Gå til innhold

tellhim.no med annonse i Washington post


Anbefalte innlegg

tellhim.no har satt inn annonse i Washington post. Annonsen har form som et åpent brev til Bush der tellhim,no skal fortelle Bush og det amerikanske folk hva det norske folk mener.

 

Problemet er det at tellhim.no ikke har noe grunnlag for å tale på vegne av det norske folk. Det er mange som er uenige med tellhim.no. tellhim.no har ingen undersøkelser i ryggen som støtter deres påstander. De henviser i hvertfall ikke til noen.

 

Videre har tellhim.no brukt lang tid på samle sammen fattigslige tre hundre og tjue tusen kroner. Med utgangspunkt i to millioner voksne nordmenn, så blir det fattigslige 16 øre per nordmenn. Og når tellhim.no påberoper seg støtte fra 'a wide rang of cultural, busniess and humanitarian organizations' så sier det en del om hvor liten støtte denne annonsen egentlig har blant norske privatpersoner.

Mnja, etter internationale undersøkelser så viser det seg jo at Norge er det landet hvor herr Bush er minst populær, men det er sant at alle ikke er enige, bare rundt 70-80% :)

 

De gjør en innsatts for dem som bryr seg om utenrikspolitikken til USA, noe som har stor betydning for de fleste på planeten Jorden. Om du er uenig, så kan du jo prøve å skaffe "fattigslige tre hundre og tjue tusen kroner" og lage en motsigende aksjon. :thumbup:

 

gl hf btw. :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg nå ikke kjenner noen personlig som har støttet Irak-krigen,

Du burde kanskje vurdere å utvide din bekjentskapskrets. Det er ikke sunt å omgås kun sosialister. (Dog jeg erkjenner at det kan være vanskelig å unngå i den siste sovjetstat.)

Du burde kanskje vurdere å legge deg inn på et nervesanatorium, for denne kapitalistideologien din virker mer som en alvorlig mental sykdom enn en ideologi. At du i fullt alvor påstår at bare sosialister var imot Irak-krigen, samt at Norge er den siste sovjetstat, vitner om en fullstending forskrudd oppfatning av virkeligheten. Tror du virkelig på alt du sier, eller prøver du bare å tøffe deg?

 

Du befinner deg langt til høyre for den politiske norske høyresiden - partiet Høyre er en gjeng med kommunister sammenlignet med deg. Jeg kan ikke forstå at du trives i et sosialdemokratisk land som Norge. Du har vel allerede lagt klar planene om å rømme landet når du har snyltet til deg en gratis utdannelse.

Lenke til kommentar
Du burde kanskje vurdere å legge deg inn på et nervesanatorium, for denne kapitalistideologien din virker mer som en alvorlig mental sykdom enn en ideologi.

Jeg er i alle fall ikke tilhenger av en ideologi som beviselig har drept over 100 millioner mennesker. Derimot er jeg tilhenger av en ideologi som i sannhet er menneskehetens største velgjører, den ideologien som har gitt menneskeheten den velstanden den har i dag.

 

At du i fullt alvor påstår at bare sosialister var imot Irak-krigen, samt at Norge er den siste sovjetstat, vitner om en fullstending forskrudd oppfatning av virkeligheten.

Dersom man ser bort fra noen forskrudde «libertarianere», er det kun sosialister som er for at Saddam Hussein fortsatt skulle ha sittet med makten i Irak. At Norge er den siste sovjetstat var en henvisning til et kjent utsagn fra en svensk politiker. At det er mye sant i det, er åpenbart for alle og enhver.

 

Tror du virkelig på alt du sier, eller prøver du bare å tøffe deg?

Jeg prøver bare å tøffe meg. :cool:

 

Du befinner deg langt til høyre for den politiske norske høyresiden - partiet Høyre er en gjeng med kommunister sammenlignet med deg.

Sant nok.

 

Jeg kan ikke forstå at du trives i et sosialdemokratisk land som Norge.

Det finnes ikke så mange bedre alternativer. Jeg planlegger imidlertid en snarlig emigrasjon til De forente stater.

 

Du har vel allerede lagt klar planene om å rømme landet når du har snyltet til deg en gratis utdannelse.

Selvsagt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Sa nettopp TV2s dekning av denne saken.

Da skulle TV2 intervjue noen amerikanere og se hva de synes om denne annonsen. Fire personer ble intervjuet:

 

1. En skrudd fyr som elsker Bush og hadde ingenting fornuftig a si.

2. En "bimbo" jente som lekte med haret sitt og sa at andre land ikke burde prove pavirke andre land sin politikk slik.

3 & 4. To helt normale kvinner som sa at de var imot krigen og stottet annonsen.

 

Er det rent tilfeldig hvilke folk de viste i reportasjen? Pro-Bush folkene var helt idiotiske, mens anti-Bush folkene var helt normale? Er det bare et sammentreff?

Lenke til kommentar
Sa nettopp TV2s dekning av denne saken.

Da skulle TV2 intervjue noen amerikanere og se hva de synes om denne annonsen. Fire personer ble intervjuet:

 

1. En skrudd fyr som elsker Bush og hadde ingenting fornuftig a si.

2. En "bimbo" jente som lekte med haret sitt og sa at andre land ikke burde prove pavirke andre land sin politikk slik.

3 & 4. To helt normale kvinner som sa at de var imot krigen og stottet annonsen.

