få slippe.. Samt jeg vil begynne på høgskole til høsten. Så alt krasjer med at jeg må inn i militæret nå til januar :(

Lenke til kommentar
hva med når jeg har kneeskade da? Kjører motocross og hadde ett uhell i fjord høst med at jeg trynte på ett hopp.. Ingen bein brakk. Men jeg gikk i flere måneder og halta pga det ene kneet hovna opp. Kunne værken strekke det helt ut, eller bøye det helt tilbake.. Nå er det bedre da! Men når jeg er ute og jogger, eller noe slikt så blir jeg helt ødelagt i kneet når jeg kommer hjem. Føles som om det fylles med væske.

 

Er dette noe jeg kan slippe militæret med? for med slik smerte og gå flere kilometer i skogen med en 40 kg sekk vet jeg aldri hvordan vil komme til å gå..

 

Kneskade, rygg skade osv hjelper ikkje lenger har eg hørt. Man blir bare satt til kontorarbeid i stedet. Er nokk kun psykolog som hjelper, funka hos meg i allefall.

Lenke til kommentar
Dette er IKKE en tråd for å diskutere dette. Hvis du vil starte en diskusjon angående det emnet så foreslår jeg at du starter en NY TRÅD...

Hvem bestemmer at dette ikke er en tråd hvor man kan diskutere dette. Ja.. jeg vet at det er en egen tråd som handler om militærdimmere, men det blir for tungvindt om man skal referere til innlegg i andre tråder. Ønsker dere ikke å kjøre en debatt her, trenger dere heller ikke å skrive inn.

Lenke til kommentar

Tråden heter; "hvordan dimme fra militæret?"

Ikke: "er det politisk korrekt å dimme fra militæret."

 

Er det veldig vanskelig å se forskjellen?

 

Hans innlegg er ikke noe annet enn et hånlig sleivspark ment som en provokasjon.

Kanskje vi kan starte en diskusjon om hvor tåpelig enkelte innlegg er? Eller så kan vi holde oss til emnet som er; "hvordan dimme fra militæret?"

 

Send meg gjerne PM hvis du vil ta dette videre, men ikke gjør det her. Det er meningsløst og bidrar ikke til trådens formål som er >>>>> hvordan dimme fra militæret?<<<<<

 

Må jeg gjenta det flere ganger?

Lenke til kommentar

Joda.. ser absolutt den. Er ikke så trangsynd, men fordi dette er ett diskusjonsforum må man forvente at det kommer inn reaksjoner som kanskje ikke alle er like fornøyd med. Når det gjelder dette temaet, "militærnektere" er det ett stort skille blandt ungdommen. Det finnes de som strengt tatt gjør alt for å slippe, det finnes de som syns det hadde vært morsomt og vært borte ett år, og det finnes de som gleder seg enormt til en militær tjeneste. Altså.. man må forvente å kunne få reaksjoner fra alle disse "gruppene".

 

Og ja.. tråder blir alt for ofte gjort om de idiotiske diskusjoner, men det er faktisk slik man bare må regne med når man skriver innlegg på offentlige diskusjonssider.

 

Jeg har ingen planer med å utrykke min mening om dette tema, da du helt sikkert kommer til å bli mer frustrert :), og jeg velger heller ikke å ta dette innlegg på PM, da dette kan ha offentlig interesse (pga ett omstridt tema som er ofte diskutert) Om du mener det er ett så stort overtramp, får du ta kontakt med en moderator.

Lenke til kommentar

Har et meget godt tips men man må som sagt forberede seg på å få en del kjeft så klart. Enkelt og greit ødelegg AG3-en din, når du blir innkalt sier du at det bare klikka helt eller noe. Gjett hva de gjør, de lar deg nok dimme med en gang fordi om du later som eller ikke tør de ikke gi deg ny AG.

 

OT:

Nå bare litt over halvparten av de tjenestedyktige blir innkalt synes jeg det faktisk er en katastrofe å ikke prøve å innkalle den halvparten som faktisk har lyst. Slike holdninger kan enkelt å greit avsløres på sesjon, spørreskjema, intervju med psykolog, etc.

 

Kan ikke tenke meg mer bortkastede penger enn på en person som ikke vil være i militæret, som skattebetaler burde jeg slippe det.

Lenke til kommentar

Hvordan skal du ødelegge en AG3 for å dimme? De er mer eller mindre ødelagt fra den dagen du får den, og man kan uansett bytte alt mulig på våpenet. Ellers så får de ofte bulker og slikt på øvelse når folk ikke kan bevare våpenet ordentlig, men det er så vanlig at ingen dimmer pga det.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...