Gå til innhold

x800 knuser alt i 3dmark'05


Grillbabe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Man må jo registrere seg for å laste opp resultat, og da må man vel kjøpe fullversjonen av 3Dmark?

Du forbauser meg bare mer og mer...

Til å begynne med her på forumet (ja jeg er nybegynner i forhold til deg).. så antok jeg at du var en stor autoritet..

Men når du ikke veit slikt en gang (registrere en brukerid hos Futuremark) ja da lurer jeg på hva du egentlig kan...det være seg om skjermkort eller annen HW.

Sorry...

Lenke til kommentar

Man må jo registrere seg for å laste opp resultat, og da må man vel kjøpe fullversjonen av 3Dmark?

Du forbauser meg bare mer og mer...

Til å begynne med her på forumet (ja jeg er nybegynner i forhold til deg).. så antok jeg at du var en stor autoritet..

Men når du ikke veit slikt en gang (registrere en brukerid hos Futuremark) ja da lurer jeg på hva du egentlig kan...det være seg om skjermkort eller annen HW.

Sorry...

Jave, så du sier at hvis man ikke er kjent med Futuremark sine tjenester så har man ikke peiling på VPU? Hvis det er det du mener så må jeg si at jeg er meget skuffet over deg og dine bedømmelseskvaliteter :!:

 

Når du snakker om autoritet her på forumet så tror jeg du blander meg med "MistaPi". Han er den på forumet her per dags dato som har mest peiling på skjermkort.

Endret av Merlin
Lenke til kommentar

Jeg har lest litt rundt nå, bla på Xbit-labs. Det virker som hele 3DMark05 er sentrert rundt ytelse på pixle hader 2.0 - 3.0 og litt på pixel fillrate. Siden det ennå bare er et par eksisternede spill som har mulighet til å ta i bruk shader 3.0 (og litt flere på 2.0) så er vel testen fokusert mer på kommende spill. Ut fra navnet "futuremark" er kanskje ikke det så rart. 3DMark05 er altså ment for de som skal kjøpe seg grafikkort nå og vil ha noe som fungerer bra i alle nye spill de neste 1-2 årene.

 

3Dmark05 viker ikke som det er ment å måle ytelse på dagens og eldre spill. Hvis dere hovedsaklig vil spille eksisterende spill så tror jeg 3DMark03 den beste testen for dere.

 

Personlig har jeg en tidshorisont på 1 år, og kjøper helst det som fungerer med dagens spill og de som er ventet å komme de neste 0,5-1 årene. Dermed teller 3DMark05 en del, mens 3DMark03 eller rett og slett de aktuelle spillenes egne tester teller mest for meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Man må jo registrere seg for å laste opp resultat, og da må man vel kjøpe fullversjonen av 3Dmark?

Du forbauser meg bare mer og mer...

Til å begynne med her på forumet (ja jeg er nybegynner i forhold til deg).. så antok jeg at du var en stor autoritet..

Men når du ikke veit slikt en gang (registrere en brukerid hos Futuremark) ja da lurer jeg på hva du egentlig kan...det være seg om skjermkort eller annen HW.

Sorry...

Jave, så du sier at hvis man ikke er kjent med Futuremark sine tjenester så har man ikke peiling på VPU? Hvis det er det du mener så må jeg si at jeg er meget skuffet over deg og dine bedømmelseskvaliteter :!:

Velvel.. du er i så tilfelle ikke den første... :p

Sorry, men det virker (for meg) *veldig* noob å ikke vite dette med å registrere en brukerid for å "poste" resultater..

Det er også den beste måten for å kunne verifisere/sammenlikne egne å andres resultater i ett gitt oppsett (HK/CPU/GPU/Clocks).

Så derfor foreslår jeg at du setter deg inn i hvordan du oppretter en brukerid og begynner å poste resultater takk! :p

En annen ting...

Har du råd til det *fete* skjermkortet.. har du råd til $20 for å registrere deg som "pro".. (for *du* er vel litt "pro"?) :p

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Man må jo registrere seg for å laste opp resultat, og da må man vel kjøpe fullversjonen av 3Dmark?

Du forbauser meg bare mer og mer...

Til å begynne med her på forumet (ja jeg er nybegynner i forhold til deg).. så antok jeg at du var en stor autoritet..

