Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva har folk i mot Internet Explorer?


Anbefalte innlegg

Hvis jeg lukker opera 7.6 og prøver å åpne det igjen så får jeg feilmelding om at opera allerde kjører. Trykker jeg igjen så åpner det seg. :D Det er det eneste buggen jeg har funnet.

Og du har vel selvfølgelig sendt bugreport, ikke sant? :)

regner med at det er obvious nok til at de merker det selv. :)

Skjer på begge maskinene mine, men hvis det ikke skjer med andre så skal jeg gjøre det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nøyer meg med å si at det er mange kommentarer som er lite gjennomtenkt her... herregud

:yes:

Og her har vi enda en av de fantastiske, velformulerte, saklige og gjennomtenkte kommentarene. Stå på :w00t:

Enda bra de begrunner seg så godt. Alt blir liksom så mye bedre da.

For å være ærlig så ser jeg ikke heeeelt vilke poste de sikter til. Er dere uenig så se til å begrunne hvorfor.

Lenke til kommentar
Det er treigt. Lite brukervennlig.

Velvel. Selv bruker jeg Opera nesten utelukkende, men jeg skal likevel innrømme at IE er både raskere (spesielt ved forum-surfing) og mer brukervennlig.

 

Plasser en gjennomsnittlig person foran en PC uten IE på, så blir det hyling og skriking.

Dette kan jeg vel ikke helt si meg enig i :)

 

Etter å ha gjennomført et massivt bytte på jobben, og fjernet ie til den grad den kan fjernes.

Så har ikke ansatte eller elever på jobben muligheten til å surfe med noe microsoft har laga :)

Det ligger kun inn opera på alle pcene, og overgangen har gått så det griner.

Eneste klagen vi har fått er at opera ikke liker gmail noe som vi vet, men dette blir ordnet i opera 7.6 så vi ser ikke på det som et stort problem.

 

Her dreier det seg da altså om ~500 elever og en mengde lærere

Endret av PulZ
Lenke til kommentar

Uten at jeg har lest alle innleggende over:

 

Hjemme bruker jeg utelukkende Opera og tildels på jobb også. For ikke så lenge siden reinstallerte jeg jobb-PC'en og installerte da ikke Opera etterpå, men brukte IE som vi egentlig skal bruke her. Etter et par uker med IE, var det nok; denne nettleseren er treg og lite funksjonabel. Nettsider som er feil står bare og tygger og tygger mens Opera sier med én gang at denne ikke finnes. I tillegg skriver IE til disk hele tiden og jeg oppfatter det som mer krevende på både minne- og cpu-fronten.

 

For ikke å snakke om nedlasting da... IE skal laste ned filer til et temporært område før det kopierer fila til der du vil ha den. Opera laster direkte til der du vil ha fila.

Lenke til kommentar

Ta en titt på det fine vedlagte screenshottet. En spyware melding om at jeg er infected av spyware! DET VAR EIN GOD IDE! :p Tror jeg trykker med inn på siden dere og kjøper deres seriøse spyware løsning med spyware i!

 

Hadde jeg kunne slettet IE fra maskinen min så hadde jeg sluppet det drittet der. Gikk visst ikke vekk med adaware heller. Pytt sann.

post-61-1098179944_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Er lenge siden jeg hadde opera nå. For tiden bruker jeg bare IE. Testet Forefox for noen mnd siden i noen dager. Kanskje jeg skal ta å teste dem skikkelig en gang. Slik situasjonen er nå så har jeg ingen problmer med IE. Hverken popups eller virus.

Er alltid noen ulumskhetet som snilker seg forbi, men er det virkelig så avhengig av nettleser? Føler det er større bekymmer på hvilke programmer som blir installert og hvor flink en er til å holde orden på maskinen.

 

Zappy hadde sinnsykt mye dall i c:\ rooten hvertfall

post-61-1098182400_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Det er en ekstremt bra sammenligning av IE/Opera og Notepad/Word.

nei det er en ekstremt dårlig sammenligning.

 

det er ikke så sinnsyk forskjell på disse nettleserene.

Nå innrømmet du akkurat at du ikke har prøvd Opera skikkelig... :no:

 

Jeg anbefaler folk å lese DENNE

 

Til dere som hevder at IE er raskere til å browse forum: Har dere prøvd Opera? Om IE "laster/rendrer" siden en tidel raskere (ikke det at den gjør det..), så har Opera tatt inn igjen det forspranget mange ganger i det øyeblikk du klikker "tilbake". Og det gjør du vel ofte når du browser forum?

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Zappy hadde sinnsykt mye dall i c:\ rooten hvertfall

Hehe, ja. Er maskinen min på jobben så gidder ikke holde noe orden på den. Jeg kaster filene til nermeste sted. Du skulle sett skrive bordet mitt. Så lenge det er orden på hjemme PCen så går det fint.

 

Nå er min ryddigere enn din hah! :\

post-61-1098184001_thumb.jpg

Endret av zappy
Lenke til kommentar
Jeg takkler rett og slett ikke Opera i det hele tatt.  Fatter og begriper ikke at folk sier den er rask og stabil. 

