Gå til innhold

Jobb og utdanning?


Tror dere det er et behov for et utdanningsforum her?  

174 stemmer

  1. 1. Tror dere det er et behov for et utdanningsforum her?

    • Ja
      135
    • Nei
      23
    • Usikker
      16


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg leste overskriften tok jeg som en selvfølge at det kun gjaldt jobb og utdanning innen data. Når jeg etter å ha lest innleggene i tråden finner ut at det ikke bare er datarelatert j/u det er snakk om blir stemmen min ett klart nei.

 

Gjennomsnittsalderen på dette forumet er allerede lav nok om en ikke i tillegg skal trekke til seg (flere) prepubertale medlemmer hvis viktigste oppgave i livet tilsynelatende er å forkynne gjennom internett hvilken utrolig ballast de har fått gjennom noen års skolegang.

 

Nei takk, hvis dere vil lage ett trekkplaster for unger fra 6 år og oppover så start heller "askole" elns og la det leve sitt eget liv. Mitt råd er å heller redusere antall ikke datarelaterte kategorier fremfor å innføre nye.

Lenke til kommentar

el-asso, hva om kategorien kun handler om hjelp til utdanning/jobb på vidergående nivå og oppover da? Ikke bare fjerner det størsteparten av den "prepurtale" gruppen du nevner, men siden dette jo faktisk er et dataforum er det også lite trolig at kategorien vil gå over i noe slags frisør/vaskehjelps-kategori. Uansett er jeg også for at kategorien ikke skal brukes til hjelp til skolearbeid, så da mener jeg at vi sitter igjen med en ganske bra kategori :)

Lenke til kommentar

Altså, jeg antok det skulle dreie seg om JOBB og utdanning her, ikke spørsmål om skoleoppgaver og stiler. Jeg ønsker ikke et forum for faglige debatter, men mer generellt ang. valg av jobb og utdanning, da i hovedsak data/realfag. Det kan selvsagt være mulighet for å spør om hjelp og tips til prosjekter og fagoppgaver, men ikke av typen: "Hvordan løser jeg denne likningen?" Det finnes andre mer egnede forum for slike spørsmål.

 

Om det skal være et sted for å få hjelp til skoleoppgaver kan det være det samme. Da driter jeg i hele greia

 

:nei:

 

edit: i pollen bør det stå jobb og utdanning ikke bare utdanning.... For min del er det like viktig med jobb delen.

Endret av erikindre
Lenke til kommentar

QUOTE (psilocybe @ 22/10/2004 : 17:25)
Det er akkurat det jeg regner med vil skje i en slik forum-kategori - at masse fjortiser bruker det til å bytte stiler og få svar levert opp i fanget. Spør noen etter hjelp til et regnestykke, er det de færreste som vil sette opp og forklare hvordan sånn og sånn skal gjøres.

Merk: det er ingenting galt med å få hjelp til leksene, men da må nesten de som svarer også gjøre sitt for at den som spør, faktisk lærer noe i prosessen. Det nytter ikke å svare "svaret er 42" til et regnestykke.. hvem lærer noe av det?

Inne på "teknologi og vitenskap" er det vanlig at brukere spør etter hjelp på alle mulige realfagorienterte lekser/oppgaver. Her har det fungert fint, alle spørsmål har blitt besvart fyldig og forståelig. Men det hadde vært mye bedre å få alle skolerelaterte spørsmål på ett sted.

Lenke til kommentar

Blib: Jeg kjøper mye av det du skriver, og ser at en slik kategori har like mye/mer livets rett som andre kategorier, f.eks. musikk/film. Det er mulig jeg bare er blitt litt negativ til innholdet i mange tråder på forumet det siste (temaet hører ikke hjemme her så jeg lar det ligge).

 

Forumet trenger en på forhånd definert strategi for hva det skal inneholde, nå virker det som at det er noen (forumstyret ?) som koker sammen ett eller annet etter innfallsmetoden og mer eller mindre velbegrunnede forslag.

Savner rett og slett litt struktur i tanken bak innholdet i forumet og hvem det er rettet mot.

 

Jobb og Utdanning ? Javel, magefølelsen sier at dette burde ha med IT å gjøre siden det er et data forum, jeg kan desverre ikke helt fri meg fra det. Og så er det en følelse av at en er i ferd med å gape over for mye ved stadig å innføre nye kategorier.

Lenke til kommentar

QUOTE (Luke Lovegroove @ 23/10/2004 : 00:52)
Jeg nærmer meg slutten på en bachelorgrad i IT, så jeg er veldig gira på et sånt forum. Hadde vært kjekt med gode råd og erfaringer. Det blir vel kanskje litt arbeid for moderatorene i begynnelsen, men om retningslinjene er gode, tror jeg det kan fungere bra


Jobb og utdanningsforum, go go go :thumbup:

Og jeg er veldig gira på å stille deg noen spørsmål om utdanningen din :)

Lenke til kommentar

QUOTE (INGaR @ 16/10/2004 : 00:35)
QUOTE (Ueland @ 15/10/2004 : 11:50)
Diskusjon startes internt om det.

Har dette noe med noen av sidene i hw-nettverket å gjøre, eller skal vi ha enda flere off topic-forum og gjøre den kategorien enda større? Håpløst.

Åh, åh, åh! Jeg MÅTTE bare svare på denne :D

 

Dine forslag om bilder i signatur og slikt, har det noe med innholdet på hardware-nettverket sine forum å gjøre?

 

 

Forøvrig er jeg positiv til at et utdanningsforum opprettes. :)

Lenke til kommentar

QUOTE (enden @ 24/10/2004 : 10:12)
Betingelsen er at dette forumet holder seg til jobb og utdannesle i forbindelse med jobb. Begynner vi med leksehjelp så tipper jeg dette dreper enhver god diskusjon på et litt høyere nivå.

Etter hva jeg har erfart er jo lekser en stor del av den videregående utdanningen...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...