Gå til innhold

Utlendinger hva er problemet?


Anbefalte innlegg

Begynner å bli lei av diskusjoner om hvorvidt kriminelle utlendinger burde sendes ut eller ei. Det interesante er igrunn hvorfor en relativt stor andel av asylsøkere/innvandrere er kriminelle, og hva som kan gjøres for å hindre det.

så sant.. så sant.. :)

 

Tja, si det. Jeg ser ikke noe galt i å kaste ut A- og B-gjengen, men jeg ser noe galt i å kaste ut 3 barnsfaren som stjal en sykkel. Hvis du skjønner.
du sier noe der,. kjenner familier som ikke har gjort noe i det hele tatt, men allikevel blitt sendt ut av landet mens de som ikke oppførte seg så vel fikk lov til å bli .
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Akkurat. Når så mange er plassert på samme plass, er det ikke rart slike gjenger blir formet. De er dårlige i norsk, og gjør det derfor dårlig på skolen. Derfor driter de i dette og føler derfor at de kan gjøre hva de vil. De føler og kanskje at de ikke helt hører helt hjemme her og blir sett litt ned på. Dette med mye annet virker kanskje inn. Men når noen begynner, faller ofte mange andre med.

Ja. Men av en eller annen grunn så skal hobbyrasistene rakke ned på sosiologer som prøver å forstå og forklare hvorfor en relativt stor andel utlendinger blir kriminelle. De "forstår seg ihjel" sier de. Men ærlig talt. Å forstå noe er ikke det samme som å støtte det.

 

Ja til flere sosiologer i innvandringsdebatten.

Lenke til kommentar

Trodde bare det var meg. Men det er tydeligvis chil og et par andre og. Invandringspolitikken i Norge må snart gjennomgå en kraftig fornyelse. Slik som det er nå, er helt håpløst. Ja til FRP!

 

Jeg går forbi en buss-stopp-plass hver dag på vei til skolen, og står det ikke 10-12 invandrere som glaner surt? Jo, det gjør det. De sier de er sure på Norge. Vi er så jævla kalde.

Med jævla god grunn.

 

Jeg har flere ganger gått med noen kamerater inne i Oslo, og så hører vi noen indere/pakkistanere bak oss: "Å fy faen ass, skal vi ta å banke de styggingene forran oss, eller? Fy faen de er så stygge ass, skal vi banke dem?"

 

Kniv har de sikkert og.

Lenke til kommentar

Norges innvadringspolitikk er helt feil i utgangspunktet. Vi bruker alt for mye penger, på feil måte.

Hvis vi virkelig vil hjelpe disse menneskene, så er den beste løsningen i mine øyne å hjelpe dem i sitt eget land. Hjelpe den opp på beina slik at de kan klare seg selv, isteden for å ta de hjem til Norge, fø dem gode å feite på staten regning, uten at de selv klare seg selv.

Når da elendighetene er over, sitter de igjen her i norge, fortsetter å forbruke skattepenger. De sier de vil dra hjem, men til hva?

 

Hvis vi hadde hjulped dem i sitt eget land, hadde de hatt teknologi og muligheter til å klare seg selv. Produsere egene matvarer og handelsvarer som vi igjen kan dra nytte av.

 

Nå vil jeg legge til at jeg syntes Norge legger ALT for mye penger inn i alle andre verdens land, enn sitt eget. Vi har da også vårt eget folk å tenke på. Gamle, skolenbarn, fattige, narkomane, studenter... Listen fortsetter..

 

p.s

Enten der sier det eller ikke..De fleste er hobbi rasister eller rasebeviste. Det hører mann og ser mann, blant annet på mengden blandt vister, uttalser, hollywood filmer osv..

Endret av tøs
Lenke til kommentar

Jeg er ikke rasist, jeg kjenner noen greie invandrere, i hvertfall 2-3 stykker. Men invandringspolitikken i Norge er helt feil. Folk kommer opp hit og får betalt ferie av staten. Betalt hjemreise får de også.

 

Forresten, staten betaler ikke, vi gjør.