Men når du ikke veit slikt en gang (registrere en brukerid hos Futuremark) ja da lurer jeg på hva du egentlig kan...det være seg om skjermkort eller annen HW.

Sorry...

Jave, så du sier at hvis man ikke er kjent med Futuremark sine tjenester så har man ikke peiling på VPU? Hvis det er det du mener så må jeg si at jeg er meget skuffet over deg og dine bedømmelseskvaliteter :!:

Velvel.. du er i så tilfelle ikke den første... :p

Sorry, men det virker (for meg) *veldig* noob å ikke vite dette med å registrere en brukerid for å "poste" resultater..

Det er også den beste måten for å kunne verifisere/sammenlikne egne å andres resultater i ett gitt oppsett (HK/CPU/GPU/Clocks).

Så derfor foreslår jeg at du setter deg inne i hvordan du oppretter en brukerid og begynner å poste resultater takk! :p

En annen ting...

Har du råd til det *fete* skjermkortet.. har du råd til $20 for å registrere deg som "pro".. (for det er vel litt "pro"?) :p

Skjønner hva du mener med at det er litt noob, men for å sette det litt på spissen så har jeg brukt 3Dmark siden 01 versjonen men aldri tatt meg bryet til å uploade resultater, da jeg mener dette er kun til comparison. Å ikke vite hvordan man registrerer 3Dmark selv om man har brukt det siden 01 er ikke noob så lenge man ikke har tatt seg bryet til å sjekk om det FAKTISK er gratis å bruke ORB.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg har lest litt rundt nå, bla på Xbit-labs. Det virker som hele 3DMark05 er sentrert rundt ytelse på pixle hader 2.0 - 3.0 og litt på pixel fillrate.

Ja.. det var fint du bekreftet min mistanke der ...

Det lille jeg har erfaring.. med mine PC'er/bygg.. så er jo ATI-korta vesentlig bedre på PS enn Nvidia.. Hvorfor? Arkitektur? Drivere? En kombinasjon?

Hmmmm..

Det vare en trist opplevelse å kjøre 3Dmark05 med mitt [email protected] med laaaangt bedre resultat med de to PC'ene som har henholdsvis 9700 Pro og 9800 Pro (klokket de også selvsagt).. :p

Lenke til kommentar
Det vare en trist opplevelse å kjøre 3Dmark05 med mitt [email protected] med laaaangt bedre resultat med de to PC'ene som har henholdsvis 9700 Pro og 9800 Pro (klokket de også selvsagt).. 

Du vil få et bedre resultat med både 9700PRO og R9800PRO over FX serien, for å sette det på spissen så slår faktisk et R9600XT 5900serien.

Jada 9600xt "slår" 5900 .

 

Har to PCer .

Og målte igår kveld .

 

 

HovedPC

A64 3200+ overklokket til 2.44ghz

Nforce3 250GB s754.

2x512 pc3200 minne @ DDR444

Gainward 5900XT golden sample @ 460/850.

3dMark05 : 1193 :!:

 

SekundærPC

AMD xp-m 2400 35w overklokket til 2.25ghz

Nforce2 Ultra 400 (Nf7-S)

2x256 pc2100 minne. @ DDR300

Sapphire 9600XT /256MB @ Stock m/overdrive enablet.

3dMark05 : 1620 :blush:

Lenke til kommentar
Det vare en trist opplevelse å kjøre 3Dmark05 med mitt [email protected] med laaaangt bedre resultat med de to PC'ene som har henholdsvis 9700 Pro og 9800 Pro (klokket de også selvsagt).. 

Du vil få et bedre resultat med både 9700PRO og R9800PRO over FX serien, for å sette det på spissen så slår faktisk et R9600XT 5900serien.

Jada 9600xt "slår" 5900 .

 

Har to PCer .

Og målte igår kveld .

 

 

HovedPC

A64 3200+ overklokket til 2.44ghz

Nforce3 250GB s754.

2x512 pc3200 minne @ DDR444

Gainward 5900XT golden sample @ 460/850.

3dMark05 : 1193 :!:

 

SekundærPC

AMD xp-m 2400 35w overklokket til 2.25ghz

Nforce2 Ultra 400 (Nf7-S)

2x256 pc2100 minne. @ DDR300

Sapphire 9600XT /256MB @ Stock m/overdrive enablet.

