Gå til innhold

Tråden om trommeslagere


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alle dere som sitter og pjatter ut om "trommiser" på gata, i India o.l steder:

Nå er det snakk om slagverk her. Ikke negro spirituals. Kom dere tilbake til tpoic.

Btw så tror jeg aldri jeg har sett en farget person spille i et metall band.  :hmm:

6852647[/snapback]

Det du prøver å si er at mennesker med kraftigere pigmenter i huden er dårligere å slå på trommer?

Lenke til kommentar
Alle dere som sitter og pjatter ut om "trommiser" på gata, i India o.l steder:

Nå er det snakk om slagverk her. Ikke negro spirituals. Kom dere tilbake til tpoic.

Btw så tror jeg aldri jeg har sett en farget person spille i et metall band.  :hmm:

6852647[/snapback]

Det du prøver å si er at mennesker med kraftigere pigmenter i huden er dårligere å slå på trommer?

6855787[/snapback]

 

Snakker om afrikanske bongo-trommer o.l ;)

Lenke til kommentar
Alle dere som sitter og pjatter ut om "trommiser" på gata, i India o.l steder:

Nå er det snakk om slagverk her. Ikke negro spirituals. Kom dere tilbake til topic.

Btw så tror jeg aldri jeg har sett en farget person spille i et metall band.  :hmm:

6852647[/snapback]

 

 

Den elendige vokalisten i Sepultura er vel neger?

6856597[/snapback]

 

Deg liker jeg ikke..

Lenke til kommentar

Haha, noen som bumpa denne her ass :p

 

Jaja, er to år siden jeg mente at Lars og Joey var gode kandidater, kan si at jeg har utviklet meg stort som trommis siden det, og jeg mener de to+travis barker er de mest overvurderte trommisene jeg vet om.

 

Er helt klart ikke noe som heter "verdens beste" trommis, da det er helt umulig å kåre.

Men kan jo nevne noen favoritter da:

 

Jason Bittner - Shadows Fall

Chris Adler - Lamb of God

Thomas Haake - Meshuggah, disse to er favoritt trommisene mine i metal sjangeren, begge har fart, men de er kreative og gjør noe mer ut av musikken enn det vanlige innen metal, konstante dobbelpbass groover.

Mike Portnoy - Dream Theater, jeg vet han er ganske overvurdert, men liker han rett og slett fordi han passer så utrolig godt til Dream Theater og er virkelig engasjert. Så noen her som skrev at han var dum fordi han ikke satte opp settet sitt sjøl, det er det dummeste jeg har hørt, alle kjente trommiser har en assistent, hvis du reiste verden rundt og hadde en konsert annenhver dag, ville du brukt hele formidagen på å sette opp utstyret ditt?

 

Så er det seff et hundretalls studio/jazz trommiser som ikke trenger noen forklaring, Gadd, Rich, Krupa, Jones, Coluita etc.

Lenke til kommentar

Om kanskje ikke verdens beste, ihvertfall en av de beste, er Nicko McBrain. (Iron Maiden) En veldig stødig og erfaren trommis, selv om jeg må si meg enig med de av dere som sier han ser rabiat ut når han spiller :D

 

Trommisen i COB er også en av de bedre jeg har hørt, de doble basstrommene er herlige i f.eks. Needle 24/7 og Towards dead end.

 

Travis Barker river av noen feeeeete soloer, har hørt diverse liveopptak og det høres relativt bra ut :)

 

Jason Musshorn i Shattersphere scorer også bra på teknikk, og fart der det trengs. (selv om shatterspheres låter ikke går ekstremt metal-fort) :p

Lenke til kommentar

Som mange andre har påpekt tidligare i tråden, er det ikkje mulig å avgjere kven som er verdens beste trommis.

 

Men har mine favoritter:

 

Danny Carey - Tool.

 

Mike Portnoy - Dream Theater (Skjønner ikkje kva folk meiner med at han er overvurdert)

 

Tim Alexander - Primus

 

Chris Adler - Lamb of God

 

Dave Grohl - Da tenker eg mest på det han har vært med på etter Nirvana, som f.eks. Queens Of The Stoneage og Probot. Han rocker skikkelig.

 

Tomas Haake - Meshuggah

 

Er haugevis med andre fantastiske trommiser og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...