 

btw: Hva er forskjellen på rasist og rasebevist?

Endret av Mongo FuRY
Lenke til kommentar
Norges innvadringspolitikk er helt feil i utgangspunktet. Vi bruker alt for mye penger, på feil måte.

Hvis vi virkelig vil hjelpe disse menneskene, så er den beste løsningen i mine øyne å hjelpe dem i sitt eget land. Hjelpe den opp på beina slik at de kan klare seg selv, isteden for å ta de hjem til Norge, fø dem gode å feite på staten regning, uten at de selv klare seg selv.

Når da elendighetene er over, sitter de igjen her i norge, fortsetter å forbruke skattepenger. De sier de vil dra hjem, men til hva?

 

Hvis vi hadde hjulped dem i sitt eget land, hadde de hatt teknologi og muligheter til å klare seg selv. Produsere egene matvarer og handelsvarer som vi igjen kan dra nytte av.

 

Nå vil jeg legge til at jeg syntes Norge legger ALT for mye penger inn i alle andre verdens land, enn sitt eget. Vi har da også vårt eget folk å tenke på. Gamle, skolenbarn, fattige, narkomane, studenter... Listen fortsetter..

Vet du engang hvorfor asylsøkere får bli i Norge? Det er ikke fordi de har så lite penger eller har så lite mat. For å få bli i Norge må de ha en god grunn. De fleste flyktningene er enten forfulgt eller får bli pga beskyttelsesgrunner (f.eks krig i hjemlandet). Noen få får også bli pga humanitære grunner.

 

Legger Norge for mye penger inn i andre land? :ermm: Du snakker om innvandrere som ikke klarer å fø seg selv. Hva med fattige, studenter og narkomane i Norge? De må da greie å fø seg selv de også. Det er ikke akkurat som om vi lar dem dø på gaten uten mat og drikke. Jeg er enig i at barn og gamle bør fokuseres mer på, men det vil ikke si at vi trenger å ta av pengene som brukes på asylsøkere eller andre u-hjelp.

Lenke til kommentar

darkness|; veldig mye enig i det siste du skriver.. Men sannheten er det at mange kommer til norge, som ikke er forfulgt, osv.. rett og slett bare ute etter et bedre liv. Derfor mener jeg at DE menneskene kan vi hjelpe i sitt eget land. Det samme gjelder flyktninger osv. Da får de et bedre utgangspunkt til å klare seg selv, når eledigheten er over.

 

At norge gir bort mangfoldige milllioner til u-lands hjelp er kjempe bra i og for seg. Men når eldre mennesker ligger i sitt eget piss, ute på en gang helt alene hele dagen, ringer det en liten bjelle da som sier at noe er galt?

Lenke til kommentar
darkness|; veldig mye enig i det siste du skriver.. Men sannheten er det at mange kommer til norge, som ikke er forfulgt, osv.. rett og slett bare ute etter et bedre liv. Derfor mener jeg at DE menneskene kan vi hjelpe i sitt eget land. Det samme gjelder flyktninger osv. Da får de et bedre utgangspunkt til å klare seg selv, når eledigheten er over.

 

At norge gir bort mangfoldige milllioner til u-lands hjelp er kjempe bra i og for seg. Men når eldre mennesker ligger i sitt eget piss, ute på en gang helt alene hele dagen, ringer det en liten bjelle da som sier at noe er galt?

Ser ikke problemet med at folk kommer til Norge for ett bedre liv. Si meg, hva er egentlig problemet?

Lenke til kommentar

Ser ikke problemet med at folk kommer til Norge for ett bedre liv. Si meg, hva er egentlig problemet?

At en alarmerende stor andel av de ender opp med trygd og/eller krimnalitet som inntektskilde?

Da sier det mer om hva Norge gjør for å støtte og integrere dem i samfunnet.

