Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva har folk i mot Internet Explorer?


Anbefalte innlegg

Hva er galt med Microsoft Internet Explorer egentlig? Overalt hvor jeg snur meg, klager folk, og heller anbefaler Opera/Firefox/Netscape. Forstår ikke liksom hva som er feil med IE?

 

Har aldri selv hatt problemer med IE.

Har ikke noe i mot de andre, men sist jeg visste, måtte man betale for Opera for å slippe reklamen. Noe som er uaktuelt, så lenge IE fungerer som det skal.

 

Kanskje jeg skulle prøve de andre nettleserne igjen, Opera, Firefox, osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler at IE er tregere. Feks når jeg knekker inn en internett adresse som ikke eksisterer (feil av meg seff) så sier opera ganske kontant at nå har du driti deg ut.

 

IE velger heller å stå å gnage på det en stund, før den sender meg til en helt uvesentlig side!

 

Holder meg til Opera, men det har muligens med vane og gjøre....

Lenke til kommentar
Føler at IE er tregere. Feks når jeg knekker inn en internett adresse som ikke eksisterer (feil av meg seff) så sier opera ganske kontant at nå har du driti deg ut.

 

IE velger heller å stå å gnage på det en stund, før den sender meg til en helt uvesentlig side!

 

Holder meg til Opera, men det har muligens med vane og gjøre....

ekstremt friendly 404 meldinger? :p

Lenke til kommentar
Føler at IE er tregere. Feks når jeg knekker inn en internett adresse som ikke eksisterer (feil av meg seff) så sier opera ganske kontant at nå har du driti deg ut.

 

IE velger heller å stå å gnage på det en stund, før den sender meg til en helt uvesentlig side!

 

Holder meg til Opera, men det har muligens med vane og gjøre....

ekstremt friendly 404 meldinger? :p

Nei, men nå prøvde jo jeg å være seriøs her da:)

 

Uff.......

Lenke til kommentar
Plasser en gjennomsnittlig person foran en PC uten IE på, så blir det hyling og skriking.

Jeg har gjort dette "eksperimentet" på mange, og ingen har klaget ennå. Noen ser ikke ut til å merke noe som helst, mens andre ser at "et eller annet virket litt annerledes" på PC'en etter jeg byttet ut IE som default browser :)

 

Firefox er helt ypperlig som default, men Opera har dessverre litt mye mikk-makk rundt på skjermen. Dette tar vel ca 1/2 minutt å fikse for en erfaren Opera-bruker, men med tanke på nybegynnere syns jeg Opera burde ryddet opp layouten litt og gjort det mer clean som default.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Mamma har brukt Opera i ca 1 år, og "utnytter" faktisk noen av funksjonene (spesielt tryllestaven!). For å gi dere en pekepinn på hvor flink mamma er med data, så lærte jeg hun for noen dager siden at det gikk an å minimere vinduer i windows. Med andre ord - du trenger ikke å være spesielt avansert for å skjønne deg på Opera.

 

Det er ingen ting galt med IE. Det er heller ikke noe galt med Notepad. Du kan skrive artikler i notepad, men du foretrekker å bruke annen programvare som er spesialisert til det formålet. Det er en ekstremt bra sammenligning av IE/Opera og Notepad/Word.

 

Den tingen jeg synes er verst med hele IE, er faktisk frem og tilbake navigasjonen. Svært ofte begynner IE å laste siden på nytt når du trykker tilbake. Det er jo passelig irriterende når du har ISDN f.eks.

 

Høyreklikk+venstreklikk funksjonen (mouse gesture for "tilbake") i Opera er jo grunn nok til å bytte. Opera blar så fort tilbake at du ikke alltid registrerer det.

 

Og så er det alle de andre fantastiske funksjonene da... Det er en skam at folk ikke gir opera en sjanse. Dvs, minst 2 uker bruk, samt studering av funksjonene. Feilen alle gjør er jo å installere den, og etter en dag fjerne den pga "grensesnittet var rart", og at den var jo nesten lik i bruk. Saken er den at du faktisk må lære deg å bruke den først. Først da begynner du å skjønne hvor fantastisk denne nettleseren er (etter ytterligere uker med studering/læring av funksjoner skjønner du også hvor langt unna Firefox er...). :love:

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Jeg bruker Firefox, og det er nesten utelukkende på grunn av musehjulklikk-funksjonen. Når man klikker en url med musehjulet, åpnes siden i bakgrunnen. Det er en helt genial funksjon, særlig når man f.eks leser en nettavis, så går man over hovedsiden f.eks., og klikker alt man vil lese, så ligger det klart i bakgrunnen når man har gått igjennom den første siden. :)

 

Har Opera denne funksjonen?

Lenke til kommentar

Godt poeng sabbath, selv så ha jeg brukt IE helt siden jeg fikk pc.

 

Har installert Firefox nettopp, og synes IE er mye raskere tilå loade HW.no og andre sider.

 

Eneste ulempe med IE som jeg har merket er

ingen popup-blocker (men der kommer google toolbar inn).

 

Det med at folk hyler og skriker om at det er så usikkert vet ikke jeg noe om, har selvsagt hatt noen virus, men nå har jeg kjørt uten virus-program i flere måneder og har ikke noe som helst.

Lenke til kommentar

Høh...jeg ser hva dere skriver, men jeg skjønner ikke helt det her med alle funksjonene.

 

Jeg bruker Opera....har lagt inn mine favoritter....de heteste ligger faktisk oppe i menyen og er bare et klikk "away". Skal jeg gå lengre ut i verden så er jo bare å trykke ctrl+n samt å knekke inn adressen.

 

Sikkert masse jeg går glipp av, men vi snakker vel bare om en nettleser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...