Gå til innhold

Utlendinger hva er problemet?


Anbefalte innlegg

er det bare meg som ikke ser problemet med utsending av personer som har fått endlig avslag på asylsøknaden sin , er det ikke bare og sette di på første fly ut av lande som skal i rett retning ?

 

norge trenger ikke og ha moralse tanker med og sende i hjem til et land der de muligens kan bli straffeforfulgt

 

kjører buss og vi har en rute som kjører fra et asylmotak til sandnes sentrum og det er den ruten som har mest snikin joksin med kort ol . tror ikke detter er en tilfeldighet akkurat , har noe med fargen til di bak i busse (eventuelt holdninger) detter og og personer som får GRATIS månedskort til en verdi av 550kr pr mnd (sonefritt) jeg ser ikke poenget med at di skal kunne reise fritt i det heletatt og i vertfal ikke at min skatte penger skal betale dette , di får jo masse penger fra før + kost og hus

 

får noen år siden når jeg enda bodde i nord hadde jeg to brødre med invandring bakgrunn i klassen (ikke noen skal komme og fortelle meg at di var så unge som di angivlig var) jeg som borteboer på hybel fikk 3500 i stipend og disse her som bodde hjemme fikk 7500 !! i mnd i stipend

det var di vanlige 3500 + støtte pga invandrings bakgrunn , jeg fikk lese utbetaling lappen da jeg var sånn passe kamerat med di

 

jeg er ikke rasist på noe måte og ønsker alle ORDETLIGE mensker velkommen til norge , det er veldig mange som jobber og sliter akkurat som meg og somregel jobber di hardere og mere en meg

 

di som jeg har jobbet med oppgjennom årene har viklig imponert meg over tempo insats og kvalitet på arbeidet , så ikke no og si på det , men det er så mye som iriterer meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ungdoms grupperinger er som oftest bad anyways. Enkelte innvandrere som er kommet til landet føler seg kanskje ikke så velkommen pga en eller flere idioter ser stygt på de eller slenger drit. Så de klynger seg sammen og holder sammen og biter tilbake men som alle vet så hisser jo gutter hverandre opp som i hvilken som helst gjeng bare at disse kanskje føler seg mer truet og nå når de endelig er flere og "sterkere" så blir de mer offensive.

 

Bare en teori. :hmm:

Lenke til kommentar
At du kan være så frekk å si at jeg har kalt noen noe rasistisk har du ikke noe som helst grunnlag for å påstå.

At du kan være så frekk å si at mesteparten av utlendingene er drittsekker har ikke du noe som helst grunnlag for å påstå. Hvor mange har du faktisk møtt? 0.001%

Lenke til kommentar
Ungdoms grupperinger er som oftest bad anyways. Enkelte innvandrere som er kommet til landet føler seg kanskje ikke så velkommen pga en eller flere idioter ser stygt på de eller slenger drit. Så de klynger seg sammen og holder sammen og biter tilbake men som alle vet så hisser jo gutter hverandre opp som i hvilken som helst gjeng bare at disse kanskje føler seg mer truet og nå når de endelig er flere og "sterkere" så blir de mer offensive.

 

Bare en teori. :hmm:

Insanity in individuals is something rare - but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule.

-Friedrich Nietzsche

 

 

Alle hemninger forsvinner fort når man er i store grupper, noe utlendinger ofte er.

Det spiller inn med mange andre faktorer, som at mange ikke har den samme respekten for landet vårt, som vi som er født er har.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke rasist, ikke i det hele tatt :nei: , men jeg må innrømme at jeg ofte kan tegne sammenhenger mellom kriminalitet og innvandrere. Og det er jo fakta også da. I Norge i dag, så er 5% av befolkningen innvandrere, og disse 5% alene utgjør over 50% av all kriminalitet i dette landet. Sier jo litt om hvorfor mange er engstelige overfor dem. Men jeg mener at man ikke skal bedømme alle etter hva ett fåtall bedriver. De er jo normale folk, akkurat som oss. :yes: Synes mange av dem er kanon greie jeg :)

Lenke til kommentar
Hvor er bevisene på at det er flere innvandrere enn det er nordmenn i norske fengsel?

Tja.. si det.. Men det ER sånn.. hvertfall i tyskland :ermm:

Det at det er flere innvandrer i fengsel enn nordmenn behøver ikke si noe om at utlendinger er mer kriminelle. Det sier kanskje heller noe om hvem politiet arresterer.

 

I hvertfall i tyskland ..

Lenke til kommentar
At du kan være så frekk å si at jeg har kalt noen noe rasistisk har du ikke noe som helst grunnlag for å påstå.

At du kan være så frekk at de faktisk sier at "alle innvandrerene er noen idioter, for jeg har vært i slosskamp med 4 stykker!". Hvor mange av innvandrerene i Norge er det? I underkant av en hundrededel av en promille, kanskje?

