Gå til innhold

Hvorfor må avatarene være i bare 80 x 80 piksler?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

QUOTE (INGaR @ 26/09/2004 : 23:50)
Herregud hvor folket overreagerer. Slik som dere holder på tørs kanskje ikke folk å si sin mening lenger, i frykt for at det kommer en arme med folk som vrir og vrenger på alt man sier. Dere er selvfølgelig livvredde for at det kommer en poll. En poll er anonym, og da vedder jeg på at det er langt over 2 % (kanskje 60) som stemmer ja.

Uansett, jeg tviler på at de få ISDN-brukerne engang merker noen utrolig forskjell, litt større avatarer eller ikke.

Ingen her som er redd for meninger. Det er bare det at du nekter å gi deg og fremmer samme sak igjen og igjen uten å tilføye noe nytt til debatten. DA kommer irritasjonen fra oss andre.

Lenke til kommentar

Jeg syns de kunne justere opp størrelsen på avatarer. Norge har snart 90% dekning på ADSL

Liker ikke signaturer egentlig.. Hvertfall ikke store. Hvis folk her på forumet trenger oppmerksomhet så har jeg en rosa trikot og et par rollerblades jeg mer enn villig til å låne bort til den som vil skøyte opp og ned carl johan.

 

offtopic:

psilo's lenke til anime forum gjorde et godt inntrykk på meg. Jeg skal ALDRI se noe mer på anime. Det forumet var så patetiske at jeg ikke skjønner at de folka klarer å puste engang.

 

Når det gjelder smallville , jesus for en teit serie!

Sammendrag av hver eneste smallville episode jeg har sett.

"Superman gets his monkey ass kicked every episode!!! But he refuses to die or bang chicks even though they beg for it.

Tune in next week to se what an unconfident loser superman really is all over again."

 

Neitakk.. TV serier/programmer som bør sjekkes ut er som følger

 

Dave Chapelle

Family Guy

Invader Zim

Most extreme elimination challenge

South park sesong 8 (jo south park er fremdeles morsomt)

Lenke til kommentar

QUOTE (INGaR @ 26/09/2004 : 23:50)
Dere er selvfølgelig livvredde for at det kommer en poll. En poll er anonym, og da vedder jeg på at det er langt over 2 % (kanskje 60) som stemmer ja.

Når jeg jobbet i barnehage for et par år siden, var det veldig mange unger som ville ha snop og is og brus til lunsj, kanskje så mange som 90%. Det betyr ikke at de fikk det av den grunn. :)

 

QUOTE
Uansett, jeg tviler på at de få ISDN-brukerne engang merker noen utrolig forskjell, litt større avatarer eller ikke.

 

Finn deg en PC med ISDN og stikk innom den animé-siden jeg linket til, du.

 

Jeg hører fremdeles ingen gode argumenter, bortsett fra "jeg vil ha!!".

Lenke til kommentar

QUOTE (bearcarlsen @ 27/09/2004 : 03:58)
offtopic:
psilo's lenke til anime forum gjorde et godt inntrykk på meg. Jeg skal ALDRI se noe mer på anime. Det forumet var så patetiske at jeg ikke skjønner at de folka klarer å puste engang.

Det er en forskjell på anime og anime-forum.. Jeg ser på anime. Jeg liker anime. Men jeg har ingen ting til overs for anime-forum. Og fordi det er mye dritt-unger som ser på anime gjør ikke anime dårlig? Det er jo mange dritt-unger som er innom hw forumet og. vil fordet ikke si at forumet er dårlig...

 

Uansett:

Å øke størrelsen på avataren er dumt, fordi det fort blir rotete. VIST det skjer at avatare størrelsen økes, så hva blir det neste? Jo, da blir det krevd at animasjoner skal være lov i avataren. så kommer det en ting. Kanskje bilde i signaturen? og vips, vi har fått et data forum med en touch anime..

Om folk har adsl eller ikke er vel ikke et argument en gang? Det blir like rotete om folk har ADSL eller ikke...