 

Er det rent tilfeldig hvilke folk de viste i reportasjen? Pro-Bush folkene var helt idiotiske, mens anti-Bush folkene var helt normale? Er det bare et sammentreff?

Haha, jeg satt å lurte på det samme når jeg så det på TV...

Lurer på hvor de fant de folka der, det kan umulig være tilfeldig..

Lenke til kommentar
Sa nettopp TV2s dekning av denne saken.

Da skulle TV2 intervjue noen amerikanere og se hva de synes om denne annonsen. Fire personer ble intervjuet:

 

1. En skrudd fyr som elsker Bush og hadde ingenting fornuftig a si.

2. En "bimbo" jente som lekte med haret sitt og sa at andre land ikke burde prove pavirke andre land sin politikk slik.

3 & 4. To helt normale kvinner som sa at de var imot krigen og stottet annonsen.

 

Er det rent tilfeldig hvilke folk de viste i reportasjen? Pro-Bush folkene var helt idiotiske, mens anti-Bush folkene var helt normale? Er det bare et sammentreff?

Du legger frem et argument som ikke er holdbart. Hvis de hadde intervjuet 4 person som støttet opp under det DU sier, hadde du vært glad og fornøyd. Men hvis vi hadde brukt et tilsvarende argument til det du bruker her, nei da hadde det bare vært sosialistrabling...

Endret av gspr
Lenke til kommentar
@JBlack:Dagbladet-artikkelen er igjen basert på en Aftenposten/Opinion undersøkelse, og det er i så fall opp til dem å gjøre en ny. Det har de kanskje gjort.

 

Når jeg nå ikke kjenner noen personlig som har støttet Irak-krigen, så tellhim.nos budskap stemmer godt for min del. Du burde derfor bevise din påstand siden du påstår noe annet, og som etter min mening ikke er noe selvsagt.

 

EDIT:

Altså rundt 2.5 promille av befolknignen (basert på 2 millioner, burde kanskje vært 3 millioner voksne men skitt au) har gitt sin støtte til tellhim.no.
Noe som ikke betyr at det er bare 2,5 promille som mener det samme som tellhim.

Det er tellhim.no som kommer med en positiv påstand, det er derfor opp til dem å gå god for påstanden. Det er ikke opp til andre å motbevise den. Det jeg har gjort er å påpeke at tellhim.no har dårlig grunnlag for påstanden, ettersom de ikke en gang har konkret informasjon å vise til. En tynn avisartikkel som henviser til en undersøkelse som man tilsynelatende ikke har tilgang til, det er elendig grunnlag.

 

Hvilken støtte tellhim.no har i folket er også illustret av den elendige oppslutningen om prosjektet.

 

tellhim.no gir inntrykk av å snakke på vegne av det norske folk. Det er feil.

tellhim.no gir inntrykk av å være politisk uavhengig. Det er løgn.

tellhim.no gir inntrykk av å være venner av amerika. Når man vet hvilke mennesker som står bak, så er det lattervekkende.

tellhim.no gir inntrykk av å skulle påvirke presidenten, men det er helt tydelig at det de ønsker er å påvirke valget

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
tellhim.no gir inntrykk av å skulle påvirke presidenten, men det er helt tydelig at det de ønsker er å påvirke valget

Det er jeg ikke enig i. Det står ikke noe i annonsen som tyder på dette. De viser kun misnøye med utenrikspolitikken.

 

Men leser man mellom linjene så finner man selfølgelig det man vil.

Lenke til kommentar
Det er tellhim.no som kommer med en positiv påstand, det er derfor opp til dem å gå god for påstanden. Det er ikke opp til andre å motbevise den. Det jeg har gjort er å påpeke at tellhim.no har dårlig grunnlag for påstanden, ettersom de ikke en gang har konkret informasjon å vise til. En tynn avisartikkel som henviser til en undersøkelse som man tilsynelatende ikke har tilgang til, det er elendig grunnlag.

 

Hvilken støtte tellhim.no har i folket er også illustret av den elendige oppslutningen om prosjektet.

 

tellhim.no gir inntrykk av å snakke på vegne av det norske folk. Det er feil.

tellhim.no gir inntrykk av å være politisk uavhengig. Det er løgn.

tellhim.no gir inntrykk av å være venner av amerika. Når man vet hvilke mennesker som står bak, så er det lattervekkende.

tellhim.no gir inntrykk av å skulle påvirke presidenten, men det er helt tydelig at det de ønsker er å påvirke valget

Påstanden er litt drøy, men alle undersøkelser før krigen viste at ett stort flertall av den norske befolkning var imot krigen. Og det faktum at jeg i forkant av krigen ikke traff på ei sjel på jobben som støttet krigen, sier vel sitt. Samtlige jeg snakket med eller overhørte var imot krigen. Flere av disse var medlemer av Høyre. Arbeidsplassen min hadde rundt 1000 ansatte.

 

Jeg støtter stort sett teksten i kampanjen, men har ikke gitt ei krone fordi jeg mener det er bortkastede penger.

 

Tellhim gir IKKE inntrykk av å snakke på vegne av det norske folk, de gir inntrykk av å snakke på vegne av krigsmotstanderne i det norske folk, ett overveldende flertall.

 

Jeg aner ikke hvordan båndene er mellom tellhim og SV, så om de er politisk uavhengig eller ei aner jeg ikke.

 

hvordan kan du vite at menneskene bak tellhim ikke er venner av Amerika?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...