3dMark05 : 1620 :blush:

Er bare å bite i det sure eplet ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det vare en trist opplevelse å kjøre 3Dmark05 med mitt [email protected] med laaaangt bedre resultat med de to PC'ene som har henholdsvis 9700 Pro og 9800 Pro (klokket de også selvsagt).. 

Du vil få et bedre resultat med både 9700PRO og R9800PRO over FX serien, for å sette det på spissen så slår faktisk et R9600XT 5900serien.

Ja.. har observert det..

Glemte jo den PC'n jeg bruker mest.. den har 9600XT.. og det må jo testes der også... :p

Merkelig benchmark 3Dmark05 må jeg si. I 3DMark03 og Aquamark.. så får 9600XT skikkelig "juling" av FX5900@Ultra.

Regner med at det er *ganske* mye mer "gøy" å kjøre 3DMark05 med ett X800Pro.. :p

 

Edit:

Syar2003.. jeg fikk 1171

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Det vare en trist opplevelse å kjøre 3Dmark05 med mitt [email protected] med laaaangt bedre resultat med de to PC'ene som har henholdsvis 9700 Pro og 9800 Pro (klokket de også selvsagt).. 

Du vil få et bedre resultat med både 9700PRO og R9800PRO over FX serien, for å sette det på spissen så slår faktisk et R9600XT 5900serien.

Jada 9600xt "slår" 5900 .

 

Har to PCer .

Og målte igår kveld .

 

 

HovedPC

A64 3200+ overklokket til 2.44ghz

Nforce3 250GB s754.

2x512 pc3200 minne @ DDR444

Gainward 5900XT golden sample @ 460/850.

3dMark05 : 1193 :!:

 

SekundærPC

AMD xp-m 2400 35w overklokket til 2.25ghz

Nforce2 Ultra 400 (Nf7-S)

2x256 pc2100 minne. @ DDR300

Sapphire 9600XT /256MB @ Stock m/overdrive enablet.

3dMark05 : 1620 :blush:

Er bare å bite i det sure eplet ;)

Å med det mener du at 9600XT er bedre enn 5900XT eller?

Lenke til kommentar
Det vare en trist opplevelse å kjøre 3Dmark05 med mitt [email protected] med laaaangt bedre resultat med de to PC'ene som har henholdsvis 9700 Pro og 9800 Pro (klokket de også selvsagt).. 

Du vil få et bedre resultat med både 9700PRO og R9800PRO over FX serien, for å sette det på spissen så slår faktisk et R9600XT 5900serien.

Ja.. har observert det..

Glemte jo den PC'n jeg bruker mest.. den har 9600XT.. og det må jo testes der også... :p

Merkelig benchmark 3Dmark05 må jeg si. I 3DMark03 og Aquamark.. så får 9600XT skikkelig "juling" av FX5900.

Regner med at det er *ganske* mye mer "gøy" å kjøre 3DMark05 med dett X800Pro.. :p

Gøy og gøy, 3Dmark er mer showoff for egen hardware. Jeg bruker den kun til å sjekke om det er noen driverkonflikter eller lav ytelse på VPU, men er også folk som har det som hobby (Macci, Fugger og Oppainter). De nye ATI driveren 8.07 Beta har gitt ATI kort med 256 MB minne en real boost grunnet en bug. Ved lanseringen til Catalyst AI regner jeg med at ytelsen blir enda bedre. nVidia må gjøre noe med driverne snarest, noe jeg tror de vil prioritere meget høyt i skrivende stund.

Lenke til kommentar
Virker som så og si alle her glemmer at det er 3dmark05 det er snakk om her. At 5900 suger i pixeshaders er vel ingen nyhet? At 6800 fikk litt lav score er vel litt pga driverene, men det er jo litt mystisk at det yter endel lavere i nye dx9 titler som feks hl2... :hmm:

Det er vel ikke så mye rart at 6800 yter mindre en Ati i HL-2 når Valve har brukt ca 2 år på og optimalisere spillet for Ati.

Lenke til kommentar

3dmark05 er tross alt som 3dmark03 var når det kom; forut for sin tid.

 

Ytelsen på mitt system var så som så, jeg ligger på 6700 i 03 og ca 2800 i 05. Mer komisk er det at når jeg overklokker skjermkortet faller ytelsen på CPUmark med 1/5 :p

 

Testet det om og om igjen, med samme resultat. Ser for meg endel patcher på 3dmark05 etterhvert ja ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...