Gå til innhold

Spill i DOS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå trenger jeg hjelp her.... Jeg gikk igjennom diskett sammlingen min her en dag, og fant en rekke dos spill jeg fikk lyst til å prøve.. Da jeg skulle starte lion king gikk det desverre feil, spillet går utrolig sakte, jeg har prøvd spille på begge pc'ene vi har i huset, men uten hell.. Hva skal jeg gjøre?? jeg vil at spillet skal fungere som det gjorde for 10 år siden!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Prøv å last ned programmet dosbox, det emulerer en gammel maskin og lot ihvertfall meg kjøre X-COM Terror from the deep veldig greit. Lydsystem fikser den og!

EDIT: Og dosbox er freeware, sist jeg sjekket, bare så det er sagt, kjære moderatorer :)

Endret av jhsveli
Skrevet (endret)

Sånn, jeg fikk dosbox til å fungere, men nå så kom det et nytt problem... alt går for fort, det hakker og jeg klarer ikke få fullskjerm!! HJELP!!

Endret av rix
Skrevet (endret)

Tror at for å få fullskjerm må du bare trykke alt+enter. I dosbox er det også en egen funksjon for å øke og senke CPU-cycles, så prøv å trykke ctrl+ f11 noen ganger for å senke CPU-cycles. Det burde få spillet til å gå saktere. Egentlig litt rart at det går for sakte, siden jeg må øke antall cycles for å kunne spille spill fra 1990!

Endret av The_Zealot
Skrevet

Takk alle dere som har hjulpet meg hittil... jeg har hele tiden kommet litt videre, det eneste som gjennstår nå er hakkingen, jeg vet ikke om det går ann å gjøre noe med det, men håper! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...