Gå til innhold

Hvordan dimme fra militæret?


andnet

Anbefalte innlegg

noen som har tips om hva en kan si til legen for å vere sikker på at han vil dimmitere deg?

har vert inne i forsvaret en stund men nå gidder jeg ikke mer... :/

 

setter pris på svar

2993849[/snapback]

 

 

Alt man trenger å si er at man ikke vil så slipper man. Det er ikke lengere noe vanskelig å slippe verneplikten . Den er bare i navnet nå .

9453373[/snapback]

 

 

Nei, det stemmer ikke. Folk blir stadig vekk dømt. Dessverre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare si at du vil komme til Afganistan så fort som mulig for å drepe de jævla muslimske sand-negrene.

Og at hvis de ikke sender deg til afganistan så skal du laga din egen lille krigssone på kasernen.

 

Eventuelt bæsje på sjantens madrass mens man vifter med ladd AG. Pleier å funke.

Endret av Q-melk2
Lenke til kommentar
Hva skjer hvis man ikke møter? Kommer det på det militære rulleblad da? Og isåfall hvem vil det militære rullebladet angå? Vet at det angår politiet, men hva med hvis du ønsker å bli advokat?

9450526[/snapback]

Om du ignorerer innkallingen til sesjon, kan de ikke vite om du har mottatt brevet. I siste instans kan politiet komme på døra og bringe deg med, men så lenge du ikke kommer i en situasjon der du motsetter deg innkallelsen og de kan bevise at du bevisst unngår den, går det bra. Men det greieste er nok å møte opp og si hvor du står, eventuelt skulke unna ved å jukse på testen. Det går an å lese dårlig på synstesten, for eksempel.

 

Eller du kan ta siviltjeneste :) Det er koselig. Bare spør på www.sivilarbeider.no.

Lenke til kommentar
Hva skjer hvis man ikke møter? Kommer det på det militære rulleblad da? Og isåfall hvem vil det militære rullebladet angå? Vet at det angår politiet, men hva med hvis du ønsker å bli advokat?

9450526[/snapback]

 

Noen som vet?

9452569[/snapback]

Ta et søk på google da, mann!

 

Jeg fant sider med solid informasjon om såkalt "totalnekting," med alle detaljer du måtte drømme om å spørre om, men jeg gidder ikke gjøre den enkle jobben for deg. Det tar omtrent fem sekunder...

Lenke til kommentar
noen som har tips om hva en kan si til legen for å vere sikker på at han vil dimmitere deg?

har vert inne i forsvaret en stund men nå gidder jeg ikke mer... :/

 

setter pris på svar

2993849[/snapback]

 

Plukk ut en av dine overordnede og forfølg ham overalt.

Og når jeg sier overalt innbefatter dette over stokk og stein, også dusjen.

 

Ved konfrontasjon, bryt ut i gråt og si du er forelsket, og greier ikke tanken på ett liv uten ham.

 

La ham få vite at ett liv uten ham er ikke noe liv, med andre ord du er håpløst fortapt i denne vidunderlige skikkelse, at dette er en militærlege er bare positivt, men sjekk først ut at han er heterofil, ellers får du muligens mere problemer enn du kunne ha ønsket, dette som utgangspunkt hvis du er heterofil selv også.

 

Meget mulig har han også ei leilighet disponert av forsvaret..

Om han finner deg på trappa en tidlig morgen, etter du har ( voktet ) over din utkårede skulle også hjelpe.

 

Enten dimmer du, ellers så blir du forfremmet til visekorporal i særklasse grunnet dine skarpe vakt instinkter.

 

PS. For om mulig å oppnå full og tidlig ønsket effekt bør din ( utkårede ) minst ha kapteins grad, helst major eller oberst, du slipper da at ubetydelige fenriker, eventuelt løytnanter først må overbevise sine overordnede om din udugelighet i forsvaret.

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg finner det ganske ironisk at (etter min erfaring) det er venstreside-folk som er mest i mot militæret og verneplikt. Er ikke statlig tvang noe som må til for å få et samfunn der alle har det likt?

9452639[/snapback]

Blir velferdsgodene bedre fordelt dersom jeg går i militæret?

9454630[/snapback]

 

Nei men det blir brukt samme virkemiddel, nemlig tvang. Det er jo til alles gode!

Lenke til kommentar
Jeg finner det ganske ironisk at (etter min erfaring) det er venstreside-folk som er mest i mot militæret og verneplikt. Er ikke statlig tvang noe som må til for å få et samfunn der alle har det likt?

