Gå til innhold

Jobb og utdanning?


Tror dere det er et behov for et utdanningsforum her?  

174 stemmer

  1. 1. Tror dere det er et behov for et utdanningsforum her?

    • Ja
      135
    • Nei
      23
    • Usikker
      16


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er helt klart for at det bør opprettes en slik kategori, men jeg er redd for at den fort kan misbrukes på flere måter.

 

Jeg ser for meg at enkelte kommer til å spørre om hjelp til alt unødvendig, og at "nivået" på forumet kommer til å synke. Spør noen om hjelp til en matteoppgave for 10. klasse, får vedkommende nesten garantert mange svar, men dersom noen andre lurer på spørsmål som er relaterte til f.eks diskrét matematikk, blir det stille.

Lenke til kommentar

QUOTE (Pinnella @ 22/10/2004 : 16:34)
Jeg er helt klart for at det bør opprettes en slik kategori, men jeg er redd for at den fort kan misbrukes på flere måter.

Jeg ser for meg at enkelte kommer til å spørre om hjelp til alt unødvendig, og at "nivået" på forumet kommer til å synke. Spør noen om hjelp til en matteoppgave for 10. klasse, får vedkommende nesten garantert mange svar, men dersom noen andre lurer på spørsmål som er relaterte til f.eks diskrét matematikk, blir det stille.

Hvis det skule vise seg å bli en stor overvekt av spm typen "Kan du vennligst skrive norskstilen min" får vi heller bare bannlyse dem da ;)

Lenke til kommentar

QUOTE (DesertGlow @ 22/10/2004 : 16:19)
Forumstyret har sin tvil om det er et behov for et slikt forum. Hvor mange vil benytte seg av noe slikt? Satt opp en liten poll for å se hvor mange som bryr seg om saken...

Kan forumstyret sette opp en poll, og se om brukerne liker off topic-delen eller vil ha den fjernet? :)

 

edit:

 

og om vi vil ha tilbake undertittlene, og om vi vil ha større avatarer :)

Endret av INGaR
Lenke til kommentar

Det er akkurat det jeg regner med vil skje i en slik forum-kategori - at masse fjortiser bruker det til å bytte stiler og få svar levert opp i fanget. Spør noen etter hjelp til et regnestykke, er det de færreste som vil sette opp og forklare hvordan sånn og sånn skal gjøres.

 

Merk: det er ingenting galt med å få hjelp til leksene, men da må nesten de som svarer også gjøre sitt for at den som spør, faktisk lærer noe i prosessen. Det nytter ikke å svare "svaret er 42" til et regnestykke.. hvem lærer noe av det?

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

QUOTE (HolgerLudvigsen @ 22/10/2004 : 17:28)
Jeg tror derimot at nerdene vil briljere med sine kunnskaper om forskjellige fag.

I alle tråder av typen "hjelp meg med denne oppgaven" jeg har sett, så har det blitt fyrt opp utfyllende forklaringer. Så dette tror jeg er tilfelle.

 

 

For å forhindre "plz skriv stiln fårr mg!!11122", bør det ikke være lov å spørre om folk kan skrive en stil, eller en annen omfattende oppgave, uten innvirkning fra personen selv.

Lenke til kommentar

QUOTE

QUOTE (HolgerLudvigsen @ 22/10/2004 : 17:28)
Jeg tror derimot at nerdene vil briljere med sine kunnskaper om forskjellige fag. 

I alle tråder av typen "hjelp meg med denne oppgaven" jeg har sett, så har det blitt fyrt opp utfyllende forklaringer. Så dette tror jeg er tilfelle.


For å forhindre "plz skriv stiln fårr mg!!11122", bør det ikke være lov å spørre om folk kan skrive en stil, eller en annen omfattende oppgave, uten innvirkning fra personen selv.

 

Bannlys alle som vil at man skal gjøre hele jobben, mens det selvfølgelig er lov til: Kan noen gi meg en problemstilling til: Data, venn eller fiende? o.l.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...