Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så dette betyr at jeg mest sannsynlig kan kjøpe et EPoX 8RDA6+ Pro kort, sette på en Termalright P-97 heatpipe-ribbe og klokke min XP-M2400+(35) til 11/200?

11X200 Ja, det klarer nok alle Mobile Barton det, selv med Boxedkjøler.

Har en XP-mobile som jeg kjører på 11X200 Vcore 1.6v (xp3200) med en kjøler som sikkert ikke er bedre enn Boxed viften.

 

Har også en Annen kjøler i Annen Pc av kobber. i den klarte jeg rundt 2.46Ghz

fjellstabilt. ser andre har vært helt oppe på 2.6-2.7Ghz Stabilt!! luftkjølt. men da har de fått gode CPU'er, de dårligste Resultatene ved Max klokk jeg har sett er vel på 2.4Ghz med XP-M 2400+ 35watt. så med den SP-97 Kjøleren sammen med XP-M 2400 35watt (FJQ4C). klarer du helt sikkert minst 2.4Ghz du og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så dette betyr at jeg mest sannsynlig kan kjøpe et EPoX 8RDA6+ Pro kort, sette på en Termalright P-97 heatpipe-ribbe og klokke min XP-M2400+(35) til 11/200?

11X200 Ja, det klarer nok alle Mobile Barton det, selv med Boxedkjøler.

Har en XP-mobile som jeg kjører på 11X200 Vcore 1.6v (xp3200) med en kjøler som sikkert ikke er bedre enn Boxed viften.

 

Har også en Annen kjøler i Annen Pc av kobber. i den klarte jeg rundt 2.46Ghz

fjellstabilt. ser andre har vært helt oppe på 2.6-2.7Ghz Stabilt!! luftkjølt. men da har de fått gode CPU'er, de dårligste Resultatene ved Max klokk jeg har sett er vel på 2.4Ghz med XP-M 2400+ 35watt. så med den SP-97 Kjøleren sammen med XP-M 2400 35watt (FJQ4C). klarer du helt sikkert minst 2.4Ghz du og.

"AMD Mobile @2.64Ghz" Fra signaturen din :) Du har vel bytta om på 4 og 6 :)

 

Jeg kjører min på 2.5GHz (228*11) 1.78vcore. Klarer nesten 2.7GHz men da må jeg helt opp i 1.95vcore, og med luftkjøling er verken lydnivået eller temperaturene gode nok til å leve med :)

Lenke til kommentar

Høres meget bra ut. Har ikke kjøpt kjøleren og kortet ennå. Men blir nok denne kjøleren når jeg kommer så langt, kjøper vel til uka.

 

Men man får ok temperaturer også da? Så man ikke koker systemet. Men spennede.

 

Jeg har bestemt meg for å bygget et XP-M system nå og vente til S939 er mer etablert med ny teknologi. Selv NF4 på S939 har "mangler".

 

Men vil et AGP 6800GT være overkill for en XP-M2400+@3200+? Tenkte på enten 9800Pro 128MB 256bit eller et 6800GT som jo er bedre.. men ingen vits med sistnevnte hvis XP-M'en blir en brems for det..

Lenke til kommentar
Høres meget bra ut. Har ikke kjøpt kjøleren og kortet ennå. Men blir nok denne kjøleren når jeg kommer så langt, kjøper vel til uka.

 

Men man får ok temperaturer også da? Så man ikke koker systemet. Men spennede.

 

Jeg har bestemt meg for å bygget et XP-M system nå og vente til S939 er mer etablert med ny teknologi. Selv NF4 på S939 har "mangler".

 

Men vil et AGP 6800GT være overkill for en XP-M2400+@3200+? Tenkte på enten 9800Pro 128MB 256bit eller et 6800GT som jo er bedre.. men ingen vits med sistnevnte hvis XP-M'en blir en brems for det..

XP-M vil ikke bremse et 6800GT. CPU begrensinger dukker først opp på lave oppløsninger eller i gamle spill. Et bra grafikkort vil bestandig være en fordel, uavhengig av cpu

Lenke til kommentar
"AMD Mobile @2.64Ghz" Fra signaturen din :) Du har vel bytta om på 4 og 6 :)

 

Jeg kjører min på 2.5GHz (228*11) 1.78vcore. Klarer nesten 2.7GHz men da må jeg helt opp i 1.95vcore, og med luftkjøling er verken lydnivået eller temperaturene gode nok til å leve med :)

Vel, opps har byttet litt om på Hardwaren i hovedPC'n og Test maskinen min, har vært oppe på 2.64Ghz i test maskinen min. :D

 

der kjører den på 2.64Ghz sånn passe stabilt. har vært lengere oppe, men langt fra stabil! :whistle:

 

jøss, klarer du 228FSB? har du oppdatert Bios for å klare det?

klarer og strekke min opp på 223FSB ved std Spenning. vet minnet er god for mer. uansett om den får 2.9V DDR vil den ikke over 223FSB, den bråstopper. vil ikke engang bote på 225FSB. :(

Lenke til kommentar
"AMD Mobile @2.64Ghz" Fra signaturen din :) Du har vel bytta om på 4 og 6 :)

 

Jeg kjører min på 2.5GHz (228*11) 1.78vcore. Klarer nesten 2.7GHz men da må jeg helt opp i 1.95vcore, og med luftkjøling er verken lydnivået eller temperaturene gode nok til å leve med :)

Vel, opps har byttet litt om på Hardwaren i hovedPC'n og Test maskinen min, har vært oppe på 2.64Ghz i test maskinen min. :D

 

der kjører den på 2.64Ghz sånn passe stabilt. har vært lengere oppe, men langt fra stabil! :whistle:

 

jøss, klarer du 228FSB? har du oppdatert Bios for å klare det?

klarer og strekke min opp på 223FSB ved std Spenning. vet minnet er god for mer. uansett om den får 2.9V DDR vil den ikke over 223FSB, den bråstopper. vil ikke engang bote på 225FSB. :(

Jeg har en modda BIOS ja :) Har faktisk klart å boote med 250MHz FSB, har et CPU-Z bilde en eller annen plass, men på andre forsøk så gikk hele WinXP installasjonen rett vest :)

Lenke til kommentar

Ok, da har jeg et greit utgangspunkt til jeg skal klokke min XP-M, ant. på et DFI NFII Ultra Infinity kort(ser det ut til å bli nå).

 

Bare finne meg en god guide som gir meg nogenlunde step i når jeg skrur på volt settinger, når ram kan være en brems og forårsaker ustabilitet etc.

 

Greit å vite hva man skal se etter som en mulig årsak underveis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...