Gå til innhold

tellhim.no med annonse i Washington post


Anbefalte innlegg

tellhim.no har satt inn annonse i Washington post. Annonsen har form som et åpent brev til Bush der tellhim,no skal fortelle Bush og det amerikanske folk hva det norske folk mener.

 

Problemet er det at tellhim.no ikke har noe grunnlag for å tale på vegne av det norske folk. Det er mange som er uenige med tellhim.no. tellhim.no har ingen undersøkelser i ryggen som støtter deres påstander. De henviser i hvertfall ikke til noen.

 

Videre har tellhim.no brukt lang tid på samle sammen fattigslige tre hundre og tjue tusen kroner. Med utgangspunkt i to millioner voksne nordmenn, så blir det fattigslige 16 øre per nordmenn. Og når tellhim.no påberoper seg støtte fra 'a wide rang of cultural, busniess and humanitarian organizations' så sier det en del om hvor liten støtte denne annonsen egentlig har blant norske privatpersoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle undersøkelser før krigen viste at det norske folk var motstandere av krigen. Mulig en undersøkelse viste i underkant av 80%, så de har litt dårlig bakgrunn for å hevde at 80% av nordemenn var imot krigen.

 

Deler av kampanjen kan jeg støtte, men det virker litt tullete synes jeg.

Lenke til kommentar

Annonsen gjør ikke krav på å representere Norge. Det står svært så tydelig at "4 out of 5 Norwegians...". Dessuten står det nederst med overraskende stor skrift:

TellHim is a politically unaffiliated campaign, sponsored by private citizens and organizations in Norway.

The message of the campaign is that the Norwegian Government's policy on Iraq does not reflect popular opinion in Norway.

This advertisement has been paid for by private citizens and a wide range of cultural, business and humanitarian organizations

and trade unions in Norway.

 

Genialt påfunn, spør du meg!

Lenke til kommentar
Annonsen gjør ikke krav på å representere Norge. Det står svært så tydelig at "4 out of 5 Norwegians...". Dessuten står det nederst med overraskende stor skrift:
TellHim is a politically unaffiliated campaign, sponsored by private citizens and organizations in Norway.

The message of the campaign is that the Norwegian Government's policy on Iraq does not reflect popular opinion in Norway.

.....

Jeg skrev på vegne av 'det norske folk' ikke på vegne av 'Norge'.

 

Og påstandene deres baserer seg på en kort dagbladet.no artikkel som er halvannet år gammel. De har ikke selv gjort noen undersøkelse, og ikke baserer de seg på noen undersøkelse (bare på Dagbladets overfladiske gjengivelse.)

 

Og de sitatene jeg har uthevet i ditt innlegg viser tydelig at de trekker inn det norske folket, noe de ikke har grunnlag for å gjøre.

 

Jeg skulle med glede sponsa en krone for å stoppe annonsen om noen hadde spurt meg. Og det er mange ganger mer enn 4 av 5 nordmenn har gitt for å sponse annonsen.

Lenke til kommentar
Og påstandene deres baserer seg på en kort dagbladet.no artikkel som er halvannet år gammel. De har ikke selv gjort noen undersøkelse, og ikke baserer de seg på noen undersøkelse (bare på Dagbladets overfladiske gjengivelse.)

 

Og de sitatene jeg har uthevet i ditt innlegg viser tydelig at de trekker inn det norske folket, noe de ikke har grunnlag for å gjøre.

Kan du:

1. Gi noe som helst grunnlag for påstandene dine.

2. Bevise at mer en 1/5 av norges befolkning støttet krigen mot Irak og er generelt enige med USAs utenrikspolitikk.

Lenke til kommentar
Og påstandene deres baserer seg på en kort dagbladet.no artikkel som er halvannet år gammel. De har ikke selv gjort noen undersøkelse, og ikke baserer de seg på noen undersøkelse (bare på Dagbladets overfladiske gjengivelse.)

 

Og de sitatene jeg har uthevet i ditt innlegg viser tydelig at de trekker inn det norske folket, noe de ikke har grunnlag for å gjøre.

Kan du:

1. Gi noe som helst grunnlag for påstandene dine.

2. Bevise at mer en 1/5 av norges befolkning støttet krigen mot Irak og er generelt enige med USAs utenrikspolitikk.

1.

Har dere virkelig Norges befolkning i ryggen i denne saken? Hvilken rett har dere til å påstå dette?

88% av nordmenn var imot USAs krig i Irak, flertallet mener det er riktig at Norge ikke legitimerer USAs krigføring ved å hjelpe til i Irak. Signalene fra nordmenn er tydelige, signalet fra den norske regjeringen er utydelig, vår kampanje sørger for at det store flertall av nordmenns mening kommer til uttrykk. Referanse:

 

Februar 2003, 88 prosent er mot Irak-krig uten FN-vedtak, 57 prosent imot krig selv med FN støtte: http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/02/13/361393.html

 

2.

Bevisbyrden ligger hos tellhim.no som kommer med (den positive) påstanden.

Lenke til kommentar
Ville bare nevne at det var ca 5000 som ga støtte til prosjektet tilsammen ca 340 000kr, hvorav 1500 sende en sms verdt 20kr dvs at de resterende 3500 ga i snitt ca 90kr vær. De har også arrasjert konsert og hatt utstillinger til støtte for prosjektet.

Altså rundt 2.5 promille av befolknignen (basert på 2 millioner, burde kanskje vært 3 millioner voksne men skitt au) har gitt sin støtte til tellhim.no.

