Gå til innhold

Anbefalte innlegg

200*11.5 @ 1.7Vcore

 

2300MHz!! :D

 

41°C på full load og 30°C idle..

 

Primer fint i mange timer, men når jeg prøver å gå opp til 2.4GHz så klikker det og cpu'en stilles tilbake til 600MHz :\ Skjønner ikke helt det, har prøvd å øke både fsb og mp, men det virker som den ikke vil over 2.4.. Forslag? Tåler cpu'en at jeg øker volt enda litt til?

Jeg har en vanlig XP 2500+ og den tåler fint 1.9V. Jeg klarer da 11x220FSB, 2.4GHz så jeg skulle tro din xp-m har mere å gå på

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NF7 hovedkort som ikke er V2.0 må du gjøre en L12 mod på for å få høy klokk har jeg lest. (Dvs du kortslutter noen pinner for å få 166Mhz fsb som default i stedet for 133) (kan gjøre på andre måter også)

L12 mod`en hjelper også hvis du har v2 kortene (iallefall på cpu`er med touroughbred eller palomino kjerner)

 

se her for L12 mod. http://www.xtremesystems.org/forums/showth...?threadid=15300

se her for masse info om nf7 samt modifiserte bioser: http://www.ocforums.com/forumdisplay.php?f=43

(sjekk at du ikke flasher med bios til v2.0 kort)

Lenke til kommentar
Du får mye bedre ytelse vis du klokker fsb, så vis du har god ram, så lønner det seg å klokke fsb framfor mp.

:yes:

 

økt fsb gir økt båndbredde på ram og ting blir behandlet raskere

mene du må jo sef ha et HK som klarer å klokke fsb og ha ram som klarer det også, det er derfor noen bare klokker MP, men fsb er alltid best å klokke

Joda, det er klart at ting går kjappere jo kjappere minnet kjører, men det kan man vel stille med FSB/memory ratio?

Lenke til kommentar

Dette høres bra ut, men hva slags kjøling har du da?

Jeg har bare luftkjøling.. vet ikke om det holder jeg.. :\ Hvor mye varmeøkning er det fra 1.7 til 1.9? Mulig jeg prøver meg med 1.8 i helga. også øker jeg fsb litt.. så jeg kommer over 2.4GHz.. Da er egentlig jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

Fant dette om hovedkortet, ( 3dmark01 )

Er det noen som vet om version her forteller om det er versjon 1 eller 2 av hovedkortet som jeg har?

 

Manufacturer: http://www.abit.com.tw/

Model: NF7-S/NF7,NF7-V (nVidia-nForce2)

Version: 2.X,1.0

BIOS Vendor: Phoenix Technologies, LTD

BIOS Version: Nvidia - 42302e31

BIOS Release Date: 22/04/04

BIOS Charasteristics: Plug and Play, Flash, AGP

Lenke til kommentar

Sånn til opplysning så kjører jeg 216*11.5 = 2,484 GHz ved 1.8V med tictacs D23 3D-FIRE Rev 2 bios som visstnok skal inneholde L12 mod, men det er litt uklart om det funker. Den kan lastes ned her

http://www.pc-tweaker.ch/Downloads/BiosMainboard.htm

 

Noen tips for nf7-s 2.0 som jeg har fulgt kan leses her

http://s6.invisionfree.com/underclock/index.php?showtopic=53

 

Har Volcano 12 vifte som jeg manuelt kan stille viftehastighet på.

 

Idle temp er ca 40/33 *C og load temp er ca 65/52 *C ved viftehastighet min/maks. Dette er ved en romtemp på ca 23*C.

 

Har prøvd 2V og da kom jeg litt høyere, men den ble en god del varmere ja.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dette er ikke ment som bumping, men jeg har støtt på ett lite problem igjen.. jeg kommer ikke over 2.3GHz.. når jeg setter volt opp til 1.8 eller mer så skrur pc'en seg av med en gang, skjermen blir svart og det piper sånn pipelyd :p Noen som vet hva problemet kan være?

Lenke til kommentar

Hvordan piping da? Kanskje PSU ikke klarer å følge med? (Vet ikke hvordan du har, men)

 

Beep Codes for ABIT AWARD BIOS Motherboards

 

No beep at all - this means your motherboard is dead, either due to a defective or underpowered power supply, poorly seated CPU or RAM, or a dead-on-arrival board

One beep - board is working fine

One long beep then machine shuts down - faulty, improperly installed or missing CPU

1 short(Beep) System booting is normally

2 short(Beep) CMOS setting error

1 long - 1 short(Beep) DRAM ERROR

1 long - 2 short(Beep) Display card or monitor connected error

1 long - 3 short(Beep) Keyboard Error

1 long - 9 short(Beep) ROM Error

Long(Beep) continuous DRAM isn't inserted correctly

Short(Beep) continuous POWER supply has a problem

A two-tone siren, generally caused by overheating or out of specification voltages

Lenke til kommentar
A two-tone siren, generally caused by overheating or out of specification voltages

Den er det nok ;D Uten at jeg gadd å prøve enda en gang for og sjekke lyden.

Jeg har ikke byttet BIOS så jeg tipper jeg må gjøre det før jeg kan sette opp volten. Testet ikke hvor langt jeg kunne gå før det stoppet, men 2.3GHz er det høyeste jeg får det stabilt.

Lenke til kommentar

Så dette betyr at jeg mest sannsynlig kan kjøpe et EPoX 8RDA6+ Pro kort, sette på en Termalright P-97 heatpipe-ribbe og klokke min XP-M2400+(35) til 11/200?

 

Jeg har ikke kjøpt kort ennå og stusser følt.. vil helst ha MCP-S, meeen har i det siste begynt å se på senere utgaver av MCP-T kort som fortsatt har soundtorm. Eks. DFI LANPARTY NFII ULTRA RevB (som har aaaalt jeg vil ha, men koster så mye :cry: )

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...