Gå til innhold

Å miste håret


Anbefalte innlegg

Forhåpentlig vis slipper jeg det.

 

Min morfar hadde masse hår helt til han døde i en alder av ca. 80.

Litt mer labert på farssiden da, men jeg har håret ellers fra mors siden.

 

Uvanelig lav panne, og masse hår.

 

 

 

 

 

Kanskje jeg skulle starta å spamme om no hårmiddel greier. Bare skaffe no billi vitamin surr som jeg kan selge som hår gro tabeletter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Jeg skal aldri miste håret, i verste fall tar jeg hår fra andre steder på kroppen og limer det fast.

:D

Så så, ta det med ro. Jeg husker jeg grudde meg som ungdom selv, siden jeg visste jeg kom til å bli skallet. Men, etterhvert som tiden går (har blitt 34 år nå), så gir man faktisk litt blanke F i, at ikke hårsveisen er helt intakt. Man lærer seg faktisk å leve med det.....

 

Litt kaldt på hodet om vinteren, men man får bruke lue. :p

Lenke til kommentar
Men seriøst tviler jeg på at det er noe radioaktivt her, bortsett fra naboer som aktivt lytter til radio.

De aller fleste har en brannvarsler av type ionedetektor i huset. Den er radioaktiv. Dog så lite radioaktiv at du neppe ville tatt skade av å spise den lille radioaktive isotopen i 100 slike.

 

Dessuten: Når fikk radioaktivitet noe å gjøre med lite hår? (Ja, rent bortsett fra i dårlige SiFi-filmer)

Lenke til kommentar

Simen1:

 

Fra Wikipedia om strålingssyke ved en dose på 2-3 Sievert:

"Severe radiation poisoning, 35% fatality after 30 days (LD 35/30). Nausea is common (100% at 300 rad), with 50% risk of vomiting at 280 rad. Symptoms onset at 1 to 6 hours after irradiation and last for 1 to 2 days. After that, there is a 7 to 14 day anastasis, after which the following symptoms appear: loss of hair all over the body (50% probability at 300 rad), fatigue and general illness. There is a massive loss of leukocytes, greatly increasing the risk of infection. Permanent female sterility is possible. Convalescence takes one to several months."

 

 

Ville bare poengtere det, selv om det du sier med brannvarslerne selvfølgelig stemmer :)

Endret av gspr
Lenke til kommentar

Ok, takk det viste jeg ikke. Men dette er vel ganske voldsomme mengder radioaktivitet? Altså ikke noe vanlige folk kan risikere å bli utsatt for.

 

Hvor mange sivert gir f.eks radeon-gass man kan få i kjellere?

 

PS. Tynt hår er bare en fordel, du slipper frisør for å se velfrisert ut. Hårtrimmeren til noen hundrelapper har spart meg for adskillige tusenlapper de siste årene. Nå har jeg det normalt 5-10mm langt. Blir det lengre så ser jeg sjuskete ut på toppen.

Lenke til kommentar

harddisk krasj på forum.hw.no

 

jeg hadde også et laaangt og relevant innlegg her.

 

for å oppsumere kort:

 

dutasteride og Finasteride fungerer for en god del personer

ulemper: kostnad (selv ved kjøp av generisk fra f.eks. kina + må knaske i deg piller resten av livet + ikke kartlagte langtids-bivirkninger + kjipe kartlagte bivirkninger

 

rogaine / regaine: reseptfritt, dyrt, fungerer for en del

fordel: ingen virkelig kjipe bivirkninger, smøres på, ikke knaskes

 

felles for alle er at de er for å beholde det håret man har, ingen av disse vi gi en skallet person nytt hår

 

gjorde litt research siden jeg har 2 skalla besteforeldre og har mistet en del hår i det siste (egentlig overalt på hode)

Lenke til kommentar
noen "tynnhårete / skinna" personer her som kan dele sine synspunkter angående draget på damene og endring av hårstatus?

Tja.. Dama insisterer på at det er sexy, men jeg tror ikke så mye på henne. (Det er jo sånt man sier for å være høflig). Ellers så tror jeg det blir lettere å sjekke damer som er 30+ enn de på rundt 20 når man er skalla. Selv om man er 20 år selv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hmm.. nostradamus, vet ikke helt har vel en god del med arving av genene, men men vet jo aldri.

 

Det derre med b-vitaminer har jeg sjekket. Det som vi får mest b-vitamin fra er Kjøtt, og ja det er nok b-vitaminer i øl også. Så derfor tar jeg fra min danske side av familien å går ned i kjøleskapet og finner meg noen ølpølser og no øl, og ser på fotball. heheh :thumbup:

Lenke til kommentar

folk stresser for mye angående håret sitt... Det er som det er, blir det grått. artig. Faller det av og ser jævlig ut fjerner jeg resten. Jeg kunne virkelig ikke gi lenger F. Og jeg har blitt "blessed" med mørkt og tjukt hår som alle jentene vil ta på =P. Jentevennene mine truer med å skinne seg alle mann om jeg gjør det, det frister for å si det mildt. =]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...