Lenke til kommentar

QUOTE (teknikeren @ 27/09/2004 : 22:33)
Fortsatt ikke noen god grunn til å få igjennom din mening/ønske?

Nåja, grunner finnes det tonnevis av. Bedre plass til større ting, mer grafikktekst, mer grafiske greier som ser stilige ut og sikkert et par til. I tillegg har du jo det at vi kunne satt avatarene til 120x80 (lxh) da jeg i alle fall har massevis av plass mellom avataren og venstre side av selve innlegget. Dersom vi beholdt max 6kB ville det ikke plagd ISDN-brukerene heller.

 

*Ramse opp et per til grunner:* Kan ha høyere kvalitet på større bilder som blir komprimert ned, blir lettere å kjenne igjen folk når avataren dems er mer synlig...

 

Forresten er jeg mot større avatarer da, men det finnes en del gode argumenter for det :)

Lenke til kommentar

Dette støttes! 120 x 80 piksler. Maks størrelse 8, eller 6 KB. Selv hvis det er åtte trur jeg selv ikke ISDN-brukerne merker forskjell.

 

Hvorfor? Jo. Man

QUOTE (Blib)
kan ha høyere kvalitet på større bilder som blir komprimert ned, blir lettere å kjenne igjen folk når avataren dems er mer synlig...

 

 

også er det kjekt av man kan ha

QUOTE
bedre plass til større ting, mer grafikktekst, mer grafiske greier som ser stilige ut.

 

Det plager ingen for man har

QUOTE
massevis av plass mellom avataren og venstre side av selve innlegget.

 

Kan noen komme med noen motargumenter til dette innlegget? :) Ellers ser det ut som vi bør innføre 120 x 80 pikslers avatarer :D

Endret av INGaR
Lenke til kommentar

hmm.. det må da gå an å ha bannere i signaturer utan at det tar helt av. Ikke det at jeg syns det er nødvendig på dette forumet, men se f.eks. på dette:

http://forums.darkfallonline.com

mange fine signatur bannere der.

Men på dette forumet er det helt flott sånn det er nå med både avatar og signatur... behøver ikke forandre noe for min skyld.. et mmorpg forum er en helt annen sak..

Endret av AutoExec
Lenke til kommentar

If it aint broke, dont fix it :)

 

Slik reglene er for Avatarer og signaturer støttes 100%, og jeg ser ingen god overveiende grunn til å endre på det. Man har masse plass på de 80x80 pikslene for å vise sitt kunstnerisk uttrykk :thumbup:

Og faktisk er det svært få som tar det i bruk ... Og man trenger ikke å flytte hjemmesiden sin til forumet, men heller bruke signaturen sin konstruktivt til å invitere folk til den. (i følge de gjeldene reglene)

Lenke til kommentar

jeg vil gjerne større å øke den tillatte størrelsen ifra 6KB til 8KB eller noe i den dure, det tillater høyere kvalitet på bildet..

sånn sett, så kunne jo 100x100 være fint for de som ikke er så flinke til å utnyte plassen, for da kan man ha et fjes der uten at det blir alt for lite (for de som ikke er så flinke til å utnytte plassen...)

 

jeg selv, ser gjerne på avataren de første gangene, og etter det, så "senser" jeg avateren med sisdesynet, og slipepr å lese nicket hver gang..

Endret av the coolkid
Lenke til kommentar

QUOTE (enden @ 28/09/2004 : 20:40)
Jeg vil påstå at man med minimale kunnskaper klarer å oppnå en kvalitet med 6kb som ikke kan skjelnes fra et bilde på 8kb.

Javel. Sikkert like minimalt som ISDN-brukerne merker at (sikkert ikke mer enn 1/4) av avatarene er på 8 KB istedenfor 6 KB.

 

Er det foresten mulig og få noen motargumenter på hvorfor 120 x 80 piksler ikke kan ordnes?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...