Gå til innhold

Jobb og utdanning?


Tror dere det er et behov for et utdanningsforum her?  

174 stemmer

  1. 1. Tror dere det er et behov for et utdanningsforum her?

    • Ja
      135
    • Nei
      23
    • Usikker
      16


Anbefalte innlegg

Støttes, hvorfor ikke liksom ;)

 

edit:

Hvordan vil et slik forum se ut, noen ideer?

Blir det liksom et forum; delt først opp i kategorier etter hvor man befinner seg? (Vgs, universitet, høyskole osv.) og deretter opp i retninger eller hva?

Har grublet på dette teamet lenge selv, alltid greit med et godt spark i baken når man står fast :)

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom man ømsker hjelp til en oppgave f.eks. en særoppgave. Og man legger ut et word dokument, slik at andre kan se på det og kritisere. Da kan hvem som helst lagre det på sin pc, gjøre litt om(navn o.l.) Og levere den... Det synes jeg ikke burde være mulig å gjøre! Derfor synes jeg at man burde lagre alt som skal legges ut av tekstdokumenter og lignende som pdf, som gjør det vanskligere å kopiere til en viss grad...

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar

QUOTE (SirMaximus @ 24/10/2004 : 13:31)
Hadde vært ok med et slikt forum, selv om jeg ikke helt ser hva det har med hardware.no å gjøre. Stemte ja på pollen.

Hvis ikke Jobb og utdanning hører til på hw.no så hører ikke off topic kategorien til her heller så det er sagt. :roll:

Lenke til kommentar

QUOTE (T.F.T @ 24/10/2004 : 13:49)
Etter hva jeg har erfart er jo lekser en stor del av den videregående utdanningen...

Ja, men jeg ser ingen grunn til at vi skall drive utstrakt leksehjelp her. Det finnes det andre anrenaer til. Det går fint an å diskutere utdanninge og jobb uten at det går direkte på lekser.

Lenke til kommentar

QUOTE (zebe @ 24/10/2004 : 14:56)
QUOTE (SirMaximus @ 24/10/2004 : 13:31)
Hadde vært ok med et slikt forum, selv om jeg ikke helt ser hva det har med hardware.no å gjøre. Stemte ja på pollen.

Hvis ikke Jobb og utdanning hører til på hw.no så hører ikke off topic kategorien til her heller så det er sagt. :roll:

Joda, et poeng der, hehe...

Lenke til kommentar

QUOTE (HolgerLudvigsen @ 24/10/2004 : 14:54)
PDF-opplegget blir umulig å gjennomføre uansett. Få har mulighet til å lage PDF-filer. Det finnes utrolige mengder stoff på internett uansett, det er ingen vits å lage nazisystem her i offtopic på hw.no.

Alle har mulighet til å lage PDF. Det er bare å installere et program som fungerer som en virtuell printer. Men jeg er enig i at det ikke er vits å kreve pdf. Det går fint an å kopiere teksten derfra og lime inn i word likevel...

Lenke til kommentar

QUOTE (zebe @ 24/10/2004 : 14:56)
QUOTE (SirMaximus @ 24/10/2004 : 13:31)
Hadde vært ok med et slikt forum, selv om jeg ikke helt ser hva det har med hardware.no å gjøre. Stemte ja på pollen.

Hvis ikke Jobb og utdanning hører til på hw.no så hører ikke off topic kategorien til her heller så det er sagt. :roll:

Med andre ord så hører hvilken som helst kategori hjemme på forumet siden off-topic gjør det.

 

Noe annet:

Hvis vi ser på hvem som er leserne av hw.no:

QUOTE

99 % er menn og snittalder er ca 25 år.
135.000 skal handle datakomponenter innen 3 måneder
110.000 skal handle musikk/film innen 3 måneder
100.000 skal handle dataspill innen 3 måneder
62.000 skal handle programvare innen 3 måneder

66.000 handler i bedriftssammenheng
40.000 jobber i bedrifter med mer enn 500 ansatte
80.000 har beslutningsmyndighet eller kan påvirke

Nå er det mye som tyder på at gjennomsnittsalderen på forumet er betydelig lavere en 25 år, noe som burde være et tankekors for de som driver sidene.

Men, hvis det er ønskelig med flere skoleelever = lavere gjennomsnittsalder så opprett gjerne et skoleforum, men ikke gjør det uten å tenke på hvilken målgruppe dere vil nå.

 

Selv ville jeg vært langt mer opptatt av å legge forholdene på forumet til rette for de 66.000 som "handler i bedriftssammenheng" eller de 80.000 som "har beslutningsmyndighet" enn nå legge forholdene til rette for nye ikke hardwarerelaterte forumkategorier. :)

Lenke til kommentar

QUOTE (goggys @ 24/10/2004 : 20:54)
Støtter dette forslaget. Har selv tenkt å studere IKT videre, så jeg ville gjerne hørt fra andre så har studert dette og fått litt råd og sånn. Men la oss nå holde oss til jobb og utdanning, ikke noe leksehjelp.

Nettopp. Angående studievalg, så tror jeg det kan være intressant med et slikt forum.

 

Jeg savnet noe slikt da jeg skulle velge linje, havna på Mediemanagement (tidligere Grafisk Ingenør, med noen modifikasjoner), og er veldig glad for det..

 

 

Til mod: Blir det noe, eller skulle man bare sjekke terrenget..?

 

Vi trenger ikke akkurat opprette kategoriene "Barneskole" heller da, kan vel ta litt VGS og en for høyere utdanning, og en for jobb osv..

Lenke til kommentar

QUOTE (HolgerLudvigsen @ 24/10/2004 : 23:04)
Hva med denne kategorien:

Høyere utdanning og jobb

(Selv om jeg mener at vi skulle åpnet opp for leksehjelp også)

Jepp... blir nok bra. Men det er mulig vi burde tatt med valg av videregående skole/linje i tillegg. Er jo tross alt en del som velger yrkesfag som f.eks IKT-driftsfag eller serviceelektronikk. Kan nesten ikke stenge ute disse (selv om høyere utdanning er veien å gå...) ;)

Lenke til kommentar

Gir støtte til ein slik kategori, men under ein del forutsetninger:

 

Forumet bør omhandle

#) Valg/anbefaling Høgare utdanning (universitet/høgskule)

#) Jobbmuligheiter etter desse og yrkesretta utdanning.

Og kanskje:

#) karrierevalg frå ungdumskulen, men dette under tvil då målgruppa ikkje er ideell)

 

 

Det det ikkje bør omhandle er:

Leksehjelp uansett nivå. (obliger er til for å løysast, ikkje få svaret i handa)

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt at denne kategorien med utdanning og jobb vil passe inn under Hardware.no konseptet, hvis det finnes et slikt konsept.

 

Kanskje et navnskifte ville passe bra. Jeg vil foreslå www.allware.no. Dette domenenavnet er ikke i bruk, så hvorfor ikke. Med et navnbytte kan vi legge inn alle mulige kategorier i forumet. :D

Endret av Foxtrot
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...