Gå til innhold

Hjemmelaget rakett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du bruker renest mulig blanding og tetter det, så "ja". Det er allikevel svært farlig, og ikke til å anbefale... (Men det må da prøves! ;))

 

Edit:

Ser at GolfBag sier "nei," og det stemmer hvis duu ikke pakker det inn i noe. Du må pakke det tett i noe som ikke utvider seg så lett, og da vil det så vidt jeg kan forstå eksplodere...

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å tenke ut planer for å lage en fyrverkeri-rakett, men jeg er ikke helt sikker på hvordan det evt. måtte gjøres... Er det noen som har gjort noe liknende? Jeg ser for meg at det kanskje er lurt å lage en gjenbrukbar motor som skal frakte ladningen opp, og en slags lunte som sitter i enden av drivstoffet, som brenner til en solid pappsylinder som er fylt med kruttblanding og et eller annet salt som lager fine farger når det brenner.

 

Noen tanker om dette?

Lenke til kommentar

Tror ikke det skulle være helt umulig å lage hvis du har det du trenger.

Du kan vel ikke bruke salpeter/melis - blandingen til eksplosjonen?

Må vel lage deg noe svartkrutt med forskjellige salter til det.

 

Edit :

Altså omtrent det du allerede hade foreslått. :p

 

Edit2:

Her står det litt om hvilke stoffer som gir hvilke farger.

Endret av <BøNilzen>
Lenke til kommentar
:D Idag er årets store rakettdag, og vi hadde lyst til å sende opp idag. (Mindre sannsynliget for at noen reagerer ;)) Raketten var dessverre ikke klar, men i morgen skal det skje. Norges eneste "nyttårsrakett" med fallskjerm skal sendes opp, og forhåpentligvis vil den komme noe høyere denne gangen. Jeg har kjøpt både kamerastativ og fjernkontroll, så bildene blir nok bedre denne gangen. Vi skal dessuten være flere folk, så vi har nok mer utstyr til å forevige begivenheten med.
Lenke til kommentar

Det står beskrevet et sted tidligere i tråden hvordan man lager drivstoff. Kort fortalt: Bland melis og salpeter. Jeg er ikke sikker på forholdet, men det skal stå et sted. Smelt på så lav varme at bare smelisen smelter. Hell den nedi en sylinder som fortrinnsvis er noe mindre enn motoren din og la det kjølne. Få det ut og dytt det inn i motoren din.

 

Vi skulle skyte opp i går, men det gikk ikke helt som planlagt. uansett hva vi gjorde så ville ikke tennerene fungere. Til slutt prøvde vi med et stjerneskudd for å tenne det hele, men det var så mye vind at det ikke ville tenne. Da var det kanskje like greit at vi ikke klarte å sende den opp.

 

Jeg har allikevel et bilde til dere, for "ingeniøren" vår har malt raketten siden sist:

 

img_7100_liten.jpg

Lenke til kommentar

:hmm: jeg har en gammal silkefallskjerm fra en nødrakett liggende hjemme... lett og kompakt og fin den. Må visst til å lage bomber igjen nå. Har vært lite aktiv siden jeg begynte på videregående.

 

En fordel med vestlandet (der jeg bor) er jo at det er så masse områder her som er totalt øde... Dagen før nyttårsaften var vi ute og smalt demonterte rakettbatterier og sånt. ble bra film av det :D

 

btw trodde ikke de solgte salpeter på apoteket jeg?! jeg fikk bare beskjed om at man måtte ha en eller annen slags tillatelse når jeg spurt muttern for to år siden. Ho burde vite såntno, ho er utdanna apotektekniker....

 

fett prosjekt forresten!!!

Lenke til kommentar

Hvis jeg sier det, blir jeg nok nødt til å drepe deg... hehe. neida, vi var på *øh* sørsida av Berleporten i Bremanger kommune, ytre nordfjord. Stort mer øde går det strengt tatt ikke an å få det.

 

Nyttårsrakett+tunnell=jævlig gøy!

...og litt farlig. ikke prøv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...