Da farmoren min kom til Norge, ble de seks arabiske barna hennes puttet rett inn i norske skoler uten å skjønne noen ting. De ble mobbet fordi de var annerledes; men de ville jo bare passe inn. Den ene onkelen min følte seg så lite velkommen blant de norske, og havnet i narkotikamiljøet som tok han åpent imot. Nå sitter han i fengsel. Faren min hadde store problemer med å få seg jobb, selv om han hadde fullført hele studiet sitt. Faren min er den eneste av seks som jobber, de andre er arbeidsløse, kriminelle eller lever på trygd. Det står det mye respekt av. Heldigvis har innvandringspolitikken i Norge blitt bedre siden da, slik at andre slipper å ha like store sår på sjelen som min farmor.

Endret av AnAnAs
Lenke til kommentar

Ser ikke problemet med at folk kommer til Norge for ett bedre liv. Si meg, hva er egentlig problemet?

At en alarmerende stor andel av de ender opp med trygd og/eller krimnalitet som inntektskilde?

Da sier det mer om hva Norge gjør for å støtte og integrere dem i samfunnet.

 

Det blir for enkelt å bare skylde på samfunnet. Det er et problem med samfunnet at høyt utdannet utenlandsk arbeidskraft kjører T-bane eller vasker, men man kan ikke skylde på samfunnet for at asylsøkere drar på rundtokt og stjeler alt de kommer over.

Lenke til kommentar

Individet lever ikke uavhengig av samfunnet. Individet påvirker samfunnet i liten grad, men samfunnet påvirker individet i stor grad. Alle som har litt peiling er enig i at samfunnet påvirker individet.

 

Hvis det ikke er samfunnet, hva er det da? Er det kulturen som tillater narkosmugling, gjengdannelse og grov vold? Eller er det medfødte egenskaper som gjør mennesker som er mørke i huden til kriminelle bajaser?

Lenke til kommentar
Individet lever ikke uavhengig av samfunnet. Individet påvirker samfunnet i liten grad, men samfunnet påvirker individet i stor grad. Alle som har litt peiling er enig i at samfunnet påvirker individet.

 

Hvis det ikke er samfunnet, hva er det da? Er det kulturen som tillater narkosmugling, gjengdannelse og grov vold? Eller er det medfødte egenskaper som gjør mennesker som er mørke i huden til kriminelle bajaser?

nei det er ikke fargen på huden som avgjør at mange tyr til kriminalitet. Men JA det er et VALG! de tar, å VALG styrer våre liv uansett åssen du ser det.

 

De har også en annen kultur enn oss, det er ikke sikkert at vår kultur å deres passer sammen. Så enten får de tilpasse seg til VÅR kultur der stjeling osv ikke er tolerert ellers kan de dra til HELVETE ut.

 

 

Dette gjelder som sagt kunn de som IKKE kan oppføre seg.

 

 

 

Så hvis noen av de som med nebb å klør forsvarer "stakkarene" kan svare meg på en konkret ting. Hvorfor skal man trenge å gå forbi utlendiger gjenger Vær dag å være rett, hvorfor finnes det ikke Norske gjenger som går rundt å banke folk(finnes sikkert men slett ikke på NOEN måte i like stor grad)

Lenke til kommentar
Da sier det mer om hva Norge gjør for å støtte og integrere dem i samfunnet.

Er det ikke bare riktig at innvandrere tar etter våre levemåter, respeterer våre lover?

Det er desverre en av grunnene jeg er i mot bygging av moskeer, blandt annet i drammen, Spesial undervisning til barn med annen relgion (KRL undervisning er da bra nok for alle), osv..

 

Det er mulig jeg kommer ut som en drittsekk her, men jeg ønsker å si det at jeg mener ikke å dra alle under en kam, slik som det kan lett tydes.

 

Jeg setter stor respekt til de som kommer til landet, for å utrette noe, IKKE utnytte noe slik de fleste gjør.

Derfor fortjern din Far applaus Ananas!

Lenke til kommentar
nei det er ikke fargen på huden som avgjør at mange tyr til kriminalitet. Men JA det er et VALG! de tar, å VALG styrer våre liv uansett åssen du ser det.

 

De har også en annen kultur enn oss, det er ikke sikkert at vår kultur å deres passer sammen. Så enten får de tilpasse seg til VÅR kultur der stjeling osv ikke er tolerert ellers kan de dra til HELVETE ut.

