Gå til innhold

Det ultimate militærnekt.


Ever

Anbefalte innlegg

Er du over 23 år? Har du enda ikke vært inne til førstegangstjeneste eller siviltjeneste? Lyst å slippe hele greia? Read on....

 

 

Dreiv å leste litt om kriteriene for å starte en egen religion, og det er veldig enkelt å gjøre. Jeg har derfor utarbeidet et lite standardbrev du kan sende inn som *GARANTERER* deg etter norsk lov totalt fritak.

 

Først, kompliasjonene; For å gjøre dette må du være over 23 år, da man kan være medlem av en religion tidligere, så kan man ikke være *forstander* av en religion før man er 23.

 

Dessuten, kan man ikke gjøre dette alene, dere må være 2 eller flere for å oppfylle kriteriene for å danne religion. Det er også bare formynderene, og ikke menigheten som slipper verneplikt, og en religion skal i utgangspunktet bare ha en formynder.

 

Derimot, så kan dere ha flere formyndere dersom medlemmene bor et stykke fra hverandre. Mao, om du og en kamerat gjør dette kommer de bare til å si, velg en formynder. Så det beste er om de som etter å ha lest dette her replyer og sier de vil finne en å gjøre det sammen med, og dere avtaler dere imellom på epost.

 

Og den siste haken; det kan tenkes dere må kjøpe en spesiell menighetsprotokoll, som koster ca 2000. Dette blir ikke alltid tatt så alvorlig, men det kan skje.

 

Så; da var alle problemene nevnt, her er oppskriften.

 

Send følgende brev til din fylkesmann;

 

---------------------------------------------------

 

<Din Fylkesmann>

<Adresse>

<Postnr-Sted>

 

 

REGISTRERING AV NYTT TROSSAMFUNN

 

Jeg vil med dette be om å få registrert et nytt trossamfunn.

 

1. Trosamfunnets navn er MilitærnektTroen<Fiskens Farge><Fiskens Art>, og dens adresse er; <din adresse>

 

2. Troen til samfunnet MilitærnektTroen<Fiskens Farge><Fiskens Art> er veldig enkelt. Vi TROR at det går an å nekte militæret gjennom dette brevet. Vi TROR også, at det går an å holde en skikkelig fest på Støttepengene for medlemene. Vi er også overbevist om at dersom begge disse tingene skjer, så kommer en tilfeldig valgt <Fisketype> i Nordsjøen til å bli knall <Fiskens Farge> i ca 4 timer, den 11.06-2017, klokken 11.45.34 (lokal tid). Vi ser på det som vårt mål å sørge for at denne utvalgte <Fisketypen> får muligheten til å oppleve hvordan det er å være <Fiskens Farge>.

 

Vernepliktsloven paragraf; 3, 4.ledd sier: "Fritatt for verneplikt er ordinerte prester i statskirken og prester og forstandere i registrerte trossamfunn".

 

3. Religionen har ingen konkret oppbygning, medlemmene er stort sett svært fokuserte på hvilken fisk som er den heldige, og vi har så langt ikke sett behovet for videre organisering.

 

4. Religionen MilitærnektTroen<Fiskens Fargen><Fiskens Art> har ikke sett behovet for noe styre så langt.

 

5. Religionen består for øyeblikket av to forstandere. Disse er <Navn og adresse>, og <Navn og adresse>.

 

6. Formålet med samfunnet er å oppnå overnevnte mål. Alle kan bli medlemmer i dette samfunn uavhenging av andre livssyn.

 

-----------------------------------------------------

 

Som dere skjønner, bare svada. Men så lenge troen inneholder "overnaturlige elementer", som hverken kan bevises eller motbevises, så er det hverken fylkesmannen eller rettsystemet å stille spørsmålstegn ved logikken eller bakgrunnen for troen. Ei heller nekte den på grunnlag av at den er for absurd.

 

Noen linker; først en liten guide.

Eksempel på søknadskjema.

Og tilslutt;mannen som ga meg ideen.

