Gå til innhold

Hjemmelaget rakett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig enkelt forklart.. Snakk med en bonde eller lignende og få tak på noe gjødsel (må inneholde ammoniumnitrat). Skill ut ammoniumnitrat fra gjødselen og bland dette med kaliumklorid (salt). Da får du KNO3 ved rett fremgangsmåte og prosess. 

 

Dette er veldig tungvint i forhold til å kjøpe fra f.eks utlandet.. Så det er nok det letteste, om det ikkje blir tatt i tollen da. Vet ikkje hva som er lovlig å importere av slike stoff, men tviler på at det er lov..

Endret av Sierraboy
Lenke til kommentar

 

Skill ut ammoniumnitrat fra gjødselen og bland dette med kaliumklorid (salt).

 

[pirke]

Kaliumklorid er riktignok et salt, men men de fleste tenker nok på vanlig bordsalt, altså natriumklorid, når de ser ordet "salt." :p

[/pirke]

 

Litt on topic: Dette ga meg kløe i byggefingeren igjen. Dog, siden jeg bor midt i en by uten passende oppskytningsplasser innen rimelig avstand får det bli med tanken ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Skill ut ammoniumnitrat fra gjødselen og bland dette med kaliumklorid (salt).

[pirke]

Kaliumklorid er riktignok et salt, men men de fleste tenker nok på vanlig bordsalt, altså natriumklorid, når de ser ordet "salt." :p

[/pirke]

 

Litt on topic: Dette ga meg kløe i byggefingeren igjen. Dog, siden jeg bor midt i en by uten passende oppskytningsplasser innen rimelig avstand får det bli med tanken ...

Stemmer ;-)

 

Klør litt i fingrene selv etter litt bygging, men med lite tid tilgjengelig og alt styret med å skaffe rett idgredienser så er ikkje gidda helt til stede.. :-) Får kjøpe med meg noe i forbindelse med utlandsreise en gang :-P

Endret av Sierraboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...