9452639[/snapback]

Nei.

 

Det som kjennetegner dem som er mot verneplikten er vel at de er anti-autoritære, og det er ikke et personlighetstrekk som er knyttet til noen bestemt side av politikken.

 

(Eventuelt kan det for noen dreie seg mer om latskap, men det blir en annen sak.)

Lenke til kommentar
Jeg finner det ganske ironisk at (etter min erfaring) det er venstreside-folk som er mest i mot militæret og verneplikt. Er ikke statlig tvang noe som må til for å få et samfunn der alle har det likt?

9452639[/snapback]

Blir velferdsgodene bedre fordelt dersom jeg går i militæret?

9454630[/snapback]

 

Nei men det blir brukt samme virkemiddel, nemlig tvang. Det er jo til alles gode!

9527562[/snapback]

Det er litt vanskelig å spørre et spedbarn om det har lyst på gratis skole og helsevesen m.m. eller om det heller vil slippe å betale skatt. Jeg som var myndig da jeg ble innkalt til militæret, og som ikke så at min deltakelse i militæret gav meg eller samfunnet noe (mer enn siviltjenesten) tilbake, valgte det bort.

 

edit: Ja, forresten, jeg vil bare gjøre det klart at jeg oppfordrer alle lesere i vernepliktig alder til å velge siviltjenesten. Det er forbudt å reklamere for siviltjenesten ;)

Endret av kkt1986
Lenke til kommentar
Nei men det blir brukt samme virkemiddel, nemlig tvang. Det er jo til alles gode!

9527562[/snapback]

 

Vel, tvang er ikke særlig typisk for det som kan kalles venstresiden.

 

Du har imidlertid et poeng allikevel: De klassiske liberalistiske verdiene er atypiske for sosialismen. Sosialismen fremhever jo ofte nettopp staten, samfunnet, folket.

 

Det er vel også betegnende at dess lenger man tradisjonelt har beveget seg ut på venstresiden, dess sterkere er engasjementet for en folkehær. En annen sak er at det har vært antimilitaristiske tendenser på venstresiden.

 

Uansett så tror jeg ikke det er særlig interessant å argumentere for hvorvidt verneplikten er et typisk venstre/høyre-fenomen. Å forsøke å plassere alt mulig et sted på en slik akse gir gjerne et veldig forenklet bilde av virkeligheten.

 

For øvrig er bygger nok de fleste sivilarbeidere på resonnementer om krig og fred som ikke er særlig overbevisende, og som nok i betydelig grad skal dekke over at de ikke har lyst til å løpe rundt med gevær. Men ikke alle passer i militæret, og militæret har heller ikke interesse av å få inn alle typer folk, så det er vel en grei nok ordning.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Mange gode innlegg om dimming her folkens. Og til de som synes det er feigt å dimme skjønner jeg det godt, men man kan hjelpe staten på mange andre måter også. I form av skatt, stemme ved valg osv.

 

Tror dere det er mulig å slippe militærtjenesten på grunn av sterk pollenallergi?

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Var ikke noe problem for meg og en kamerat å slippe både militæret og siviltjeneste uten å gjøre noe annet spesielt.

 

På sesjonen spurte vi om skjema for å søke siviltjeneste, fylte ut når vi kom hjem og sendte inn. Tok ca 2mnd så fikk vi brev om at vi var slettet fra de militære ruller og at vi hadde fått innvilget siviltjeneste.

Så hørte vi ikke noe mer før etter nesten 2 år, da fikk vi beskjed om at det ikke var bruk for oss i siviltjenesten, hadde nesten ikke regnet med annet etter så lang tid:D

 

Militæret sucks!

På tide å fjerne verneplikten, strider vel litt mot menneskerettighetene

Artikkel 3.

 

Enhver har rett til liv, frihet og personlig sikkerhet.

Jeg kaller ikke det å måtte delta på militærøvelser for frihet, det er mer et slags betinget fangenskap med "pauser".

Lenke til kommentar
Det har vært snakk om allmenn verneplikt, ikke hørt mer.

Jenter blir visst kalt inn til sesjon nå, men det er helt frivillig. Det er altså mer snakk om en "invitasjon" enn "innkallelse" - og ettersom de står like fritt som før kan de heller ikke bli "straffet" med siviltjeneste.

 

Og jenter skal ikke inn i militæret for å bli sett på. De skal inn av akkurat samme grunn som deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...