 

Hadde det ikke vært fint om annonsen tok med dette?

 

2.5 out of every one thousand adults in Norway has supported this ad!

Endret av JBlack
Lenke til kommentar

jeg er helt enig at de ikke burde basere seg på at "det norske folk" støttet prosjektet. Men jeg kunne ha støttet det, jeg ville ha gjort det hadde jeg ikke bare har vært for sløv (innbetalingsslippen henger fortsatt på kjøleskapet). Jeg mener imidlertid at man kan si at så mye som 80% aldri hadde giddi å engasjert seg verken for eller i mot, kansje ti prosent aldri fikk somlet seg til å gjøre noe osv og dermed sitter vi igjen med at det Tellhim egentlig ikke tråkker i salaten som du sier de går i mot det norske folk iallefall.

 

edit: leifer

Endret av lindasl
Lenke til kommentar

@JBlack:Dagbladet-artikkelen er igjen basert på en Aftenposten/Opinion undersøkelse, og det er i så fall opp til dem å gjøre en ny. Det har de kanskje gjort.

 

Når jeg nå ikke kjenner noen personlig som har støttet Irak-krigen, så tellhim.nos budskap stemmer godt for min del. Du burde derfor bevise din påstand siden du påstår noe annet, og som etter min mening ikke er noe selvsagt.

 

EDIT:

Altså rundt 2.5 promille av befolknignen (basert på 2 millioner, burde kanskje vært 3 millioner voksne men skitt au) har gitt sin støtte til tellhim.no.
Noe som ikke betyr at det er bare 2,5 promille som mener det samme som tellhim. Endret av Feynman
Lenke til kommentar

Håhå, skulle likt å se reaksjonene rundt omkring hos diverse sosialister og røde raddiser hvis en tilsvarende annonnse skulle komme slengende fra "across the pond" ved Stortingsvalget neste år!

 

Da hadde det blitt patetisk whining om at "amerikaneren har ingenting med å legge seg opp i våre anliggender sutre sutre sutre".

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
TellHim is a politically unaffiliated campaign, sponsored by private citizens and organizations in Norway.

The message of the campaign is that the Norwegian Government's policy on Iraq does not reflect popular opinion in Norway.

This advertisement has been paid for by private citizens and a wide range of cultural, business and humanitarian organizations

and trade unions in Norway.

Politically unaffiliated campaign? Eh.... Er ikke det en direkte logn? Det er vel SV og andre som star bak kampanjen? Nei, hele tellhim kampanjen er bullshit. Det er ikke at jeg har noe imot det de gjor, men maten de har gjort det pa er latterlig. Ikke minst at na har de 340.000kr forduftet til ingen nytte. De pengene kunne blitt brukt pa langt mer fornuftige ting, som a sende stotte til barn i Irak, f.eks.....

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
... De pengene kunne blitt brukt pa langt mer fornuftige ting, som a sende stotte til barn i Irak, f.eks.....

Tenk hvor mye alle de millionene som blir brukt i den amerikanske valgkampen/skittkastinga (eller hvilke som helst andre valgkamper i land rundt om i verden) kunne hjulpet barna i Irak.

Det er litt forskjell pa de to sakene, men du har jo fullstendig rett for det. :D

Lenke til kommentar
... De pengene kunne blitt brukt pa langt mer fornuftige ting, som a sende stotte til barn i Irak, f.eks.....

Tenk hvor mye alle de millionene som blir brukt i den amerikanske valgkampen/skittkastinga (eller hvilke som helst andre valgkamper i land rundt om i verden) kunne hjulpet barna i Irak.

Det er litt forskjell pa de to sakene, men du har jo fullstendig rett for det. :D

Nei, det er ingen forskjell.

Lenke til kommentar
Håhå, skulle likt å se reaksjonene rundt omkring hos diverse sosialister og røde raddiser hvis en tilsvarende annonnse skulle komme slengende fra "across the pond" ved Stortingsvalget neste år!

 

Da hadde det blitt patetisk whining om at "amerikaneren har ingenting med å legge seg opp i våre anliggender sutre sutre sutre".

Mhm.

Jeg har hele tiden syntes at dette er et teit påfunn. Tellhim.no: :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg blir faen meg jevlig forbannet! GÅR DET ANN LIKSOM? HVA TENKER DE PÅ? De provoserer så kraftig, og det som provoserer mest er at de legger ut om at de ikke har politisk tilknyttning. Kyss meg i ****. Neida, den ene ansatte Tellhim har, får lønnen sin fra SV, og SV er de som har deltatt med mest midler til Tellhim. jajjamensann, vi har ingen politisk tilknyttning. Oppfordrer alle til å støtte www.NORSAM.net's motaktion! Det går virkelig ikke an å legge seg opp i amerikanernes politikk på denne måten. Jeg har i dag sendt en mail til Bush's kontor/sekretæren hans hvor jeg gir utrykk for mine meninger angående dette lureriet SV drar hele Norge med på. De skal FAEN MEG IKKE SKRIVE NOE BREV PÅ VEGNE AV DEN NORSKE BEFOLKNING!

 

NEI, dette her er det bare blitzerjevler, punkerfaen-er og andre ekle mennesker som støtter. Det skulle vært forbudt for SV å drive med slikt TULL!

 

Oppfordrer alle til å se denne flotte filmen, Make Mine Freedom: http://www.archive.org/movies/details-db.p...lectionid=02581

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...