 

Hadde vært jævlig kult om noen gjorde dette. Ville gjort det selv, men jeg har allerede dimma på gamlemåten ;)

 

Ever

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordeler med å ha vært i militæret;

1. Du får poeng for videre skolegang

2. Staten betaler deg for å leke cowboy og indianer i et helt år

3. I mange jobber får du faktisk høyere lønn når du har vært i militæret.

4. Du møter nye mennesker og får kanskje lære noe nytt.

 

Pluss mange flere som jeg sikkert ikke kommer på nå

 

:woot:

Lenke til kommentar

Gode grunner til å ikke være i millitæret

 

1: Du tjener mer på å jobbe det året

2: Du sløser ikke bort et år av livet ditt

3: Menneskene du møter der mister du bare kontakten med senere ..

4: Det er ikke tøfft å drepe (eller bli trent til å drepe)

5: Du slipper å bli kjeftet på av andre enn skjefen din .. (evt kona)

osv osv osv

 

heldigvis kan det godt hende det bli valgfritt snart .. :) (håper før 2005)

Lenke til kommentar

tja, jeg angre IKKE på det ene året i militæret..

 

men jeg kan forstå de som ikke vil, og hvis de skal nekte, tipper jeg på at det ikke er noen kulere måte å gjøre det på enn det forslaget som ble lagt frem...(hvis du ikke stiller opp i turban & "I love Osama" t-shirt på sesjon...

Lenke til kommentar
Gode grunner til å ikke være i millitæret

 

1: Du tjener mer på å jobbe det året

2: Du sløser ikke bort et år av livet ditt

3: Menneskene du møter der mister du bare kontakten med senere ..

4: Det er ikke tøfft å drepe (eller bli trent til å drepe)

5: Du slipper å bli kjeftet på av andre enn skjefen din .. (evt kona)

osv osv osv

 

heldigvis kan det godt hende det bli valgfritt snart .. :) (håper før 2005)

 

1. Sant nok, men du taper erfaringer

2. Sløsing er vel opp til den enkelte å avgjøre

3. For noe piss. Traff samboeren min i militæret

4. Hvem har bedt deg bli kommandosoldat? Mange stillinger i militæret som ikke har noe med dreping å gjøre. Personlig synes jeg det er freit å lære å forsvare seg

5. Det er som regel en grunn til at du får kjeft.

Kom gjerne med flere...

Lenke til kommentar
Gode grunner til å ikke være i millitæret

 

1: Du tjener mer på å jobbe det året

2: Du sløser ikke bort et år av livet ditt

3: Menneskene du møter der mister du bare kontakten med senere ..

4: Det er ikke tøfft å drepe (eller bli trent til å drepe)

5: Du slipper å bli kjeftet på av andre enn skjefen din .. (evt kona)

osv osv osv

 

heldigvis kan det godt hende det bli valgfritt snart .. :) (håper før 2005)

 

...og dette sier alle gutter som er redde for å skilles fra mamma og pappa :-)

 

Militæret er ikke halvparten så ille som alle skal ha det til, det er faktisk veldig all right her. God mat, hyggelig befal, MASSE hyggelig mennesker, mange nyttige erfaringer, og mye ny lærdom.

 

 

3: Menneskene du møter der mister du bare kontakten med senere ..

 

Samme skjer med de du møter i andre sammenhenger. Like stor sjanse for å miste kontakten med de du gikk på videregående med!

 

 

4: Det er ikke tøfft å drepe (eller bli trent til å drepe)

 

Jo, det er faktisk veldig morsomt! I tillegg kan det vise seg å bli nyttig en gang i fremtiden.

 

 

5: Du slipper å bli kjeftet på av andre enn SJEFEN din .. (evt kona)

osv osv osv

 

Vel...man bør ikke ha problemer med å ta imot kjeft. Har man gjort noe galt, bør man tåle å få høre det. Ingen mammadalt takter! Dessuten, hvis man gjør det man får beskjed om, får man ros, og jeg har så å si ikke fått noe kjeft selv om jeg har gjort noe feil, de bare oppmuntrer deg på en annen måte.

Lenke til kommentar
Jeg er pasifist, ergo skal jeg ikke i militæret. Alle som drar i militæret kun for å få ekstra poeng, mer penger, komme seg vekk o.l. bør tenke seg om en gang til.

