Gå til innhold

Verdenslansering på NEC's nye LCD skjermer


Ni kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis NEC's nye skjermer ikke svarer til MINE forventninger skal jeg gå Birkebeinern kun iført supermanndrakt og med truger på beina. Og jeg legger til at mine forventninger er skyhøye.

 

DV teknolgien går ut på at man har an aktiv gammajustering av skjermen for at du skal få en så optimal opplevelse av bilde som mulig.

 

eks:

 

Et bilde vises her i tre forskjellige versjoner:

 

12.jpg

For lav gamma

 

 

 

14.jpg

For høy gamma

 

 

 

13.jpg

bra justert gamma.

 

 

Som mange skjønner vil nå gammajusteringen på nederste bilde være optimal for akkurat det bilde. Får man et annet bilde må man igjen justere gamma. Dette er umulig å gjøre manuelt under dynamsike bilder, Her kommer DV inn og sørger for at alt er optimalt hele tiden.

 

 

Mer info kommer iløpet av uka.

Lenke til kommentar
Hvis NEC's nye skjermer ikke svarer til MINE forventninger skal jeg gå Birkebeinern kun iført supermanndrakt og med truger på beina. Og jeg legger til at mine forventninger er skyhøye.

Da håper jeg de nye NEC-skjermene er verre enn displayet på gamle Nokia 5110 :p (mobiltelefon)

 

Hadde vært morro med skjermguru i klassisk stil :cool:

Lenke til kommentar
Hvis NEC's nye skjermer ikke svarer til MINE forventninger skal jeg gå Birkebeinern kun iført supermanndrakt og med truger på beina. Og jeg legger til at mine forventninger er skyhøye.

 

DV teknolgien går ut på at man har an aktiv gammajustering av skjermen for at du skal få en så optimal opplevelse av bilde som mulig.

 

eks:

 

Et bilde vises her i tre forskjellige versjoner:

a.

 

 

Som mange skjønner vil nå gammajusteringen på nederste bilde være optimal for akkurat det bilde. Får man et annet bilde må man igjen justere gamma. Dette er umulig å gjøre manuelt under dynamsike bilder, Her kommer DV inn og sørger for at alt er optimalt hele tiden.

 

 

Mer info kommer iløpet av uka.

 

Mao. du må stole på at gamma settingen som skjermen setter for deg helt automagisk, er det du liker. Høres bra ut i teorien, men kanskje ikke så optimalt i praktis? En får se ....

Lenke til kommentar

Jeg er svært spent på disse skjermene og hvordan de kommer til å bli. Blir ikke umulig med en 20" på meg etterhvert, og da gjør det ikke så mye om de er bedre enn dagens.

 

Men dersom DV ikke blir noe å satse på, får vi oss i allefall en god latter av å se Øivind i supermanndrakt og truger i filmen jeg kommer til å lage om hendelsen :mrgreen:

Lenke til kommentar

Jeg sitter som en av de første i verden på 70 serien neste fredag :p

 

Denne skjermserien ventes i butikkene i November (starten, noen webshops kan kanskje ha den helt i sluttne av oktober)

 

Prismessig vil denne legge seg på nøyatkig samme pris som 60 serien i dag, som da skal faseres ut av markedet. dvs 4-5k for 1770 NX :D

 

 

Jeg legger ved bilde av skjermen.

 

 

Jeg tester 17" og 19" neste helg. Testlabben er allerede klargjort!

post-220-1096964774_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...