 

 

Dette gjelder som sagt kunn de som IKKE kan oppføre seg.

 

 

 

Så hvis noen av de som med nebb å klør forsvarer "stakkarene" kan svare meg på en konkret ting. Hvorfor skal man trenge å gå forbi utlendiger gjenger Vær dag å være rett, hvorfor finnes det ikke Norske gjenger som går rundt å banke folk(finnes sikkert men slett ikke på NOEN måte i like stor grad)

Jeg benekter ikke at det er ett valg å bli kriminell. Men ett valg er ikke uavhengig av tidligere erfaringer. Det innvandringsmotstanderne og rasistene gjør er å først opphøye innvandrere til overmennesker som kan ta valg uavhengig av samfunnet for så å rakke ned på de fordi valgene de tar er farget av hvordan samfunnet de lever i har påvirket de.

 

At de fleste innvandrere kommer fra en fremmed kultur er ikke rart. Men ærlig talt, kulturblandinger har da godt bra mange ganger før. Og går stort sett bra den dag i dag. Og prøv å være litt seriøs. Kan du peke på EN kultur som godtar stjeling? Bortsett fra kriminelle sub-kulturer.

 

Jeg forsvarer ingen, jeg prøver å forklare og forstå. Klarer du ikke å se forskjell?

 

Du kan jo forsåvidt selv prøve å finne ut hvorfor det finnes flere/voldeligere "innvandrer gjenger" enn "etniske gjenger".

Lenke til kommentar
Det blir for enkelt å bare skylde på samfunnet. Det er et problem med samfunnet at høyt utdannet utenlandsk arbeidskraft kjører T-bane eller vasker, men man kan ikke skylde på samfunnet for at asylsøkere drar på rundtokt og stjeler alt de kommer over.

Det er ikke å se bort i fra at det er et faktum at de fleste nordmenn er utrolig trangsynte (inkludert meg). Personer som snakker litt gebrokkent og/eller ser litt "annerledes" ut vil ha vanskelig for å få seg jobb. Avslag på avslag gjør noe med et menneske.

Lenke til kommentar
De har også en annen kultur enn oss, det er ikke sikkert at vår kultur å deres passer sammen. Så enten får de tilpasse seg til VÅR kultur der stjeling osv ikke er tolerert ellers kan de dra til HELVETE ut.

 

Kan du nevne noen kulturer som har 'stjeling' ? Jeg kommer ikke på noen og tror det neppe er noen heller.

En kultur blandes ikke inn med stjeling, slossing kriminalitet og sånt. Det synes jeg blir for teit rett og slett!

 

Så hvis noen av de som med nebb å klør forsvarer "stakkarene" kan svare meg på en konkret ting. Hvorfor skal man trenge å gå forbi utlendiger gjenger Vær dag å være rett, hvorfor finnes det ikke Norske gjenger som går rundt å banke folk(finnes sikkert men slett ikke på NOEN måte i like stor grad)

 

Hm, nazister ?

Lenke til kommentar
De har også en annen kultur enn oss, det er ikke sikkert at vår kultur å deres passer sammen. Så enten får de tilpasse seg til VÅR kultur der stjeling osv ikke er tolerert ellers kan de dra til HELVETE ut.

 

Kan du nevne noen kulturer som har 'stjeling' ? Jeg kommer ikke på noen og tror det neppe er noen heller.

En kultur blandes ikke inn med stjeling, slossing kriminalitet og sånt. Det synes jeg blir for teit rett og slett!

 

Så hvis noen av de som med nebb å klør forsvarer "stakkarene" kan svare meg på en konkret ting. Hvorfor skal man trenge å gå forbi utlendiger gjenger Vær dag å være rett, hvorfor finnes det ikke Norske gjenger som går rundt å banke folk(finnes sikkert men slett ikke på NOEN måte i like stor grad)

 

Hm, nazister ?

å menge nazister finns det i norge i forhold til utlending gjenger? å nazistene blir jo(forståelig) hatet av alle andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...