 

Vi bør arbeide for å fjerne verneplikten og det norske forsvaret.

 

Vi har flere pasifister her oppi leieren :)

 

Når de andre er på skytebanen holder de på i leieren med å rydde og slike morsomme saker.

 

Hvorfor bør de som reiser i militæret for poengenes skyld tenke seg om en gang til? Fordi de skal gå glipp av opplevelser?

 

Man må for all del ikke fjerne forsvaret, det blir rett og slett bare for dumt, og uten forsvar er det mye galt som kan skje. Hva med for eksempel evt. borgerkrig, eller invasjon?

 

Uff og uff...for en tankegang! På tide å åpne øynene litt, og våkne? :roll:

Lenke til kommentar
Når de andre er på skytebanen holder de på i leieren med å rydde og slike morsomme saker.
Jeg ser på pasifisme som litt mer enn "å ikke være borti våpen". Selv spiller jeg paintball når anledningen byr seg, og ikke minst CS.
Uff og uff...for en tankegang! På tide å åpne øynene litt, og våkne? :roll:
Var den til meg? er det på tide at jeg åpner øynene litt og våkner?
Lenke til kommentar

Det var j#vla moro å være RAMBO et år :D

Lærte veldig mye om samarbeide og av mennesker, tror det er flere

her i forum som har behov akkurat for det :wink:

Det er klart at de inntektsmessige sider er en bakdel men shit au,

moro var det :wink:

En annen ting er at det finnes meget gode utdanninsmuligheter der også.

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å nekte militæret. Ikke fordi jeg er religiøs eller passifist. Det er jeg LANGT ifra. Jeg kommer til å nekte fordi forsvaret har blitt til ett angrep, og jeg er prinsippielt imot angrepskriger. Hadde jeg kunnet komme i heimevernet ville jeg sagt ja, men pga allergien min var det bare flyvåpenet og marinen som var valgene. Nå er det vel slik at man ikke får fritak eller siviltjeneste pga politisk overbevisning, så det lir vel fengsel på meg :-?

Lenke til kommentar
Jeg kommer til å nekte militæret. Ikke fordi jeg er religiøs eller passifist. Det er jeg LANGT ifra. Jeg kommer til å nekte fordi forsvaret har blitt til ett angrep, og jeg er prinsippielt imot angrepskriger. Hadde jeg kunnet komme i heimevernet ville jeg sagt ja, men pga allergien min var det bare flyvåpenet og marinen som var valgene. Nå er det vel slik at man ikke får fritak eller siviltjeneste pga politisk overbevisning, så det lir vel fengsel på meg :-?

 

Da skal man være bra sta for å gå i fengsel i stedet for å slappe av i hæren et år :wink:

 

Uff og uff...for en tankegang! På tide å åpne øynene litt, og våkne?

Var den til meg? er det på tide at jeg åpner øynene litt og våkner?

 

Ja, du! :yes:

Lenke til kommentar
Når de andre er på skytebanen holder de på i leieren med å rydde og slike morsomme saker.
Jeg ser på pasifisme som litt mer enn "å ikke være borti våpen". Selv spiller jeg paintball når anledningen byr seg, og ikke minst CS.

 

Altså, bare si til dem på værnepliktsverket at du ikke liker våpen, men du spiller paintball og CS, så får du se hva de sier!

 

Kos deg i militæret :lol:

 

Det er veldig lett å slippe hvis man vil, men det er slettes ikke dumt å gjennomføre!

Lenke til kommentar
Hadde jeg kunnet komme i heimevernet ville jeg sagt ja, men pga allergien min var det bare flyvåpenet og marinen som var valgene.

 

Få deg en legeærklæring, så går du fri, for f*en! :woot:

 

Altså, bare si til dem på værnepliktsverket at du ikke liker våpen, men du spiller paintball og CS, så får du se hva de sier!

 

Kos deg i militæret  :lol:  

 

Det er rimelig stor forskjell på å skyte noen med en paintgun og på å skyte noen med en AG3. Jeg har spilt voldelige dataspill hele livet, ja også paintball, men jeg er millitærnekter fordet. Det har da ingenting med hverandre å gjøre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...