 

Jeg ser virkelig ikke problemet ditt. Du liker ikke innvandrere for du har vært i slosskamp med 4 stykker?

 

Sier meg enig med sluffy, en drittsekk er en drittsekk uansett hvilken hudfarge han har, men jeg kaller han ikke for en drittsekk før han har bevist det selv.

Lenke til kommentar

jeg får vel være den første utlendingen som svarer her hvis jeg ikke tar feil..

 

altså, da jeg kom til Norge ble vi sendt til Tromsø. Der fikk alle asylanter retten til å gå og lære seg norsk. Men det var før, nå er det ikke alle som har rett til det faktisk og da blir det såklart problemer med at enkelte ikke kan norsk og sånt (jeg er klar over at endel ikke gidder å lære seg norsk heller da).

 

Tilbake til Tromsø. Da vi bodde der var vi ca 4 Albanske familier (ja, jeg er kosovo albaner og stolt, sett bort ifra kriminaliteten). Så dvs at vi var få utlendinger og hadde flere norske venner.

Etter min mening så tror jeg at å bli kjent med utlendinger (når jeg bruker utlendinger, retter ikke jeg det mot Albanere slik chill gjør, men alle som kommer fra andre land utenfor Norge) i begynnelsen vil føre til mindre kriminalitet. Hvorfor ? Jo, fordi man feks. får lært de om hva som er rett og galt og sånt. Men gjør vi dette ? Kanskje noen og kanskje før, men nå er det jo blitt sånn at ser man en som ikke kan norsk så prøver man å unngå han så fort som mulig.

Da synes jeg ikke at man skal slenge ut mye dritt når en selv ikke gjør noe.

 

Jeg er 18 år og har hatt norske venner helt siden jeg kom til Norge. Såklart har jeg utenlandske venner også, men det er vel begrensa for hvem jeg går med da :p

 

Så tenk litt før du slenger dritt ut om oss. Vi er faktisk 'få' i Norge, men media er flink til å få det til å se ut som vi er endel, og i fengsler vet jeg ikke noe om utenom det media skriver om.

 

Jeg er såklart dødslei av at utlendinger gjør så mye dritt nå for tiden, men jeg får ikke gjort noe spessielt med det og det ergrer meg litt.. så jeg holder kjeft også. Hvis du har prøvd å gjøre noe og ikke fått det til, da kan du slenge dritt om de, hvis ikke kan du bare holde kjeft :p

 

hm.. ja, bare kom med kritikk. skal svare på det jeg klarer ;)

 

 

 

Edit: skriveleifer er det masse av..

Endret av nixtus
Lenke til kommentar

Det er bare tull at innvandrere står for 50% av kriminalitet osv. Dette er ren løgn. Tror du på det er du rasist vil jeg si, for det er så fjernt fra virkeligheten, at kun en som hater andre folkeslag kan tro det.

 

Hvis du skal snakke om hvem som utfører 50% av all kriminalitet her i landet så er det rusmisbrukere.

 

Hadde vært fint om folk sjekket statistikker osv før de uttalte seg om noe. Men når det gjelder innvandring ser det ut til at alt er lov tydeligvis. Ta f.eks. en titt på kripos sin side, http://www.kripos.no/statistikker/index.html , så får dere en liten realitycheck.

 

Her ser man tydelig at det er nordmenn som står for det aller meste av kriminalitet her i landet. Utifra disse tallene er 90% av all kriminalitet utført av nordmenn!

 

Det som midlertidig er sant, er at det er en høyere andel av innvandrere som utfører kriminelle handlinger enn det er blant nordmenn. Det er mange forklaringer på dette. Den viktigste, og eneste egentlig, er miljø. Det ligger ikke i genene at man blir kriminell, det er miljøet. Og det hjelper ikke på miljøet at folk går rundt og stempler alle innvandrere som kriminelle!

Lenke til kommentar
At du kan være så frekk å si at jeg har kalt noen noe rasistisk har du ikke noe som helst grunnlag for å påstå.

At du kan være så frekk at de faktisk sier at "alle innvandrerene er noen idioter, for jeg har vært i slosskamp med 4 stykker!". Hvor mange av innvandrerene i Norge er det? I underkant av en hundrededel av en promille, kanskje?

 

Jeg ser virkelig ikke problemet ditt. Du liker ikke innvandrere for du har vært i slosskamp med 4 stykker?

 

Sier meg enig med sluffy, en drittsekk er en drittsekk uansett hvilken hudfarge han har, men jeg kaller han ikke for en drittsekk før han har bevist det selv.

jeg sier ikke alle, men mange av de som kommer til norge har FEIL instilling! Pokker å vanskelig er det å forstå. Typisk alltid skal folk stemple meg rasist når jeg sier hva jeg mener. Jeg er ingen rasist! det finnes utelendiger som er ærlige også i norge. Jeg er venner med et par i tilegg.

