Gå til innhold

x800 knuser alt i 3dmark'05


Grillbabe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En annen ting, se nermere på skarpheten i de to bildene. Skal en først gjøre en sammenligning med max detaljer på ATI kortet, så får en da søren meg gjøre det samme med nVidia kortet!

 

Makan til tullete opplegg :realmad:

 

Om en tilpasser AS instillingen så de blir noenlunde lik, er ikke feilen synlig på noen av de.....

 

Klassisk ATI vs nVidia tull

Lenke til kommentar

det er jo ingen kort som per dags dato klarer å drive 3dmark 05 smooth. noe (hvis ikke jeg husker feil) hi end kortene som fantes da 03 versjonen kom ut klarte. ergo, har futuremark laget denne versjonen for krevende kanskje?

 

Men kanskje det presser ati og nvidia til å lage enda bedre grafikk prosessorer... :p

Lenke til kommentar
jeg ville sagt at Nvidia sine bilder var bedre og se på. når dere snakket om skarphet. jeg ville sagt at Nvidia var litt mer klarer og se på. på gulvet. ATI gikk litt som en sirkel der så Nvidia var helt fint. men nå ska kje eg laga slik ein ATI vs Nvidia

Du skal ikke få skylden for å lage en ATI vs Nvidia tråd. Med denne topicen var det lite annet å forvente dessverre.

Lenke til kommentar
jeg ville sagt at Nvidia sine bilder var bedre og se på. når dere snakket om skarphet. jeg ville sagt at Nvidia  var litt mer klarer og se på. på gulvet. ATI gikk litt som en sirkel der så Nvidia var helt fint. men nå ska kje eg laga slik ein ATI vs Nvidia

Det er dette som er moire og det forekommer kun når AF blir satt i 3DMark istedet for i driveren og det er dermed ikke der med default instillinger.

Så hvordan er dette juks Nikkor?

 

X800 CP forced AF

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
umulig å forstå

Vel.. vi blir vel alle litt irritert og frustrert til tider. Det er lett for at man sier noe som i ettertid kan ses på som lite gjennomtenkt.

 

Jeg for min del er ganske lei av ati vs nvidia krangler og syns det er på tide at folk enes om at både nvidia og ati har svært gode kort, og at de begge har gode valg i de forskjellige prisklassene.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Som jeg sa for noen poster tilbake så var det alt for tidlig for å rope ulv, nå viser det seg at det sannsynligvis er en bug mellom 3dmark05 og driveren, da dette problemet ikke oppstår om man bruker kontrollpanelet til ati isteden for Futuremark sitt interfas.

 

Så vi kan trygt si at det hele har vært en stor røyksky hvor Fanboys selvsagt har måttet hyle ekstra høyt, når det egentlig ikke var noe spesielt å hyle for, anbefaler dermed å ta "all juksing" med en stor klype salt til det kan bevises at det er juksing uansett om det kommer fra Nvidia eller ati.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...