Gå til innhold

MSI 6800 GT 256MB - 8804 i 3Dmark03?


Zocral

Anbefalte innlegg

Jeg har idag installert MSI 6800 GT 256MB og av ren nyskjerrighet utførte jeg en 3Dmark03 test hvor jeg "bare" oppnådde en score på 8804. I utgangspunktet hadde jeg foreventet en score på rundt 10 000 på et uklokket system!

 

Derfor lurer jeg på om det er nødvendig å klokke systemet for å oppnå bedre score? Eller er det annet jeg kan ha glemt/oversett i forbindelse inn installasjonen.

 

Se hardware oppsett i profil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er omtrent samme score som jeg fikk med mitt MSI NX6800NU.

Avinstaller kortet ditt og legg inn nye drivere til både chipset og 3dkort.

For å være sikker på at du har fjernet gamle rester av drivere bruk Driver Cleaner 3.

Når du har gjort alt dette regner jeg med du kommer nærmere 10K.

Og nei du skal ikke trenge å klokke kortet for å oppnå 10K.

Klarte selv 10K med mitt non ultra kort etter litt klokking ;)

Lenke til kommentar

Er det mulig at strømkablen kan kobles feil. Jeg fikk to kabler med en han og to hunner. Hvor den en hunnen kobles i kontakten på kortet og hannen kobles til en kabel fra PSU'en. Med et slikt oppsett fikk jeg en overflødig hun? Kunne jeg ikke bare koblet ledningen fra PSU'en direkte i kontakten på kortet og omgått den vedlagt strømkabelen helt?

 

Når det gjelder scoren i 3Dmark03 ser jeg at jeg ikke kommer gjennom siste lydtest pga en eller annen feil, derfor tror jeg kanskje ikke at scoren er helt represenativ fro kortet. Men selvfølgelig ønsker jeg å korrigere problemene slik det er mulig å sammenligne benchmark på de forskjellige 6800-kortene. Uansett er kortet fantasik sammenlignet med hva jeg tidligere har hatt.

Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 25/09/2004 : 22:06

  jeg tipper du bare har innstalert kortet i pc,ingen format eller tatt bort gamle driver.da er det lettere og sitte på forumet og klage over dårlig score i 3d mark. 

 

For all del, jeg klager ikke over kortet -- det fungerer utmerket. Dersom du leser innledingen til tråden skjønner du kanskje hva jeg mener. Jeg er dessverre ingen dataekspert, selv om jeg har bygget noen PC'er opp igjennom årene. Utviklingen går såpass fort at det er vanskelig å holde seg oppdatert når en i det daglige steller med helt andre ting... nok om det.

 

Jeg ønsket bare noen råd og beklager dersom noen føler seg støtet!? Jeg formaterte ikke hardsdisk (som er forholdsvis nyformatert) men jeg brukte Disk Cleaner 3 før installeringen av kortet.

Lenke til kommentar

det er egentlig alltid lurt å formatere pc'en når man bytter skjermkort. Dette er ikke noe man må, men anbefales. skjønner at du kanskje ikke vil miste alle evt filmer og spill på maskinen...finnes jo også programmer som kan slette gamle drivere helt fra disken....gjør det og sjekk om det funker noe bedre...

Lenke til kommentar

ok.beklager tok litt i første post her,men du skulle hatt ca 10 000 i 3d mark.jeg bruker samme kort som deg og fikk ca 10 000 med xp 3000+du har jo Pentium 4 2,8,så du får neppe mindre score enn meg..

 

men viktig og formatere når men får ny hardware,og at hk(hovedkort)drivere også er innstalert.

 

vet ikke hvilken drivere du bruker på kortet,men 61.77 er vel de nyeste:

 

http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Lenke til kommentar

Det var nødvendig med en oppryddingsjobb, helt klart...

 

3Dmark03 score på 10 279 uklokket, nå stemmer resultatet mer i forhold til kortet. Takk for hjelpen!

 

Nå er scoren 12 165 med skjermkort klokket @ 410/1100 og CPU klokket @ 3,4GHz. Førstegangsklokker og meget fornøyd. :dribble::w00t:

Endret av Zocral
Lenke til kommentar
ok.beklager tok litt i første post her,men du skulle hatt ca 10 000 i 3d mark.jeg bruker samme kort som deg og fikk ca 10 000 med xp 3000+du har jo Pentium 4 2,8,så du får neppe mindre score enn meg..

 

men viktig og formatere når men får ny hardware,og at hk(hovedkort)drivere også er innstalert.

 

vet ikke hvilken drivere du bruker på kortet,men 61.77 er vel de nyeste:

 

http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

xp3000 er jo bedre enn p4 2,8GHz, da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...