Lenke til kommentar
jeg får vel være den første utlendingen som svarer her hvis jeg ikke tar feil..

 

altså, da jeg kom til Norge ble vi sendt til Tromsø. Der fikk alle asylanter retten til å gå og lære seg norsk. Men det var før, nå er det ikke alle som har rett til det faktisk og da blir det såklart problemer med at enkelte ikke kan norsk og sånt (jeg er klar over at endel ikke gidder å lære seg norsk heller da).

 

Tilbake til Tromsø. Da vi bodde der var vi ca 4 Albanske familier (ja, jeg er kosovo albaner og stolt, sett bort ifra kriminaliteten). Så dvs at vi var få utlendinger og hadde flere norske venner.

Etter min mening så tror jeg at å bli kjent med utlendinger (når jeg bruker utlendinger, retter ikke jeg det mot Albanere slik chill gjør, men alle som kommer fra andre land utenfor Norge) i begynnelsen vil føre til mindre kriminalitet. Hvorfor ? Jo, fordi man feks. får lært de om hva som er rett og galt og sånt. Men gjør vi dette ? Kanskje noen og kanskje før, men nå er det jo blitt sånn at ser man en som ikke kan norsk så prøver man å unngå han så fort som mulig.

Da synes jeg ikke at man skal slenge ut mye dritt når en selv ikke gjør noe.

 

Jeg er 18 år og har hatt norske venner helt siden jeg kom til Norge. Såklart har jeg utenlandske venner også, men det er vel begrensa for hvem jeg går med da :p

 

Så tenk litt før du slenger dritt ut om oss. Vi er faktisk 'få' i Norge, men media er flink til å få det til å se ut som vi er endel, og i fengsler vet jeg ikke noe om utenom det media skriver om.

 

Jeg er såklart dødslei av at utlendinger gjør så mye dritt nå for tiden, men jeg får ikke gjort noe spessielt med det og det ergrer meg litt.. så jeg holder kjeft også. Hvis du har prøvd å gjøre noe og ikke fått det til, da kan du slenge dritt om de, hvis ikke kan du bare holde kjeft :p

 

hm.. ja, bare kom med kritikk. skal svare på det jeg klarer ;)

 

 

 

Edit: skriveleifer er det masse av..

Ligger mye i det du sier.

 

Jeg er selv ikke rasist, har noen venner som er "utlendinger". Syns de er kjempegreie :yes:

Lenke til kommentar

Herregud! Dere kan ikke kalle folk rasister bare fordi de tør å ta opp det med utlendinger! JA! De har brun farge i huden! var jeg rasistisk nå? JA, jeg har hvit farge i huden! Var jeg rasistisk nå da?

 

Hvis jeg sier: "Du er svart" Da er det IKKE rasistisk!

Hvis jeg sier: "Du er hvit" Da er jeg IKKE rasistisk!

 

Man kan kalle folk for svartinger og hvitinger! Jeg ser ikke noe stygt i det. For de har faktiskt mørk hud og vi har faktiskt hvit hud. Du ser jo det.

 

Kan dere fatte det nå!? INGEN her er rasister bare fordi de snakker om utlendinger! Så IKKE nevn ordet "RASISTISK" her en gang til er dere snille!

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar

En artig tråd dette her!

 

Jeg ser at noen her ønsker i størst mulig grad å forsvare sitt eget selvbilde som "tolerant antirasist". Selv ser det ut for meg at de er intolerante mot vanlige Ola Nordmann med en viss skepsis til innvandrere. Vi trenger litt støtte vi også, som er litt reserverte mot utlendinger :)

Lenke til kommentar

Jeg er heller ingen rasist som de fleste her påpeker, men jeg er helt klar rasebevist.

 

Jeg er bevist på det mye av kriminaliteten i det område jeg er mye i, begås av innvandrer, men også nordmenn. (snakker om Drammen)

 

Jeg missliker ikke en med ulikhudfarge som meg automatisk. Jeg missliker ham derimot hvis jeg får intrykket at at han er en skattesnyter, tjuv osv. Men takket være disse gjengene som flyr rundt virker det som all er slilk.

 

Jeg har selv fått og gidt juling av invandrere. Det kommer som regel etter et høyer inntak av alkohol, der toleransen bli mindre. Jeg tar ikke i mot frekke komentarer, og hvis noen skumper hardt bor i meg, forventer jeg en unnskyldning, noe som jeg selv ALTID gjør, uansett hvilken standt jeg er i.

 

Det som irriterer meg mest når det gjelder innvandre, det er ikke de du ser som mammen i gata, eller bekjente på skolen, men mennesker som kaprer fly med øks, eller stikker ned folk på trikken. Dette er mennesker som ikke skulle ha vært ute i fri luft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...