Gå til innhold

Utlendinger hva er problemet?


Anbefalte innlegg

Selv om jeg regnes som utlending selv, har jeg problemer med pakistanske jenter. De er ofte veldig rasistiske, og elsker visst å kalle oss "hvite horer". Hvis vi er på byen så får vi alltid spørsmålet: "Hva er det dere ser på? Skal dere ha bank?" Her jeg bor, bor det også veldig mange utlendinger. Bor også veldig mange pakistanske jenter her, og jeg blir ofte slengt hore etter. Jeg er ikke rasist, men disse jentene er veldig rasistiske mot folk de ser på som "hvite". Rasisme går begge veier, det er viktig å huske på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selv om jeg regnes som utlending selv, har jeg problemer med pakistanske jenter. De er ofte veldig rasistiske, og elsker visst å kalle oss "hvite horer". Hvis vi er på byen så får vi alltid spørsmålet: "Hva er det dere ser på? Skal dere ha bank?" Her jeg bor, bor det også veldig mange utlendinger. Bor også veldig mange pakistanske jenter her, og jeg blir ofte slengt hore etter. Jeg er ikke rasist, men disse jentene er veldig rasistiske mot folk de ser på som "hvite". Rasisme går begge veier, det er viktig å huske på.

mye sant i det du sier, altså mange skriker mot rasisme hot utlendinger men de mange av dem bedriver er jo ikke annet enn rasisme mot hvite.

 

 

Uansett så er jeg enig i den han andre sa, Når jeg sier Hvit å svart Så får jeg en guggen følese inni meg akkurat som om det er noe rasistisk i det. Jeg beskriver jo bare åssen personen ser ut fysisk.. rart.

 

 

Sikkert bare siden du er mye penere en dem at de sier det :love:

Endret av chil
Lenke til kommentar
Våre forskjeller er bare kulturelle, ingenting annet.

Det er riktig, men vi nordmenn, har andre forutsettninger for å holde oss på matta i utgangspungtet. Vi er på en måte mye bedre tilpasset det norske samfunnet!

 

Men alikevell, lovløse innvandrer MÅ sendes ut, uansett. Vi kan da ikke bruke våre skattepenger på et menneske som gjør kriminelle handlinger i Norge.

Vi har da tross alt folk som trenger det mer, som fattige og for ikke å glemme de gamle, som tross alt har bygt opp dette lande.

Lenke til kommentar
Det er bare tull at innvandrere står for 50% av kriminalitet osv. Dette er ren løgn. Tror du på det er du rasist vil jeg si, for det er så fjernt fra virkeligheten, at kun en som hater andre folkeslag kan tro det.

 

Hvis du skal snakke om hvem som utfører 50% av all kriminalitet her i landet så er det rusmisbrukere.

 

Hadde vært fint om folk sjekket statistikker osv før de uttalte seg om noe. Men når det gjelder innvandring ser det ut til at alt er lov tydeligvis. Ta f.eks. en titt på kripos sin side, http://www.kripos.no/statistikker/index.html , så får dere en liten realitycheck.

 

Her ser man tydelig at det er nordmenn som står for det aller meste av kriminalitet her i landet. Utifra disse tallene er 90% av all kriminalitet utført av nordmenn!

"Når sannheten blir ubehagelig" av Arne Huuse:

 

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikk...ticle574555.ece

 

Husker at det ble et helvetes ramaskrik da han skrev denne kronikken.

Lenke til kommentar

Nokså interessant å se forholdet mellom rumenske, russiske og somaliske asylsøkere i KRIPOs statistikk.

 

Ikke for det at jeg lærte noe nytt, men det bekymrer meg stadig at de ansvarlige myndigheter her til lands tydeligvis ikke vektlegger det enkle faktum at folk som har biltyveri o.l. som levebrød logisk nok vil falle i unåde med sine lands myndigheter. Uten at det nødvendigvis bør kvalifisere dem som politiske flyktninger av den grunn, mener nå i hvert fall jeg. Men så er vel jeg av den grunn rasist til fingerspissene, selv om det i dette tilfellet faktisk er snakk om hvite "asylsøkere."

Lenke til kommentar
Tilbake til Tromsø. Da vi bodde der var vi ca 4 Albanske familier (ja, jeg er kosovo albaner og stolt, sett bort ifra kriminaliteten). Så dvs at vi var få utlendinger og hadde flere norske venner.

Dette er faktisk sant. Seff blir det gjenger og mye dritt når man mange asylsøkerer blir plassert på ett sted der de ikke har kontakt med nordmenn borsett fra de som faktisk jobber der. Når vi kom til norge så var det rett på norsk skole med nordmenn. Da lærte man norsk på flekken og tilpasset seg mens slik det er idag så trenger jo de ikke lære norsk når de bare omgås folk fra samme land i samme situasjon.

Lenke til kommentar

Det finnes ingen statistikk over hvor mange innsatte i norske fengsler har innvandrerbakgrunn. Derimot er det et faktum at 94% av de innsatte er europeiske statsborgere. Dette inkluderer også norske statsborgere av utenlandsk opprinnelse, så denne statistikken sier oss ikke nødvendigvis noe relevant i forhold til denne diskusjonen.

 

Men at det "ikke nytter å diskutere innvandringspolitikk med sosialister" er jo i seg selv et utsagn som sier sitt om graden av saklighet som kan forventes fra en deprimerende stor del av debattantene her.

Lenke til kommentar
Rasisme går begge veier, det er viktig å huske på.

:yes:

 

 

Jeg leste en gang at folk fra midtøsten har mer av et stoff i kroppen, enn det folk fra andre verdensdeler har, og dette gjør at de kan være/er mer aggresive enn andre.

Endret av nd4spd
Lenke til kommentar
jeg er ikke rasist, men jeg er enig med flere av dere her. men hva er så galt å hive ut utlendinger som begår noe kriminelt(hovedsaklig alvorig kriminalitet) her i landet?

Tja, si det. Jeg ser ikke noe galt i å kaste ut A- og B-gjengen, men jeg ser noe galt i å kaste ut 3 barnsfaren som stjal en sykkel. Hvis du skjønner.

 

Men det er uansett en ekstremt lite givende diskusjon å krangle om slemme utlendinger skal kastes ut eller ei. En givende diskusjon ville vært om det var mulig å diskutere HVORFOR relativt mange innvandrere tyr til kriminalitet.

 

Jeg tror årsaken er mangel på jobber, ikke tilbud om norskopplæring, ghettofisering, altså at mange mennesker fra omtrent samme kultur bosetter seg på samme sted uten å kunne resten av samfunnets språk.

 

Kultur tror jeg har lite med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

Akkurat. Når så mange er plassert på samme plass, er det ikke rart slike gjenger blir formet. De er dårlige i norsk, og gjør det derfor dårlig på skolen. Derfor driter de i dette og føler derfor at de kan gjøre hva de vil. De føler og kanskje at de ikke helt hører helt hjemme her og blir sett litt ned på. Dette med mye annet virker kanskje inn. Men når noen begynner, faller ofte mange andre med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...