Gå til innhold

Verdenslansering på NEC's nye LCD skjermer


Ni kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal bli meget interessant å se den testen. Tror faktisk jeg kommer til å kjøpe 2 stykk til dualhead bruk. Angående fargejustering "on-the-fly", er dette muligens noe liknende av hva Eizo har gjort en tid nå? Jeg laget akkurat en demonstrasjon, og filmet effekten. Men for øyeblikket har jeg ikke tilgang til FTP (dårlig vær?), og jeg er ikke sikker på om et 6MB XVID vedlegg vil bli tolerert på forumet :-)

 

Har merket meg at min Eizo T965 justerer fargene (uten å si noe mer eksakt enn dette) automatisk, noe som oppleves som meget behagelig når kontrastnivå er kraftig redusert. Gjerne på nattestid. Til spillbruk kan man selvsagt skru denne av i menyen (bruke en annen preset f.eks.). I Unreal 2 oppdaget man skiftet ganske tydelig fra man gikk ut av bygninger, men fargene var alltid veldig bra. Opplevelsen ble veldig lik den man oppnår når man går ut av huset og blir blendet av solen et lite øyeblikk. I nettlesere f.eks. med lys bakgrunn som i dette forumet vil mørke bilder tydelig bli lysere, og flere detaljer dukker opp.

Lenke til kommentar

Boye: Dette er ikke noe lignende DV-teknologien. NEC har også en aktiv kontrastjustering som endrer kontrastnivået og lysstyrket etter hvor mye hvitt som vises i bildet. Personlig er dette noe av det værste jeg har vært borti, spesielt når man driver med bildebehandling eller dynamiske bilder.

 

DV-teknologien er lovet å være mye med subtil, da den skal tweake gamma-verdiene på bildet forsiktig i en egen prosessor. 1770NX kommer dog ikke til å ha dennne DV-brikken. Den er forbeholdt de andre skjermene i denne serien.

Lenke til kommentar
NEC har også en aktiv kontrastjustering som endrer kontrastnivået og lysstyrket etter hvor mye hvitt som vises i bildet. Personlig er dette noe av det værste jeg har vært borti, spesielt når man driver med bildebehandling eller dynamiske bilder.

 

Går det an å skru av den funksjonen?

Lenke til kommentar
NEC har også en aktiv kontrastjustering som endrer kontrastnivået og lysstyrket etter hvor mye hvitt som vises i bildet. Personlig er dette noe av det værste jeg har vært borti, spesielt når man driver med bildebehandling eller dynamiske bilder.

 

Går det an å skru av den funksjonen?

Ja, heldigvis ;)

Lenke til kommentar

Det kan gjøres vie menyen, enten på skjermen eller via programvaren som følger med fpr å styre skjermen fra PC-en.

 

Det bør etter min mening gjøres umiddelbart. Det er mulig at funksjonen er fin å ha hvis man har mye statiske sider oppe og ikke liker skarpt lys fra hvitt. Men du kan jo se for deg å sitte i Photoshop og tegne - for hvert penselstrøk endrer mengden hvitt i bildet seg, og ergo justerer skjermen kontrasten ganske merkbart. Det samme gjelder film *grøsse*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...