Den kresjer jo mer enn Windows Millenium gjorde på beta stadiet.

 

Firefox derimot er en lean mean browsing machine delux, superraskt og stabil.

Tidligere v6 hadde enkelte problmer med stabilitet, men dette er ikke relevant i nyere versjoner.

Endret av zappy
Lenke til kommentar
Det er en ekstremt bra sammenligning av IE/Opera og Notepad/Word.

nei det er en ekstremt dårlig sammenligning.

 

det er ikke så sinnsyk forskjell på disse nettleserene.

Nå innrømmet du akkurat at du ikke har prøvd Opera skikkelig... :no:

 

Jeg anbefaler folk å lese DENNE

 

Til dere som hevder at IE er raskere til å browse forum: Har dere prøvd Opera? Om IE "laster/rendrer" siden en tidel raskere (ikke det at den gjør det..), så har Opera tatt inn igjen det forspranget mange ganger i det øyeblikk du klikker "tilbake". Og det gjør du vel ofte når du browser forum?

Det er nok en ganske dårlig sammenligning ja.

Notepad er et fantastisk program til å skrive nettop notater i og mindre kjappe tekster.

Word er et stort tungt og fælt program som har dobbelt så mye funksjonalitet som brukere trenger og i tilleg er klin umulig for en vanlig ikke pc kyndig person å skjønne om noe skulle gå galt.

Og i det store og hele har de ingenting til felles bortsett fra at du kan skrive i de.

Så da kan vi vell sammenligne med kalkulatoren og da.

 

IE er en en middelmådig standard nettleser uten noe spesielt som er bra, den er derimot dårlig på en mengde ting, mens opera er en del hakk over når det gjelder alt.

Men de er i det minste begge nettlesere, selv om opera også har mail og chat klient.

 

<rabling>

 

Selv er jeg selvoppnevnt "o-stor-firefox-fan".

Firefox er rett og slett en nettleser, i "motsetning" til opera og mozilla.

Den har ikke funksjonalitet jeg ikke trenger som mail og chat og alle tenkelige ekstra funksjoner. Derimot tilbyr den plugins om jeg skull ønske det.

Den er kjapp, kompakt og har et lett og fint grensesnitt.

 

Etter min mening er reklamen i opera nok til å styre unna opera. Jeg får nok reklame som det er på nettsider takk.

 

IE er jo av alle nevnte grunner her, og de grunner så mange her vet, aldri et reelt valg som nettleser.

Jeg regner med at vi får se en ny IE etterhvert som er som en blåkopi av opera/firefox.

 

En ting som jeg ikke har sett nevnt her angående svakheter i IE er png støtte.

For de som ikke vet det er .png et bildeformat som er gratis, støtter transparente farger (og nei, gif gjør ikke det, gif støtter bare transparent eller ikke transparent).

Det utrolige er at i utvikler bloggen til folka bag ie (mener det var der jeg leste det) så hevder de at de har jobbet med png støtte men det er vist så fryktelig vanskelig (noe det sikkert er). Men det er jo ikke et bra tegn for IE i så fall når konkurentene allerede har denne støtten. Og microsoft burde absolutt ha ressurser til å klare det meste.

 

Microsoft har vært arrogante og trodd at det var veldig få som ville bytte ut nettleser, men de ser vell nå at det er en økning av folk som bytter. Og da kommer det nok en rimelig bra nettleser etterhvert fra den kanten.

 

Må foresten innrømme at innsatsen til dagbladet mtp opera/firefox har gitt dem en ekstra stjerne i boken, bra gjort.

 

</rabling>

Lenke til kommentar
Folo: Vel, du har for få filer på c: .... Skru på visning av alle filer så vil det dukke opp mer "rot". Jeg vil forøvrig anbefale deg å ikke "rydde" disse filene som vil dukke opp (ntldr, boot.ini osv) da de sørger for at operativsystemet ditt lastes inn...

Det har jeg nok på. Det jeg ikke har på er Protected Operating System Files.

Det er snakk om totalt 8-10 filer som burde ligge her. Og som du sier, hvordan hadde jeg klart å starta windows dersom jeg hadde slettet dem ? ;)

 

Det vil alltid være noen programmer som legger filer her. Men det jeg prøver å komme fram til er at det ikke er nettelseren som er roten til alt ont, mye kommer nok fra div. filer og skjulte programmer. Kjører du ad-aware og ett antivirus program så kommer du jo langt.

Lenke til kommentar

Bruker Opera jeg, rett og slett for jeg like browseren, ui'en også pga det faktum at jeg er 96% avhengig av mouse-gestures :p

 

Også slipper jeg unna litt virus etc. :)

 

Firefox har jeg også prøvd, finfin den, men den har hverken det Opera mangler(syns JEG) og mouse-gestures, pluss at den er slik som IE og åpner sider i nye vinduer ute på skrivebordet. :p

Endret av So
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...