Gå til innhold

tellhim.no med annonse i Washington post


Anbefalte innlegg

Finner det ganske fantastisk at noen kan lire av seg slikt.

Å, du har problemer med å takle sannheten?

 

Lurer faktisk på om denne personen kan ha vokst opp i Norge og hatt et normalt liv, for ikke snakke om skolegang.

:!: Det kan jeg opplyse om at jeg har. Jeg har imidlertid klart å styre unna sosialistpropagandaen i skolen og heller gjort meg opp min egen mening.

 

Det er faktisk direkte skremmende at det finnes slike holdninger og tenkemåter, dette er nok roten til manglende forståelse og evne til multilateralt arbeid.

Det hjelper ikke å «forstå» ondskap. I et kompromiss mellom det gode og det onde, er det kun det onde som kan vinne. Ondskap skal knuses, ikke forstås.

 

Skal man bygge fred gjennom krig?

Dersom det må til, ja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nådd en konklusjon. PelsJakob, Jokke og Fiske{Kaka,Bolla,Pinna,hvfaen..} er bare fiktive karakterer fra en syk admin som prøver å fremprovosere skittslenging fra medlemmer. De eksisterer ikke.

 

Ahhh... det føles godt... hjernen min slapper av...

All is well... all is well... all is wellllllll.......... :dontgetit::huh::wee::):grin::sleep:

Lenke til kommentar
Lurer faktisk på om denne personen kan ha vokst opp i Norge og hatt et normalt liv, for ikke snakke om skolegang.
Kanskje jeg er født i Norge og har bodd mesteparten av mitt liv her?

 

Jeg har nådd en konklusjon. PelsJakob, Jokke og Fiske{Kaka,Bolla,Pinna,hvfaen..} er bare fiktive karakterer fra en syk admin som prøver å fremprovosere skittslenging fra medlemmer. De eksisterer ikke.
Det kan jeg avkrefte totalt.

 

OK, hva med de som ikke har råd til B-tilbudet da? Eller et eventuelt C-tilbud?
Forsikringen sørger for at de har råd til ihvertfall et B-tilbud.

 

Hvor får du det ifra at det offentlige tilbudet er ett C-tilbud egentlig?
Opperert i hui og hast på et halvoffentlig sykehus med adresse Vinderen?

 

Forsåvidt, du burde ikke ha lest "velferd etter velferdstaten"
Den boken har jeg skummet ja. Fin bok.

 

Måten du legger det frem på virker jo som at du mener at helsetilbudet til de fattige i USA (et såkalt B-tilbud ifølge deg) har et bedre helsetilbud enn den jevne nordmann (et såkalt C-tilbud). Latterlig påstand.
Hvorfor tar jeg min årlige helsesjekk i USA og ikke i Norge? De fattige i USA kan uten problemer få et bra helsetilbud, bare de skjønner verdien av det selv. Dersom de heller prioriterer andre ting, må de få lov til det. Selvom lovpålagt forsikring kanskje hadde vært en god ting.
Lenke til kommentar
Angående hvordan "krigen mot terrorisme" bør vinnes, kan man kanskje se hvordan Europa har gjort det gjennom tidene.

Ja, det høres ut som en god idé. La oss følge i Chamberlains fotspor og skape «peace in our time». :roll:

ETA, IRA, Rote Arme-fraktion, etc.

 

Kanskje ikke like seriøst, men man har stoppet dem sånn noenlunde.

Det kan ikke sies om USA's takling av terroristene.

Lenke til kommentar
ETA, IRA, Rote Arme-fraktion, etc.

 

Kanskje ikke like seriøst, men man har stoppet dem sånn noenlunde.

Det kan ikke sies om USA's takling av terroristene.

Dette er jo snakk om mer eller mindre marginale grupper uten betydelig støtte i befolkningen. Dette i motsetning til islamistene, som har betydelig støtte i den islamske verden. Jeg er enig i at De forente stater ikke har ført en god krig mot terrorisme – de klarer jo ikke engang å identifisere fienden (fundamentalistisk islam), men fortsetter istedenfor å bable om «fredens religion» og liknende; de tilbyr terrorister våpenhvile fremfor å knuse dem; de innfører demokrati i Afghanistan og Irak istedenfor å innføre frihet. Jeg kan imidlertid ikke se noen gode alternativer til Bush & co. Alternativene er enten urealistiske eller verre.

Lenke til kommentar
ETA, IRA, Rote Arme-fraktion, etc.

 

Kanskje ikke like seriøst, men man har stoppet dem sånn noenlunde.

Det kan ikke sies om USA's takling av terroristene.

Dette er jo snakk om mer eller mindre marginale grupper uten betydelig støtte i befolkningen. Dette i motsetning til islamistene, som har betydelig støtte i den islamske verden.

Påstår du at IRA har marginal støtte i befolkningen?

 

ETA har hatt en relativt høy stor støtte i befolkningen, men denne er dalende.

 

RAF hadde av forstålige grunner liten støtte.

 

Hva islamistenes støtte i befolkningen angår, så tror jeg denne betydlige støtten er skap i ditt eget hode pga en svær vid definisjn av en islamist. I ditt hode er samtlige muslimer islamister.

Lenke til kommentar
Påstår du at IRA har marginal støtte i befolkningen?

Nei, det var ment mer generelt om europeiske terroristorganisasjoner. IRA er vel en av de få som har en del støtte. Også i dette tilfellet er det selvsagt snakk om at irrasjonelle ideer er utbredt i befolkningen, akkurat som med islamistiske, sosialistiske og fascistiske terrororganisasjoner.

 

Hva islamistenes støtte i befolkningen angår, så tror jeg denne betydlige støtten er skap i ditt eget hode pga en svær vid definisjn av en islamist. I ditt hode er samtlige muslimer islamister.

Nei, ikke alle som kaller seg muslimer er islamister. Imidlertid er islam fundamentalistisk og totalitær av natur.

Lenke til kommentar
Hva islamistenes støtte i befolkningen angår, så tror jeg denne betydlige støtten er skap i ditt eget hode pga en svær vid definisjn av en islamist. I ditt hode er samtlige muslimer islamister.

Det finnes ca 1mrd muslimer i verden. Om bare 0.1% støtter fundamentalistiske syn, er dette fortsatt 1 million mennesker. Selvfølgelig er den aller aller største delen av muslimer skikkelige folk, men det gjør ikke den delen av dem som er en trussel noen mindre trussel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...